Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

części "zamienne"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • części "zamienne"

    Witam serdecznie.
    Powiedzcie mi drodzy forumowicze, w jakim stopniu Hondy VII generacji o nadwoziu hb są uniwersalne jeżeli chodzi o części konstrukcji auta? Chodzi mi dokładnie o możliwość wykorzystania kilku elementów takich jak:

    przedni zderzak (przy jednakowej atrapie)
    belka zderzaka przód
    pas przedni (wzmocnienie)
    maska
    lampy
    rezonator + wlot powietrza
    poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
    czujnik zderzenia
    chłodnica klimatyzacji

    Są zamiennie w różnych wersjach tej Hondy?
    Upraszczając, miałem małe kuku, w/w elementy wymagają wymiany. Interesuje mnie, czy można wykorzystać je z innych roczników, wersji silnikowych itp. Ważne są poduszki pow. - czy będzie zgodność aut z silnikami 1,4 i 1,6 np.

    Honda Civic h/b
    Prod 2003
    silnik 1,4 benzynka.
    Honda Civic 1.4 66 kW / 90 KM 2003 HB 5D
    Przebieg 218 000 i stale rośnie...
    "Nawet porządne zapalniczki są na benzynę"

  • #2
    tak wszystkie czesci sa identyczne te co napisałes pomiedzy 1,4 a 1,6 silnikiem

    Comment


    • #3
      ok. dziękuję, to mi ułatwia trochę sprawę. Mam jeszcze pytanie o części od "anglika" :
      1) Elementy silnika raczej się nie różnią ( na zdrowy chłopski rozum)
      2) W przypadku poduszki pasażera problem stanowi zaślepka, jak jest z poduszką kierownicy ?
      3) A co z lampami przednimi? Są jakieś różnice ?
      Honda Civic 1.4 66 kW / 90 KM 2003 HB 5D
      Przebieg 218 000 i stale rośnie...
      "Nawet porządne zapalniczki są na benzynę"

      Comment


      • #4
        lampy mają inne odbłyśniki co bardziej osiwtelaja u nas lewa strone i beda oslepiac innych takze nie da rady ich założyc a poduszka kierowcy jest taka sama a silnik czesci możesz swobodnie brać

        Comment


        • #5
          Trochę odgrzeję tego kotleta. Części silnika , o których wcześniej była mowa sprawdziły się w 100%. Auto fajnie pali, jazdy jeszcze nie było dłuższej.Mam problem innej kategorii a raczej kontynuację.
          Po zderzeniu z drzewem (trąbiłem! cholerstwo nie uciekło na czas!) wystrzeliły poduszki, zablokowały się pasy.
          Poduszki - wymiana to rzecz oczywista, dalej:
          1) czy wymiany wymaga też sterownik poduszek czy może wystarczy ingerencja po podłączeniu pod komputer?
          2) napinacze pasów - można je "odblokować" czy konieczna jest wymiana?
          3) jak by ktoś kiedyś szukał czujnika / włącznika wstrząsowego , który odcina dopływ paliwa - jest pod schowkiem. po lewej stronie. Spory guzik w gumowej osłonie.

          Będę wdzięczny za odpowiedzi na pkt 1 i 2 , mam nadzieję że nikomu nie będą więcej potrzebne...koszta są szalone!
          Honda Civic 1.4 66 kW / 90 KM 2003 HB 5D
          Przebieg 218 000 i stale rośnie...
          "Nawet porządne zapalniczki są na benzynę"

          Comment


          • #6
            Cześć. Co do pytań:
            ad. 1. Sterownik - jeżeli nie został uszkodzony mechanicznie - należy wyjąć (a to łatwe nie jest, ale trochę gimnastyki i się uda) a następnie zawieźć do "fachowca" - mogę podesłać namiary w Wielkopolsce. W Civicu VII gen da się usunąć historię wypadku i sterownik dalej będzie służyć.
            ad.2 Co do pasów - lepiej je wymienić na nowe, ale koszt jednego to ok. 200-350 zł. Można je odblokować i będą działać tak jak zwykłe pasy bezwładnościowe, ale żeby "oszukać" kompa (sterownik) - bo nie będzie napinaczy, należy w jednymi drugim obwodzie pasa wlutować oporniki tak by zamknąć obwód. To naprawdę nie jest trudne, trochę gimnastyki i po kłopocie, a można sporo oszczędzić. Ważne żeby "poduchy" dać nowe.
            Mogę podesłać więcej info na prv. Pzdr.

            Comment


            • #7
              Jeżeli ktoś będzie zainteresowany:

              koszt regeneracji sterownika to ok 100 zł. Nowy-używany na allegro to jakieś 160 zł.
              Pasy: rozkręcamy co się da czyt. ta duża ilość śrubek też i z mechanizmu wywalamy blokujące mechanizm pręciki. Skręcamy jak by nigdy nic. Później rozkładamy (zatrzaski) mechanizm w plastikowej obudowie z którego trzeba wyjąć plastikową blokadę koła które tam się znajduje. Przy składaniu najlepiej mieć nawinięty pas aby później odpowiednio nakręcić sprężynę odpowiadającą za zwijanie pasa.
              W taki sposób uzyskujemy mechanizm, który daje bezpieczeństwo na poziomie fiata 126 p. czyli krótka blokada przy rozwijaniu (przy szarpnięciu). Z kontrolką SRS nie kombinowałem, świeci - przypomina że trzeba naprawić.
              ZALECA się wymianę pasów na nowe/używane - ze sprawnym napinaczem.
              To co ja zrobiłem to opcja na "tym czasem". Używane pasy z napinaczem to ok 300 zł/szt.
              Honda Civic 1.4 66 kW / 90 KM 2003 HB 5D
              Przebieg 218 000 i stale rośnie...
              "Nawet porządne zapalniczki są na benzynę"

              Comment

              Working...
              X