Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

prędkości 1,6 VTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • prędkości 1,6 VTEC

    Witam. Mam takie luźne pytanie w sprawie prędkości poruszania się.
    Nie zalezy mi tutaj zupełnie na plebiscycie kto ile jechał swoim autem
    Zależność hałasu do prędkości.
    Jadąc 120km/h jest całkiem znośnie, ale już 140km/h to jak dla mnie silnik wyje troche zbyt głośno (niecałe 4k obrotów)
    Ostatnio szukałem prędkości max. i wyczytałem, że 187km/h. PARANOJA !!!!
    Silnik wtedy będzie miał 6k obrotów, w środku będzie strasznie głośno.
    Czy Wy macie podobne odczucia?
    Moja siostra jeżdzi 8mką 1.8 VTEC i u niej 170km/h spoko się jedzie, a przecież to ta sama klasa auta.

  • #2
    czemu paranoja? - to dane fabryczne, i nie wykluczone że nieco więcej pojedzie, lub nie, ale...
    porównując civica VII do Civica VIII owszem ta sama klasa ale inny silnik! (moc /moment), inna skrzynia 6-biegów.
    Tego Civica VII musiałbyś porównać do .... czego chcesz z jego naturalnego konkurenta z lat 2002-2005, weźmy na to Focusa i Golfa ... przejedź się tym to zobaczysz jak cichym samochodem jest Civic no i szybkim!
    Jeśli chcesz równać do 8generacji to wśród Civic 7gen jest tylko jeden Civic który jest cichszy od 1.8vtec - to jest diesel 1,7ctdi, im szybciej jedzie tym mniej słychać silnik, a więcej szum wiatru. Silnik 1,7ctdi przy 160-180km/h chodzi jak pszczółka lekutko.
    Ciekawe jest też to że ten 1,6v-tec też jakby się zaczyna wyciszać powyżej 150km/h przejedź się to zobaczysz, wtedy jednak jest to okupione większym spalaniem w dłuższej drodze, ale robi się ciszej.
    Dlatego na trasach autostradach to do dziś staruszek 1,7ctdi naprawdę daje sobie rade wyśmienicie z wszelkimi benzyniakami do 1,8.
    (miedzy innymi dla tego nie kupiłem 1,6v-tec o 1,4 nie wspomnę).
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Tutaj -> https://www.civicforum.pl/showthread...-generacji-%29 masz poruszony temat wyciszenia generacji od VI do VIII - tak ogólnie
      Z tego wynika, ze VII gen. do pojawienia się IX była najlepiej wyciszona.
      Co do Diesla -> Rambo ma rację, miałem okazję jechać wersją SPORT 1,7 CTDI w zakresie 0-160KM/H i mogę potwierdzić, że im szybciej tym ciszej wewnątrz.
      Pozdrawiam
      EX Civic FN1
      EX Civic ED7
      EX Civic EP2
      EX Civic FD7 FL
      EX Civic FN2
      EX Civic FG1
      EX Civic FD7
      EX Civic EM2
      EX Accord CL3
      EX Accord CG8
      EX Civic MB6
      EX Civic MB4
      EX Civic MB2

      Comment


      • #4
        Wyciszenie wnetrza to pieta achillesowa benzynowych Hond czy Mazd.
        Niemcy zawsze byli tu lepsi. Np. Golf V/VI jest zdecydowanie cichszy niz Civic 7/8. Podobnie Focus Astra 3. Ze 3 lata temu jechalem Astra 3 1.6 115 KM i bardzo milo sie tym podrozowalo pod wzgledem halasu w kabinie - miałem juz wtedy UFO.

        Co do Civica 7 1.6 to ja mialem wrazenie ze byl cichszy od UFO 1.8
        IX to juz klasa wyzej.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • #5
          Sodekso ma racje powyzej 140 robi sie za głosno

          Comment


          • #6
            Na szczęście w dieslu jest na odwrót koło 130-140km/h (koło 3 tyś. obrotów) słychać dość wyraźnie silnik. Przyjemnie się jeździ 160-170km/h, silnik mruczy, szumi wiatr . Od 170-200(210) już trochę buja autem i taka jazda męczy.

            Comment


            • #7
              W benzyniaku zdecydowanie przydałby się dodatkowy 6 bieg.

              Comment


              • #8
                no tak, odczucie są bardzo subiektywne. Niemam mozliwości porównania obecnie . Jednak nie jest to aż tak ważne. Wracałemn niedawno z Zakopanego z wczasów. Ten krótki kawałek autostrady z Krakowa do Katowic. 140 przez chwile i zwolnilem do 110, nie wyobrażam sobie jechać np. nad morze ze stała prędkościa 140. Stąd ten mój post

                Comment


                • #9
                  Sodekso, właśnie wróciłem z trasy. Już kiedyś stwierdziłem, że idealną prędkością dla tego Civica to 100-110 km/h. I mało pali i jest dość cichy. Dzisiaj jechałem A2, co ciekawe wydaje mi się, że przy 130 km/h jest głośniejszy niż przy 140 km/h. Ale dałem radę przejechać całą trasę z Poznania do Warszawy w granicach prędkości licznikowej 140-150. 6 bieg bylby tu wybawieniem. Spalanie wyszło 8.5 litra na 100
                  Honda Civic 1.8 i-VTEC 4D

                  Comment


                  • #10
                    Moje spostrzeżenia w moim 1.6 VIIgen: Do 5tys obrotów jest głośno, od 5tys głośność gwałtownie spada. U mnie na piątce 5tys obrotów wskakuje koło 150km/h i jest elegancko.

                    Comment


                    • #11
                      Jadąc z GPS'em pokazywał 140 km/h przy prędkości licznikowej ciut poniżej 150
                      Honda Civic 1.8 i-VTEC 4D

                      Comment


                      • #12
                        macie tu rację to takie dość ciekawy rezonans z praca tego silnika, najgłośniej jest w przedziale 120-140 km/h. Do 120 w miarę cicho i od 140 w górę buczenie przechodzi jakby w bzyczenie ale okupione wyższym spalaniem i trzeba sie mocniej skupić na prowadzeniu. Najlepszy zakres 120-140 km/h jest dręczący to takt.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X