Witam Hondziarzy,
Jako że mój kochany sedan szóstej generacji powoli zaczyna dawać oznaki że swoje przeszedł, zaczynam się rozglądać za nowym autkiem. Wybór padł oczywiście na Civa lecz już nowszej generacji, rozważam dwie opcje lecz tu pojawia się moja niewiedza i być może ktoś z autopsji mógłby się podzielić jak owe modele się mają. Jako że te 90KM w EJ9 spokojnie starcza do dynamicznej jazdy, apetyt trochę wzrósł na coś mocniejszego. Wiem że sedan posiada najmocniejszy silnik 1.6 o mocy 110KM VTEC a Coupe 1.7 o mocy 125KM VTEC oraz gołe 1.7 o mocy 120 Km. Wiem że sedan jest lżejszy od Coupe i naczytałem się że silniki 1.7 są podobno troszkę awaryjne, dodam jeszcze że na 90% będę pakował podtlenek LPG do samochodu z racji tego że no jednak dużo jeżdzę i wiem że mi się to szybko zwróci
Czy to prawda że 1.7 ma mniejszą tolerancje na LPG niż 1.6?
Jak oba silniki mają się do frajdy z jazdy? Jeśli chodzi o jednostki z VTEC to różnią się tymi "15" kucami więc teoretycznie różnicy nie powinno być dużej ale być może jakoś agresywniej się wkręca?
Niestety nie jeździłem Hondami z większymi silnikami więc mam zerowe pojęcie czym się charakteryzują a największy dylemat sprawiają mi właśnie silniki bo nie wiem czy różnice są aż tak zauważalne czy jest to kwestia gustu jeśli chodzi o budę i tyle.
Rozważałem jeszcze ekstremalną opcję jaką byłoby kupienie auta z uszkodzonym silnikiem za jakąś rozsądną cene i wpakowanie tam k20 które byłoby chyba strzałem w 10 ale tu znów pytanie czy mieści się to jeszcze w granicach zdrowego rozsądku ( i przedewszystkim pieniędzy) czy lepiej podarować sobie takie kombinowanie?
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
Jako że mój kochany sedan szóstej generacji powoli zaczyna dawać oznaki że swoje przeszedł, zaczynam się rozglądać za nowym autkiem. Wybór padł oczywiście na Civa lecz już nowszej generacji, rozważam dwie opcje lecz tu pojawia się moja niewiedza i być może ktoś z autopsji mógłby się podzielić jak owe modele się mają. Jako że te 90KM w EJ9 spokojnie starcza do dynamicznej jazdy, apetyt trochę wzrósł na coś mocniejszego. Wiem że sedan posiada najmocniejszy silnik 1.6 o mocy 110KM VTEC a Coupe 1.7 o mocy 125KM VTEC oraz gołe 1.7 o mocy 120 Km. Wiem że sedan jest lżejszy od Coupe i naczytałem się że silniki 1.7 są podobno troszkę awaryjne, dodam jeszcze że na 90% będę pakował podtlenek LPG do samochodu z racji tego że no jednak dużo jeżdzę i wiem że mi się to szybko zwróci
Czy to prawda że 1.7 ma mniejszą tolerancje na LPG niż 1.6?
Jak oba silniki mają się do frajdy z jazdy? Jeśli chodzi o jednostki z VTEC to różnią się tymi "15" kucami więc teoretycznie różnicy nie powinno być dużej ale być może jakoś agresywniej się wkręca?
Niestety nie jeździłem Hondami z większymi silnikami więc mam zerowe pojęcie czym się charakteryzują a największy dylemat sprawiają mi właśnie silniki bo nie wiem czy różnice są aż tak zauważalne czy jest to kwestia gustu jeśli chodzi o budę i tyle.
Rozważałem jeszcze ekstremalną opcję jaką byłoby kupienie auta z uszkodzonym silnikiem za jakąś rozsądną cene i wpakowanie tam k20 które byłoby chyba strzałem w 10 ale tu znów pytanie czy mieści się to jeszcze w granicach zdrowego rozsądku ( i przedewszystkim pieniędzy) czy lepiej podarować sobie takie kombinowanie?
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

Comment