Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak reakcji na przekrecenie kluczyk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak reakcji na przekrecenie kluczyk

    Czesc,

    Wczoraj po zaparkowaniu auta pod marketem czekalem na swoja luba w aucie, przy zgaszonym silniku i wlaczonym radiu. Kiedy w koncu nadszedl czas odjazdu, wlozylem kluczyk jednak auto nie zareagowalo na zaplon.

    Elektryka dziala w pelni,radio klima tez, na desce rozdzielczej zapalaja sie kontrolki, ale auto nie kreci. Nawet nie próbuje krecic. Po prostu silnik nie reaguje na proby zaplonu.

    Spotkal sie ktoś z Was z takim przypadkiem? Obstawiam zepsuty immo bo drugi kluczyk tez niestety nie podolal.

    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
    Obstawiam zepsuty immo bo drugi kluczyk tez niestety nie podolal.
    Na podstawie czego? Co pokazuje lampka?

    Comment


    • #3
      no ale co? zostawiłeś auto na tym parkingu?
      nie wszystko jest dla mnie jasne bo,
      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
      przy zgaszonym silniku i wlaczonym radiu
      wynika z tego że radio gra bez kluczyka w stacyjne w pozycji ON I. ? moim zdaniem nie powinno.
      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
      Kiedy w koncu nadszedl czas odjazdu, wlozylem kluczyk
      czyli radio grało bez kluczyka w stacyjce. tak wynika z tej sytuacji.
      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
      jednak auto nie zareagowalo na zaplon.
      no to albo słaby aku albo uszkodzony rozrusznik.
      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
      Elektryka dziala w pelni,radio klima tez, na desce rozdzielczej zapalaja sie kontrolki, ale auto nie kreci.
      elektryka będzie działać bo mniej prądu potrzebuje, (szyby, radio, lusterka, natomiast klima w żadnym wypadku! tu troszkę poleciałeś z rozpędu na klawiaturze, A/C jak nie pracuje silnik to nie wystartuje, nie ma takiej opcji.
      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
      Po prostu silnik nie reaguje na proby zaplonu
      aku ma poniżej 11V i nie ma reakcji, mimo że kontrolki się świecą.
      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
      Obstawiam zepsuty immo
      na jakiej podstawie? czy zielona kontrolka kluczyka znikła? czy cały czas mrugała.?
      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
      bo drugi kluczyk tez niestety nie podolal.
      jak padnięty aku to żaden kluczyk nie podoła nawet magiczny.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        auto po 12h postoju na parkingu wczoraj odpalilo. przejechalem nim wczoraj 30 km. dzis problem sie powtorzyl. przychodze i glucha cisza, jakbym nie mial silnika.
        Zielona kontrolka kluczyka znika, samochod zachowuje sie normalnie, oprocz tego ze nawet nie probuje odpalac, nie ma nawet dzwieku ze cokolwiek kreci jakby silnika nie bylo
        Klimatyzacja działa tzn swieci sie kontrolka, nawiewy działają, swiatla elektryka dziala. akumulator sprawny.

        EDIT: wyglada to jakby komputer odcial mi silnik od stacyjki, nie wiem jak to nazwac, rodzice mieli podobnie w audi a4, zablokowal im imobiliser dostep do odpalenia silnika.

        Comment


        • #5
          jeśli...
          Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
          Zielona kontrolka kluczyka znika
          to w żadnym wypadku
          Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
          zablokowal im imobiliser dostep do odpalenia silnika
          nie ma mowy, to nie immobiliser.
          Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
          akumulator sprawny
          to nie jest informacja, to jest domniemanie. Informacja winna być potwierdzona badaniem, czyli zmierzyłem aku ma 12,55V. Wtedy będę się zastanawiał co Ci zasugerować. na teraz nie mamy kluczowej informacji - jakie napięcie ma aku [V] ile?
          Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
          wyglada to jakby komputer odcial mi silnik od stacyjki,
          dokładnie tak działa ten samochód gdy nie ma odpowiedniej ilości [V] do rozruchu. ECU nie pozwoli nawet na dygnięcie rozrusznikiem, ale pozostałe odbiorniki prądu działają normalnie. Czyli na razie wszystko jest prawidłowo, samochód "daje znaki" ... kierowca jest zamotany, ale w końcu będzie musiał zmierzyć ten aku. . Auto teraz "krzyczy do ciebie" ...sprawdź kierowniku [v] akumulatora . Do póki tego nie zrobisz to se możemy pisać i pisać.
          Pytanie kontrolne ile aku ma lat?
          czyli :
          1. jakie jest [V] na klemach?
          2. ile aku ma lat?
          Last edited by rambo7; 20-03-2017, 11:54.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Auto nie odpaliło 18.03 o godz 21:30, potem po 12h stania na zimnym parkingu odpalilo bez problemu, od 1 razu, nie doladowywane to jesli 18.03 nie bylo wystarczajacego napieca to 19.03 samo sie doladowalo z powietrza?
            Edit: aku ma 2,5 roku
            Edit2: zapomnialem dodac, ze silnik nie odpalil po dzisiejszej przejazdzce, w ktorej wszystko bylo ok, auto zostawilem pod domem, wszedlem na 5 minut do domu, wrocilem i cisza.
            Last edited by amrio; 20-03-2017, 13:16.

            Comment


            • #7
              tak bywa że jednorazowo może taka sytuacja zajść, szczególnie jak było zimno a potem zrobiło się cieplej, do tego była wilgoć w powietrzu bo padał deszcz a teraz sucho. Cały czas polegamy na analizie "z rękawa" bez odniesienia się do informacji ile ma aku [V]?
              Spróbuj wsadzić 2gi bieg i przepchać auto o 2 skoki zębów skrzyni (tak by się nieco zatrzymał na zębach) potem próbuj uruchomić.
              Wciśnij sprzęgło i próbuj odpalić.
              Wsadź bieg puść sprzęgło i próbuj odpalić, czy szarpnie?
              Last edited by rambo7; 20-03-2017, 13:26.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                mialem problemy z aku w poprzednim aucie i zazwyczaj jak byl rozladowany to juz nie dzialalo nic. Tutaj nic sie nie dzieje takiego, tymbardziej ze auto jest swiezo po przejażdżce wiec powinno sie doladowac.
                Nie mam mozliwosci zmierzenia napięcia w tym momencie
                Niestety, nic to nie pomoglo. Dalej cisza. Załączam filmik jak to wygląda
                This is "Civic 04" by Mariusz Bałaj on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

                Comment


                • #9
                  Przeczytaj wątki dotyczące szczotek rozrusznika. To temat rzeka, niezależny od tego jakiego samochodu dotyczy.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                    Przeczytaj wątki dotyczące szczotek rozrusznika.
                    A to nie byłoby tak, ze gdyby to był problem z rozrusznikiem, to ona chociaż próbowała by zakręcić? Tu nie ma nawet próby, jest błoga cisza, nie zrobił nawet pół obrotu. No i druga sprawa, skoro rozrusznik bylby zepsuty, to nastepnego dnia, 2 razy odpalila by bez problemu, dzis rano rownież zeby potem juz nie odpalić?

                    Wydaje mi sie ze to bardziej coś z elektroniką, ale nie mam możliwosci sprawdzenia tego dziś, stąd pytam tu, w innych, moze ktos mial podobne doswiadczenia

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez amrio Zobacz posta
                      A to nie byłoby tak, ze gdyby to był problem z rozrusznikiem, to ona chociaż próbowała by zakręcić?
                      Właśnie to jest charakterystyczne, że raz nie będzie nawet próbował kręcić, a następna próba jest 100% skuteczna tzn. odpala bez problemu. Zużyte szczotki mogą się zawiesić i brak jest jakiejkolwiek reakcji rozrusznika. Potem wystarczy drobny wstrząs, opadną i rozrusznik zachowuje się jak całkowicie sprawny. Takie objawy jak opisujesz mnie kojarzą się z tym jednoznacznie.
                      Oczywiście może być też inna przyczyna, ale tej wykluczyć nie można. Jeśli w tej chwili nie odpala, to możesz to sprawdzić "opukując" rozrusznik delikatnie acz rytmicznie czymś metalowym ( np. kluczem do kół ). Jeśli po tym zabiegu odpali, to diagnoza na 99% jest poprawna.
                      Pzdr.

                      Comment


                      • #12
                        Ok, tego w sumie nie bralem pod uwage. Sprawdze, dzieki

                        Comment


                        • #13
                          Z rozrusznikiem to tak jak koledzy piszą - jak już się kończy to mogą być objawy, że raz działa raz nie.
                          Ja jeszcze miałem kiedyś taką sytuację (wprawdzie we Fiacie 126p, ale to akurat dość "uniwersalny" komponent jest ), że uzwojenie w rozruszniku się nadpaliło w jednym miejscu. I po odpaleniu auta wszystko zależało w którym momencie się uzwojenie przestanie obracać. Czasami się zatrzymywało tak, że rorusznik w ogóle nie żył. Ale jak się zatrzymało dobrze, to chodził jak nowy. I tu kombinowałem jednocześnie trzymając załączony rozrusznik, auto na biegu i jednoczesne pchanie auta do tyłu - wtedy czasem się udawało, że przeskoczyło uzwojenie w dobre miejsce i byłem w stanie auto odpalić (oczywiście przy najbliższej okazji wymieniłem rozrusznik na działający).

                          A jeszcze odnośnie immobilizera to kiedyś teść miał problem w Civicu z 1998 roku. Czasami immobilizer "nie łapał" (dało się chyba nawet rozponać to po tym jak mrugał "zielony kluczyk" na desce zanim gasł) i wtedy też auto nawet nie próbowało startować. Trzeba było kilka razy załaczyć/wyłączyć alarm aż załapało jak należy.
                          Także problemu elektroniki niestety też nie można tu wykluczyć.

                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          wynika z tego że radio gra bez kluczyka w stacyjne w pozycji ON I. ? moim zdaniem nie powinno..
                          Akurat w moim sedanie radio też grało bez kluczyka. Tzn. jak się zgasiło silnik to radio gasło. Ale jak się nacisnęło z powrotem "POWER" na radiu to grało dalej (nawet jak kluczyka już nie było w stacyjce.
                          Zresztą w obecnym Tourerze też tak mam. Jak auto jest otwarte, to nie muszę kluczyka do stacyjki wkładać, żeby radio załączyć.
                          Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                          Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                          Comment

                          Working...
                          X