Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VII - Sedan VS Coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VII - Sedan VS Coupe

    Witam Hondziarzy,

    Jako że mój kochany sedan szóstej generacji powoli zaczyna dawać oznaki że swoje przeszedł, zaczynam się rozglądać za nowym autkiem. Wybór padł oczywiście na Civa lecz już nowszej generacji, rozważam dwie opcje lecz tu pojawia się moja niewiedza i być może ktoś z autopsji mógłby się podzielić jak owe modele się mają. Jako że te 90KM w EJ9 spokojnie starcza do dynamicznej jazdy, apetyt trochę wzrósł na coś mocniejszego. Wiem że sedan posiada najmocniejszy silnik 1.6 o mocy 110KM VTEC a Coupe 1.7 o mocy 125KM VTEC oraz gołe 1.7 o mocy 120 Km. Wiem że sedan jest lżejszy od Coupe i naczytałem się że silniki 1.7 są podobno troszkę awaryjne, dodam jeszcze że na 90% będę pakował podtlenek LPG do samochodu z racji tego że no jednak dużo jeżdzę i wiem że mi się to szybko zwróci

    Czy to prawda że 1.7 ma mniejszą tolerancje na LPG niż 1.6?
    Jak oba silniki mają się do frajdy z jazdy? Jeśli chodzi o jednostki z VTEC to różnią się tymi "15" kucami więc teoretycznie różnicy nie powinno być dużej ale być może jakoś agresywniej się wkręca?
    Niestety nie jeździłem Hondami z większymi silnikami więc mam zerowe pojęcie czym się charakteryzują a największy dylemat sprawiają mi właśnie silniki bo nie wiem czy różnice są aż tak zauważalne czy jest to kwestia gustu jeśli chodzi o budę i tyle.
    Rozważałem jeszcze ekstremalną opcję jaką byłoby kupienie auta z uszkodzonym silnikiem za jakąś rozsądną cene i wpakowanie tam k20 które byłoby chyba strzałem w 10 ale tu znów pytanie czy mieści się to jeszcze w granicach zdrowego rozsądku ( i przedewszystkim pieniędzy) czy lepiej podarować sobie takie kombinowanie?

    Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam
    Last edited by Ozkee; 06-04-2017, 02:08.

  • #2
    Miałem okazje i pojechać qp jak i sedanem. W sedesie byłem właścicielem 1.4(90km) i obecnie 1.6(110km).

    Tak, rzeczywiście 1.7 jest ciut bardziej awaryjnym silnikiem ale nie jest to jakoś mocno rażące.

    Co do przejścia z 1.4 na 1.6 tak różnica jest odczuwalna, ale mówienie tutaj o fun-ie z jazdy... sprawa dość dyskusyjna bo nie jest to aż tak mocno odczuwalne. Rzeczywiście przy 3500 obrotów V-tec jest delikatnie zrywniejszy ale nie jest to to samo co masz w przypadku VI gen i lepszych jednostek.
    D seria w VII genie jest praktycznie niemodyfikowalna tanim kosztem możesz zrobić dolot tak jak masz to choćby w tym temacie: https://www.civicforum.pl/showthread...an-Crisowe-ES7
    Jeśli chcesz inwestować w tym aucie to raczej skup się na kwestii wizualnej i stanie ogólnym, bo tania kasa to nie jest. Większość osób jeśli modzi to zaczyna od silnika i swapa na 160/200 koni z Kserii ale bez 10 tys nie podchodź do tego zadania.

    Sam Sedan 1.6 problematyczni nie jest, LPG znosi całkiem sympatycznie. Główny mankament to wiek. Jeśli rozglądasz się za poliftem jak mój czy ten z tematu, zważ na to, że są to auta tylko z 2004 roku i i tak przez cały rok nie wychodziły bo wszedł pod koniec VIII gen. Z prostej matematyki wychodzi, że jest to auto 13 letnie.
    Z racji tego, że sedany składane były w Turcji jest bardziej podatny na rdze. W szczególności nadkola tylne, progami, ranty drzwi, okolice wlewu paliwa. maska przednia i pokrywa bagażnika w szczególności w okolicach srebrnej listwy. Do wad należy zaliczyć również zużycie oleju. Lubi sobie go golnąc jeżeli jest w wyższych obrotach. Spalanie w granicach 7-9 litrów zależnie od nogi czyli jak na stosunek masy do mocy dość dużo. Na autostradzie tym nie polecisz komfortowo, bo w granicach 140km/h będziesz miał na budziku około 4200 obrotów, a co za tym idzie będzie już ciut głośniej w aucie no i spalanie będzie też wyzsze

    Obecnie te samochody powinny być w przedziale przebiegu 180-250 tys, zaś cena za w miarę zadbany egzemplarz będzie się wahała w granicach 15 tys. Wnętrze jeszcze w miarę spartańskie. W dwóch wersjach klimatyzacji, automat i manual bez wodotrysków i masy elektroniki. Definitywnie polift ma ładniejsze zegary
    Last edited by Adaszek123; 13-07-2017, 08:47.
    Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

    Comment

    Working...
    X