Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Drgania kokpitu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Drgania kokpitu

    Witam, posiadam Honde Civic 2004r. 7gen. 1.4 90km EP benzyna plus lpg. Walczę z nietypowym problemem. Otóż na wolnych obrotach(na biegu jałowym) są drgania silnika na postoju, czuć to w kokpicie na biegu jałowym. Podczas jazdy tego nie zauważam. Na zimnym silniku jest to bardziej odczuwalne oraz wskazówka od obrotów lekko drga w miejscu. Na rozgrzanym silniku jest to mniej odczuwalne.
    -sprawdzona kompresja ok 13 bar na każdym cylindrze
    - nowe świece
    - nowa sonda lambda (ponieważ wyskakiwał błąd zbyt bogata mieszanka paliwa) - po wymianie błędu nie ma lecz nadal trzęsie kokpitem
    - egr sprawdzony jest ok
    - sprawdzone cewki
    - sprawdzony i wyczyszczony silnik krokowy
    - sprawdzona przepustnica
    - wyregulowane zawory
    - sprawdzony rozrząd
    - sprawdzony filtr powietrza
    - sprawdzony katalizator
    - sprawdzone poduszki silnika
    Ponadto samochód nie ma mocy 11l spalania, jednorazowo wyskoczył błąd zbyt bogata mieszanka paliwa. Pojazd zarówno na gazie jak i na benzynie ma te same problemy. Mam wrażenie, że problem się nasila.

    Proszę o jakieś rady. Pozdrawiam
    Last edited by Razor1352; 18-10-2022, 21:30.

  • #2
    w zasadzie to odpowiedziałeś sobie sam, co jest grane.
    Zamieszczone przez Razor1352 Zobacz posta
    samochód nie ma mocy 11l spalania, jednorazowo wyskoczył błąd zbyt bogata mieszanka paliwa.
    druga część zdania - to jest właściwy trop. Czyli masz do wymiany sondę lambda. Jeśli wygenerował się CE (check engine) to ten CE wiele mówi, czyli jeśli ECM (komputer silnika) dobiera bogata mieszankę noto pytanie do użytkownika (Ciebie), kto ma wpływ na taką sytuację? kto / co decyduje jaka będzie mieszanka? i jak ona (mieszanka) jest niewłaściwa to ECM dobiera cały czas, non stop próbuje robić, nie ma chwili wytchnienia cały czas robi robotę ...jaką robotę ? no dobiera dawkę paliwa ..cały czas i non stop, oczywiście mniej radykalnie jak jest silnik rozgrzany. Ty widzisz to że drga wskazówka, czyli ECM zadawkował więcej, mniej, więcej, mniej, i tak cały czas. Skąd ECM bierze (dostaje) informację o tym jaką dawkę paliwa ma dobrać? no z sondy. Więc jak sonda podaje bzdury to tak ECM reaguje i nie ma chwili wytchnienia stąd silnik drga i nie pracuje stabilnie. Do tego powtwierdzenie masz w spalaniu 11L.... no to normalne, jak ECM non stop dawkuje co obserwujesz po wskazówce, to każde jej wahnięcie w górę to dodatkowa niepotrzebna porcja paliwa, no i spalanie rośnie.
    Masz LPG czyli potencjalnie (2004) już spory przebieg i przy lpg sondy i katalizator to 3 krotnie szybsze zużycie. To typowy problem przy lpg. Gazownik powinien Ci wszystko wyjaśnić. I nawet nie próbuj u niego coś ustawiać bo jak mówisz jest tak i na PB i na LPG to oznacza że już kończy się sonda. Kod błędu powie Ci która, będzie w informacji "Bank 1" lub Bank 2". Ja stawiam że pierwsza sonda do wymiany.
    Zamieszczone przez Razor1352 Zobacz posta
    nowa sonda lambda (ponieważ wyskakiwał błąd zbyt bogata mieszanka paliwa) - po wymianie błędu nie ma lecz nadal trzęsie kokpitem
    czyli sonda do dupy. Z sondami nie jest łatwo, zazwyczaj Oryg działa 100% natomiast nie piszesz co? ...założono? ...nowa to nie jest żadna informacja.
    Pisz na przyszłość i od razu mów co założyłeś bo Sonda OEM Hondy oryginalna - to działa 100% na 100% zapewniam Cię. Natomiast jak to jest nowa sonda "hgw" kto ją robił to nie ma takiej opcji. Działać nie będzie, mowy nie ma .
    Dlatego ja zawsze wszystkim to powtarzam, chcesz tanio? ...zapłacisz 2 razy.
    Trafić na sondę lambda zamiennik i aby działała z Hondą to ja nie znam. Lepiej nie kupować nic jak masz kupić nową "jakąś", to prędzej używkę OEM byle Hondy taka dokładnie jak fabrycznie tam siedziała.
    99% tematów na forum to jest właśnie taka, "założyłem nową (ale nie fabryczną mało kto pisze o tym ale wiadomo) sondę i problemy nadal". Odpowiadam tak, to jest normalne . Załóż fabryczną będzie spokój.
    Last edited by rambo7; 19-10-2022, 07:43.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Jest to sonda mki Delphi, została wymieniona ta pierwsza zaraz przy silniku, błąd zniknął lecz problem
      jest dalej. Dziękuję za pomoc, niestety będę musiał zamówić nową oryginalną sondę tak jak mówisz. Dam znać czy pomogło.
      Last edited by Razor1352; 19-10-2022, 09:31.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Razor1352 Zobacz posta
        błąd zniknął lecz problem jest dalej
        nooo a idzie o to by problem zniknął. Tak to właśnie działa, że CE nie świeci na przeglądzie diagnosta się nie przyczepi, ale silnik działa jak działa . Doopa nie rozwiązanie na dłuższa metę to denerwuje).
        Bardzo dobrze się zorientuj zanim kupisz, popytaj w ASO ta informacja będzie za darmo, przy okazji poznasz ich cenę i dokładne Model i symbol sondy. Bo pamiętaj że sondy kupionej oddać nie można.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Trafić na sondę lambda zamiennik i aby działała z Hondą to ja nie znam
          Ojtam, ojtam...
          Przetestowałem osobiście, że działa przed katem Denso DOX0121 w D14Z6
          I jeszcze 2 kolegów ma takie i jeździ. Najdłużej jak pamiętam 3,5 roku i nie ma problemu. Spalanie okolice 6l/100km.
          Ale mała uwaga: była seria tych sond z błędną informacją odnośnie podłączenia - później to wyeliminowali załączając już właściwy opis.
          Ale to Denso a nie Delphi.

          Comment


          • #6
            Dzwoniłem do ASO, oryginał kosztuje 1300 zł, jest na chwile obecną niedostępna. Nie wiem co robić….

            Comment


            • #7
              Poza siecią ASO taka sonda NGK to koszt chyba okolic 500zł jak pamiętam.

              Comment


              • #8
                Tylko pytanie czy będzie działać, nie chce na darmo wydawać pieniędzy.

                Comment


                • #9
                  A to już sam musisz rozważyć, nikt decyzji za Ciebie nie podejmie.
                  Musisz jedynie pamiętać, że decydując się na zamiennik DENSO czeka Cię zarabianie przewodów do wtyczki. I nie kombinerkami, a zaciskarką dedykowaną do złączek rurkowych jeśli chcesz mieć pewność połączenia.

                  Comment


                  • #10
                    Wyczyszcze dzisiaj dokładnie katalizator. Może to coś pomoże, jeśli nie musze zamówić nową sondę.

                    Comment


                    • #11
                      Zacznij diagnostykę. Podłącz coś na ODB II, apkę na telefon która potrafi rysować wykresy sond przed i za katalizatorem i pojeździj.
                      Sprawdzałeś zaworek PCV i tzw. "kominek" odmy czy nie jest przerdzewiały? U znajomego po ciężkich bojach okazało się że ma totalnie przerdzewiały ten element. Narzekał na nierówną pracę silnika i cośtam jeszcze ale już tego nie pamiętam.
                      Poprzeglądaj wszelkie węże gumowe. Uszczelka pod przepustnicą cała?

                      Comment


                      • #12
                        Katalizator jest ok. Niestety nie ma oryginału sondy, jest tylko denso. Dzwoniłem do aso i nie ma możliwości zamówienia, „kominek” sprawdzony wraz z zaworem - bez uwag. Nie wiem co robic.
                        Last edited by Razor1352; 19-10-2022, 16:35.

                        Comment


                        • #13
                          W związku z tym, że oryginał sondy nie jest już dostępny, muszę szukać zamiennika (niestety). Czy sonda NGK będzie ok?

                          Comment


                          • #14
                            Jak dobrze pamiętam czas gdy analizowałem temat, oryginał to właśnie NGK. Także spokojnie. Ale musisz być pewien że to sonda a nie coś innego. Jest sens wywalać kasę tak od razu? Analiza wykresów sond najpierw. Potem zakup.

                            Comment


                            • #15
                              Zrobiłem analizę napięcia sondy, jest odpowiednie.

                              Comment

                              Working...
                              X