Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z przeplającymi się żarówkami.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z przeplającymi się żarówkami.

    Mam problem ze światłami mijania, bardzo często przepalają się żarówki w ciągu 1,5 roku wymieniłem już 5 żarówek ( jedna się rozpadła i szkło zostało wewnątrz reflektora) . Co może być przyczyną przepalania się żarówek? Jak wyciągnąć rozbite szkło z reflektora? Próbowałem metodą chałupnicza wyssać odkurzaczem ale nie dało rady.

  • #2
    A te żarówki nie kupujesz przypadkiem w hipermarkecie ?

    Comment


    • #3
      U mnie też podobny problem występował. Problem istniał przy żarówkach standardowych (w takim biało-niebieskim pudełku) za ok. 10PLN. Chciałem założyć sobie przetwornice i wrzucić ksenony, ale jest to ryzykowne, bo przy stłuczce w świetle prawa auto jest niesprawne i mogą nie wypłacić odszkodowania. Zainwestowałem więc w Philipsy o zwiększonej mocy i elegancko się spisują... jeżdżę na nich już dłuższy czas i rzeczywiście święcą mocniej niż standardowe.
      Apropos tematu, pękła mi (nie wiem kiedy) za to soczewka - wzdłużnie, wygląda jak kocie oko teraz. zarys linii światła mało się zmienił. Do tej pory się zastanawiam czym to mogło być spowodowane...

      Comment


      • #4
        fakt kiepskiej jakosci zarowki moga sie przepalac ale to i tak cos za czesto,sprzwdz miernikiem napiecie przy zapalonych swiatlach na zgaszonym i zapalonym silniku,moze byc cos nie tak z pradem

        Comment


        • #5
          Gdzie mam sprawdzić to napięcie? Na akumulatorze?
          Przyznam ze mam niewielkie pojecie o elektryce.
          Kupiłem żarówki osram light & day ponoć wytrzymują 3 dłużnej niż zwykle żarówki, jak z napięciem będzie ok spróbuje je zamontować.
          Oprócz pierwszej przepalonej pozostałe rzeczywiście były z hipermarketu.
          Mam jeszcze jedno podejrzenie.... może zarówki załatwiają mi dziury, twarde zawieszenie i niski profil opon robi swoje

          Comment


          • #6
            nie na aku tylko na wsówkach które wpinasz w żarówke,przyczyna palenia sie żarówek może byc regulator napiecia
            D14A4, SOHC, 16V, 1396 cm ,90 KM

            Comment


            • #7
              No cześć ja mam ten sam problem i przetestowałem już sporo szkiełek.
              Problem rzeczywiście jest spowodowany zwiększoną ciepłotą i nic się z tym za bardzo nie da zrobić.
              Ostatnio jak wymieniałem to cały komplecik wpadł mi do środka lampy i przyznam się że więcej bym nie chciał się z tym bawić zeszło mi 1:30 godziny z wydostaniem żaróweczki po prostu szok.
              Z własnego doświadczenia mogę wam polecić żaróweczki Bosch-a mają naprawdę długą żywotność w stosunku do innych producentów nie wspominając o wymienionych już wcześniej przez goofer-a OSRAM porażka po całości w ciągu tygodnia zmieniałem 4 razy i więcej już ich nie kupię.

              Comment


              • #8
                Regulatror napiecia chyba by posadził takze inne elementy. W poprzednim moim samochodzie regulator napiecia był przyczyną " spuchniecia" akumulatora dał 17 V.
                Poczytałem sobie troche na necie , duzo jest opinii ze arówki H1 są bardzo wrazliwe :/.

                No dobra zrobiłem pomiary.
                12,1V na kostce przy wyłączonym silniku
                14,3V na kostce przy włączonym silniku
                12,4V pomiar na akumulatorze

                Te 14,3 V to chyba za duzo dla zarowki 12V?
                Co jest przyczyną? Czyzby jednak cos było z regulatorem napiecia?
                Last edited by R19K10S; 11-08-2009, 21:44. Powód: dwa posty, jeden autor

                Comment


                • #9
                  To mój pierszy post więc proszę o wyrozumialość.

                  Też miałem problem z żarówkami H4.
                  Próbowalem kila modeli. M.in OSRAMY, PHILIPSY itp. niestety opinia jest taka ze się przepalają i to jest prawda. POLECAM żarówki Philips H4 NightGuide Double Lifetime ( podwojona żywotność. Świeciły mi prawie 2 lata teraz tez mam takie od 6 miesięcy.
                  pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    14,3V jest ok. takie powinno być przy uruchomionym silniku.
                    Jeśli to nie twarde zawieszenie załatwia ci żarówki to może przekażnik od świateł?

                    Comment


                    • #11
                      U mnie wypala się żarówka po stronie pasażera. Firmy Narva wytrzymują max. 3 miesiące. Teraz włożyłem Tungsram okaże się jak długo wytrzymają. Wymieniłem je z obu stron. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale jeszcze przed wymianą zauważyłem, że soczewka po stronie kierowcy jest pęknięta. Jeszcze z miesiąc wcześniej było wszytko w porządku. Czy ktoś z Was wie, gdzie można kupić samą soczewkę ? Co powoduje pękanie ? Czy niepoprawnym zamontowniem można uszkodzić w taki sposób lampę ?

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez masta Zobacz posta
                        U mnie też podobny problem występował. Zainwestowałem więc w Philipsy o zwiększonej mocy i elegancko się spisują... jeżdżę na nich już dłuższy czas i rzeczywiście święcą mocniej niż standardowe.
                        Apropos tematu, pękła mi (nie wiem kiedy) za to soczewka - wzdłużnie, wygląda jak kocie oko teraz. zarys linii światła mało się zmienił. Do tej pory się zastanawiam czym to mogło być spowodowane...
                        Chyba sam sobie odpowiedziałeś...owe soczewki są przystosowane do żarówek o mocy 55W, skoro - jak twierdzisz - kupiłeś żarówki o większej mocy to sam sobie strzeliłeś w...soczewkę większa moc=więcej ciepła=większa różnica temperatur

                        Comment


                        • #13
                          Tylko, że u mnie ta sytuacja przytrafiła się jeszcze na standardowych żarówkach, więc to nie tylko kwestia zwiększonej mocy żarówki.

                          Comment

                          Working...
                          X