Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakie są przybliżone lecz realne koszta trzech typowych napraw w civic vii hatchback

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakie są przybliżone lecz realne koszta trzech typowych napraw w civic vii hatchback

    Witam,

    Wpadł mi do głowy pomysł kupna civica 2001-2004 za ok 13k, krajowego. 1.6 110, najlepiej z CD a nie kaseciakiem w dobrym stanie jako raczej niezawodnego autka, które w razie konieczności i 160 na autostradzie pociągnie i będzie już bardzo powoli traciło na wartości i nie zrujnuje mojego dobrego nastroju kolejnymi naprawami.

    Lecz przyznam, że jak zagłębiłem się w lekturę to nieco zaskoczyło dość duże prawdopodobieństwo wystąpienia napraw w civic vii 2001-2005 a mianowicie:
    1) konieczność wymiany trybków w skrzyni biegów, co podobno wiąże się z koniecznością wymontowania całej skrzyni a więc i nie takim małym kosztem (tę naprawę uznaję jako pewniak, bo pewnie osoby które się pozbywają auta właśnie chcą jej uniknąć)
    2) maglownica (uznaję tę naprawę ją jako dosyć niestety prawdopodobną, może i rzadko się zdarza, lecz znając życie pewnie i mnie by się akurat własnie wydarzyła .. )
    3) linka nagrzewnicy (jakaś głupia bzdura, o której wyczytuję, że może wpędzić w koszta?)

    Ponieważ jestem zaprawiony w niepotrzebnym wydawaniu pięniędzy na naprawy, proszę bardzo o drobną pomoc poprzez zapodanie kwot, które byłyby konieczne na każdą z tych 3ch napraw. Ich zsumowanie pozwoli mi na oszacowanie sensowności przedsięwzięcia w moim przypadku.
    Last edited by Kedirak; 12-03-2014, 00:40.

  • #2
    W przypadku Hond poliftowych podobno wyeliminowano problem z łożyskami w skrzyni biegów i ten problem nie występuje. Ja mam rocznik 2002 i problem wystąpił przy 130 k przebiegu i naprawa (wymiana 2 łożysk)kosztowała mnie ok 850 zł. Jednakże cena jest uzalezniona od tego gdzie naprawiasz... W ASO ceny dochodzą chyba nawet do 2500 PLN.
    W przypadku maglownicy u mnie wystarczyła wymiana sprężynki dociskającej - sprężynka 14 PLN wymiana 70 PLN w ASO. Jeżeli wymagana byłaby regeneracja to zakładam że koszt może oscylować w granicach 800-1000 PLN.
    O ostatnim punkcie nie potrafię się wypowiedzieć gdyż nie miałem z tym problemów.

    A co do innych napraw to ja bym pewnie zwrócił uwagę na inne rzeczy np. amortyzatory... Bo one też sa w miare drogie i je na pewno częściej wymienisz niż te 3 rzeczy podane na górze.

    Comment


    • #3
      Bardzo dziekuje za odpowiedz, kwoty ktore podales brzmia w sumie w miare znosnie. Popatrze na te rowniez rozumiem "stale i obowiazkowe" - bo takich szukam - koszta wymiany amorkow dzis wieczorkiem. Musze wszystko przemyslec mocno finansowo cierpliwie, bo juz raz na zakupie wtopilem i teraz i ze sto razy wole przekalkulowac niz pozniej miec problemy.

      Comment


      • #4
        Wszystkie rzeczy typu maglownica i skrzynia na pewno usłyszysz w trakcie jazdy.
        Magiel to stukanie na nierównościach a skrzynia to tyrkotka jakby ktoś Ci patyk w szprychy wsadził.

        Comment


        • #5
          Cześć.
          Linka może sprawić kłopot jedynie jeśli ktoś nieumiejętnie ( gwałtownie ) zmienia zakres temperatury. Ulega wtedy załamaniu. Koszt linki w ASO to około 90 zł, bo zamienników nie ma. Wymiana wg manuala z Forum darmowa, ewentualnie koszt piwa dla relaksu. Tak więc nie ma mowy o "wpędzaniu w koszty".
          Natomiast "stałe i obowiązkowe koszty" to wymiany filtrów, oleju, płynów eksploatacyjnych. Nie odbiegają ceną od przeciętnych kosztów w innych samochodach tego segmentu. Są droższe niż do CC ale bez szaleństwa, więc nie możesz tego traktować jako "coś ekstra dla Hondy". Wymiana amortyzatorów nie może być traktowana w tych kategoriach, bo nawet nowy może ulec uszkodzeniu i co wtedy? Liczyć wymianę raz na tydzień? Raz na rok? Czy raz na 6 a nawet 10 lat? Już raczej rozrząd należy skalkulować, oceniając roczny przebieg jaki będzie miał samochód w Twoich rękach. To jednak też nie jest zależne od marki i dotyczy wszystkich samochodów z paskiem rozrządu.
          Udanej kalkulacji kosztów.
          Last edited by syriuszteam; 12-03-2014, 12:56.

          Comment


          • #6
            100 ka to nic, gdzies na forum w nocy wyszperalem dluzszy komentarz, byc moze zle zrozumialem i komus wyjatkowo wiecej elementow przy okazji tej linki padlo

            oki czyli na razie nic strasznego poza skrzynia i maglownica w kwestii stalych wydatkow vii ki. fajno

            To czego sie obawiam(/lem) to np. czesci dostepne jedynie w ASO dla awarii tej np. maglownicy i "obowiazkowe" juz dwie naprawy przekraczajace kazda po 2k, bo to oznaczaloby kupno auta + potencjalne wrzucenie w niego i do 5 tysi ze wszystkim w przeciagu roku.
            Last edited by Kedirak; 12-03-2014, 13:03.

            Comment


            • #7
              To nie są stałe wydatki bo skrzynia może Ci pójść ale nie musi tak samo z maglownicą
              Sprężynka jest dostępna na zamówienie Więc problemu z nią nie ma natomiast jeżeli chodzi o maglownicę to zakup nowej w ASO mijał by się z celem bo koszt to chyba ok 4000-5000.

              Comment


              • #8
                ajaj dobrze, ze sa te regeneracje, pytanie na ile skuteczne, poczytam o nich wiecej.. dzieki za odpowiedzi.

                Comment


                • #9
                  Skuteczne zapewne są tylko musisz trafić do dobrego miejsca
                  Ale powiem Ci tak nie ma co się negatywnie nastawiać Ja mam Civica 2002 już od 4 lat i nie zdarzyła mi się żadna poważna naprawa (oprócz skrzyni). Regularna wymiana filtrów oleju itp. itd. i samochód chodzi elegancko.

                  Comment


                  • #10
                    Z tą maglownicą też nie masz czego demonizować. VII gen ma elektryczne wspomaganie więc odpadają wycieki wszelkiego rodzaju, a luz jaki może się pojawić to też nie jest domena tego samochodu. Owszem, jest to mankament pojawiający się relatywnie dość często, ale też nie jest dogmatem że pojawić się musi.

                    Comment

                    Working...
                    X