Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kilka pytań o civic 7 1.4 2005

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kilka pytań o civic 7 1.4 2005

    Cześć, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem hondy civic 7 1.4 2005, mam kilka pytań:
    1. Muszę wymienić uszczelkę pod miską olejową, jedni piszą że lepiej uszczelnić silikonem czerwonym, inni, że jeśli uszczelka to nie silikon, jeszcze inni podpowiadają, że klejem, dużo jest rozbierania przy tej robocie?Która firma robi trwałe uszczelki?
    2. Zacięła mi się klapa bagażnika, odłączałem akumulator, próbowałem jednocześnie zamykać i otwierać jednocześnie trzymając, przytrzymywałem dłużej pilot i dalej nic, mam pewien otwór w bagażniku, ale w każdej pozycji po przesunięciu ciągle jest zamknięty, ktoś podpowie w jakiej pozycji powinna być ta wąska blaszka?
    3. Istnieje jakiś proste złącze do amatorskiego diagnozowania samochodu? Do około 100 zł?
    4. Do wymiany mam także uszczelka pod pokrywą zaworów i jak w/w lepiej przejechać papierem sciernym i odtłuścić i zapodać jakiś czerwony silikon? I jaka firma produkuje dość trwałe uszczelki?
    Z góry dzięki za podpowiedzi
    Edit
    Udało mi się otworzyć awaryjnie tym ryglem, wygląda na to, że brakuje mi elementu podnoszącego go, dla spokoju wymienie cały zamek i będzie ok
    Last edited by Elwizardos; 12-07-2022, 08:45.

  • #2
    Zamieszczone przez OSTRgreat Zobacz posta
    3. Istnieje jakiś proste złącze do amatorskiego diagnozowania samochodu? Do około 100 zł?
    Albo kupujesz obojętnie jaki ELM327(te z allegro za 15-20 zł mogą być) i będzie Ci działać podstawowa diagnostyka samego silnika, usuwanie błędów silnika + podstawowe parametry na żywo typu sondy lambda, temperatury, ciśnienie, otwarcie przepustnicy itp. albo za ~80 zł z chin ściągasz kabelek Honda HDS i wtedy masz dostęp do tego co wyżej + możliwość odczytu/kasowania błędów dla innych systemów: SRS, ABS, programowanie immobilazera. Kup co uważasz za stosowne, ale na start ja poleciłbym zwykły ELM na bluetooth(aby móc obsługiwać to telefonem za pomocą aplikacji np. Torque czy Piston)
    Zamieszczone przez OSTRgreat Zobacz posta
    4. Do wymiany mam także uszczelka pod pokrywą zaworów i jak w/w lepiej przejechać papierem sciernym i odtłuścić i zapodać jakiś czerwony silikon? I jaka firma produkuje dość trwałe uszczelki?
    Tutaj lepiej zrobić tak jak podaje instrukcja serwisowa - kupić uszczelkę i dać silikon tylko na półkolistych elementach. Uszczelka jaka? Nie wie ja kupuję w sumie najtańsze co jest, bo w końcu i tak wychodzi, że co dwa lata trzeba zaglądać i regulować luzy zaworowe.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez OSTRgreat Zobacz posta
      Cześć, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem hondy civic 7 1.4 2005, mam kilka pytań:
      1. Muszę wymienić uszczelkę pod miską olejową, jedni piszą że lepiej uszczelnić silikonem czerwonym, inni, że jeśli uszczelka to nie silikon, jeszcze inni podpowiadają, że klejem, dużo jest rozbierania przy tej robocie?Która firma robi trwałe uszczelki?
      Z tego co pamiętam seryjnie chyba jest tam uszczelka. Proponowałbym więc uszczelkę - najlepiej OEM - ta przy założeniu prawidłowym będzie się sprawdzać na pewno a jej koszt nie jest rujnujący. Zamienniki lubią podciekać a sporo roboty by to podmieniać znowu. Wymiana nie jest trudna dla kogoś o zdolnościach mechanicznych ale trochę pracochłonna bo trzeba zdjąć kolektor wydechowy z tego co pamiętam.


      Zamieszczone przez OSTRgreat Zobacz posta
      4. Do wymiany mam także uszczelka pod pokrywą zaworów i jak w/w lepiej przejechać papierem ściernym i odtłuścić i zapodać jakiś czerwony silikon? I jaka firma produkuje dość trwałe uszczelki?
      Z góry dzięki za podpowiedzi
      Tylko i wyłącznie nowa uszczelka oryginalna HONDY. Żadnych papierów i silikonów, żadnych zamienników na pewno.

      Słaby trochę temat - wiele wątków w jednym temacie...
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • #4
        Ad 1. Nie wiem jak jest w benzynie, ale w 7 gen w dieslu uszczelki nie ma. Rolę uszczelki pełni (jak go zwał) silikon, klej, itp. nazwijmy to "środek do uszczelnień" w tubie i to musi zrobić ktoś kumaty. Śrub miski nie dokręca się siłowo tylko tak, by powstała spoina anie że "silikon" wyłazi bokami.
        Ad 2. - tak w bagażniku jest wizjer, wyjmujesz te klapkę i jest tam wihajster, który musisz przesunąć i bagaznik się otworzy. Poproś kogoś by popracował kluczykiem (chyba że w polifcie nie ma zamka w klapie bagażnika - nie pamiętam). W przed lifcie jest zamek.
        Ad 3. - bardzo dużo jest informacji na ten tema na forum.
        Ad 4. nie czerwony silikon, tylko wysokotemperaturowy dużo tego na rynku. Uszczelnia się nie całość! tylko miejsca tam gdzie uszczelka tworzy kąt (czyli nie leci równo płasko / poziomo) czyli same kanty ale tylko w silniku w pokrywie nic nie smarujesz.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez OSTRgreat Zobacz posta
          4. Do wymiany mam także uszczelka pod pokrywą zaworów i jak w/w lepiej przejechać papierem sciernym i odtłuścić i zapodać jakiś czerwony silikon? I jaka firma produkuje dość trwałe uszczelki?
          Ja mam Victor Reinz 15-53736-01 od ok. 10 tyś km i nie ma żadnych problemów. Ale następnym razem pewnie coś tańszego założę, bo mam LPG i muszę robić regulację luzów zaworowych co 20-30 tyś km.

          Comment

          Working...
          X