Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

ratować czy złomować

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ratować czy złomować

    witajcie!
    Jestem posiadaczem Hondy Civic VII 1.7ctdi z 2003 roku. Mam poważne obawy co do opłacalności reanimacji mojego egzemlarza . samochód odpala i "jezdzi" ale nazbierało się wiele rzeczy które go trapią. mianowicie; maglownica(koncowki i drazki kierownicze), łączniki stabilizatora, wachacz prawy przod , przegub prawy przod, poduszka silnika, serwo hamulca, zacisk tylni lewy do regeneracji, łożysko koresora klimatyzacji. dodatkowo niedlugo bedzie konczyc sie sprzeglo (pozno bierze i stuka przy zmianie biegow). majac na uwadze przebieg, 300tys km zastanawiam sie nad oplacalnoscia naprawy. Czy lepiej przestac sie oszukiwac i oddac na zlom za 400zl? i miec problem z glowy ? jak myslicie

  • #2
    Jeśli ty doprowadziłeś do takiego stanu, to zezłomuj
    W innym wypadku remont rzecz względna i do ogarnięcia dla chcącego(!). Priorytetem jest brak rdzy.
    Czasem kupno innego auta, to większy stres.
    Last edited by Waflo; 27-12-2020, 10:23.

    Comment


    • #3
      Strasznie zaniedbana. Mój Civic też Stary i nie dbam, ale jest mechanicznie w lepszym stanie.

      Comment


      • #4
        masz go od 2 lat, w sumie mało wkładałeś po poprzedniku, jest kilka rzeczy do zrobienia dylemtaty zrozumiałe.
        Moje przemyślenia:
        - kluczowa sprawa taka podstawa do dalszej dywagacji to stan nadwozia i stan podwozia. Egzemplarze przedliftowe jak twój uchodziły za lepiej zrobone korozyjnie. (tu dodam mój 2002 korozyjnie jest bdb, jak na swój wiek, ogólnie buda wytrzyma jeszcze 10 lat na moje oko). Kwestia twojej budy musi być jakoś obiektywnie zdrowa, sam to musisz ocenić.
        - kupujac potencjalnie coś innego młodszego, też będzie coś do zrobienia, i teraz zobacz co Ty masz do zrobienia??
        - moim zdaniem sama drobnica, czyli takie rzeczy w zakupionym o 10 lat młodszym możesz mieć do zrobienia.
        - czyli tak, maglownica ok to wydatek ale do ogarnięcia za 500zł, drążki łączniki wahacz to jest po 25zł wahacz 230zł to na razie drobne. Całą półoś kupisz za 100zł. Serwo za 50zł. Tylny zacisk koło 150zł. nowy,
        Łozysko kompresora 150zł.
        - kompletne sprzęgło tyle co do Accorda z 96 roku.
        Drugie tyle będzie kosztować robocizna.
        natomiast nie ma żadnych poważnych napraw silnikowych jak pompa CR nowa 5 tysi, jak turbina regenerowana 1250zł jak wtryski itd. nie piszesz o tym nic. Sam silnik blok jest niezniszczalny.
        Takiego silnika nie kupisz już dziś w żadnym aucie iw żadnej Hondzie. Jak sam wiesz te silniki nie biorą oleju bez względu na przebieg.
        Auto jest zrobione jeszcze w dobrej prostej sprawdzonej technologii i jedyne co możę od niego odpychać to że jest stare i archaiczne jak na dzisjejsze czasy. natomiast sprawny zadbany egzemplarz jest nie do zdarcia. Przede wszystkim jak na diesla tani w użytkowaniu. Bo to diesel bez DPF dwumasu itd. nie ma w nim nic co generuje koszty jak dzisiejsze diesle.
        Dylemat jest trudny bo zawsze chce się mieć coś nowszego ale jak komuś zalezy na wozidle które mało generuje kosztów, to mozna by się podliczyć i zobaczyć ile trzeba faktycznie włożyć. Zrobić bilans kosztów i pomyśleć co za to możesz kupić.
        Nic nie może wiecznie trwać, to jest jasne .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Kwestia też opłat , do kiedy PT i OC ?

          Comment


          • #6
            Przecież to sama drobnica do roboty jest. Do wymiany masz typowo eksploatacyjne części, więc nie wiem w czym masz dylemat. Jak ogarniasz chociaż trochę mechanikę to możesz spróbować 3/4 z tych rzeczy sam zrobić(i się nauczyć czegoś przynajmniej). Pamiętaj że kupując inny samochód nigdy nie masz pewności, że np. za 1k km nie padnie silnik czy inny osprzęt i nie będziesz mieć podobnych lub jeszcze większych wydatków. Jak buda jest dobra, nie masz dziur w podłodze itp. to bym robił i się nie zastanawiał nawet

            Comment

            Working...
            X