Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

lampka kontroli silnika-pomóżcie!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • lampka kontroli silnika-pomóżcie!!!!

    Witam posiadam Hondę 1.6 110 KM bęzyna wersja sedan z 2001r. mam pewien problem z lampką kontroli silnika. Po pierwszym podłączeniu pod komputer (nie w ASO) "fachowiec" powiedział że jest to prawdopodobnie spowodowane złą jakością paliwa. Usunął błąd. Zatankowałem 98 na renomowanej stacji ale zapaliło się ponownie. Po drugim podłączeniu pod komputer w czasie jazdy powiedział mi że to wina rozrządu. Jestem świeżo po wymianie - na nowym rozrządzie zrobiłem około 6 tyś km. Mówił, że prawdopodobnie pasek ma luz. Auto przyspiesza normalnie tylko że przy 4 tyś obr/min następuje szarpanie tak jakby Hania nie dostawała paliwa. Nie jestem znawcą ani fachowcem i nie wiem czy gada mi prawdę czy buja żeby zedrzeć kasę. Pomóżcie!!!! Dzięki!!!

  • #2
    Radzę kupić na Allegro tester lub interfejs do skanowania pamięci komputera pokładowego.
    Koszt takiego urządzenia to 80 -140 zł.
    Można wtedy samemu odczytać kod błędu oraz go skasować i dopiero z informacją o przyczynie błędu iść do fachowca. Taki wydatek bardzo szybko się zwróci.
    Bardzo często jest tak, że pokazują się przypadkowe błędy i wystarczy je tylko skasować.

    Comment


    • #3
      moim zdaniem trzeba odczytać kod błędu i go zlikwidować, bo to wygląda jakby Hanka cały czas na trybie awaryjnym jeździła (odcinka przy 4000obr)samo kasowanie błędu nie pomoże

      Comment


      • #4
        przy pierwszym podłączeniu pod komputer numer błędu przetłumaczono mi jako usterka mechaniczna- i przyczyna prawdopodobnie paliwa. drugie podłączenie to niby ten wspomniany pasek. błąd był usunięty w obu przypadkach, jednakże przy podciągnięciu do 4000 obrotów kontrolka znów sie zapala.

        Comment


        • #5
          Z tego co piszesz błąd błędem ale szarpniecie by mnie bardziej zaniepokoiło,mam ten sam silnik i tez jestem po wymianie rozrzadu i nie ma takich objawow a zdarza sie ze zaloza zle pasek ,moze podjedz tam gdzie zakladales i pogadaj w koncu to nie błachostka...

          Comment


          • #6
            Z tego co dowiedziałem sie jak kupowałem pasek do swojej a mam silnik D16V1 to występują dwa rodzaje pasków o liczbie zębów 103 i 104. Kupiłem w InterCarsie wg. ich specyfikacji CT1081 i niestety zły. Dopiero na stronie contitecha dowiedziałem się że ma byc ten drugi CT1082. Jednak mechanik powiedział mi, ze nie założyłby paska nie tego co powinien być. Ale warto sprawdzić czy masz odpowiedni, niektórzy potrafią czynic cuda

            pozdrawiam Grzegorz
            Nie wierzcie zegarom, czas wymyślił je dla zabawy!

            Civic HB 2001r, 1.6 VTEC, 110kM, D16V1

            Comment


            • #7
              odłącz na chwile akumulator - u mnie pomogłod

              Comment

              Working...
              X