Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

akumulator czyzby do wymiany?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • akumulator czyzby do wymiany?

    Witam,
    Zrobiło się trochę chłodniej i podczas rannego odpalania dłużej muszę przetrzymywać kluczyk aby auto odpaliło. Doładowałem akumulator ale to nic nie dało. Czyżby czas na wymianę?
    Akumulator ma 8 lat jakoś. Jaki polecacie?
    Civic VII Hatchback 1.4

  • #2
    Zanim wymienisz aku to sprawdź:
    - jakie ma rano napięcie na klemach przed próbą odpalenia. Idealnie sprawny powinien mieć 12.5 - 12.8V. Taki 8 letni jak ma powyżej 12V to jeszcze ujdzie. Ale ta zima może być jego ostatnią Jeśli masz w okolicy 12-12.2 i nie możesz ryzykować, że rano nie odpali to zastanów się nad wymianą.
    - jakie jest napięcie ładowania na klemach przy pracującym silniku i włączonych odbiornikach których zazwyczaj używasz podczas jazdy. Powinno być 14.4V, ale wartości napięcia mieszczące się w przedziale 13.8 - 14.5V są akceptowalne. Wartości poza tym zakresem wskazują na uszkodzony alternator ale niekoniecznie. Czasami uszkodzony akumulator zżera cały prąd i alternator nie daje rady utrzymać napięcia.
    - czy nie masz jakiegoś złodzieja prądu - trzeba zmierzyć pobór prądu na wyłączonym silniku, wyjętym kluczyku i wyłączonych wszystkich odbiornikach. Nie powinno przekraczać 30mA, nie jestem pewien ile w Civic dokładnie powinno być, to zależy czy masz jakieś alarmy dodatkowe i immo itp.

    Poza tym samo dłuższe odpalanie nie zawsze jest winą zużytego aku. Jak długo musisz go męczyć na rozruszniku? Jeśli kręci bez problemu to szukał bym, gdzie indziej albo nie szukałbym skoro w końcu odpala
    A jak przekręcisz kluczyk na pozycję on (tą tuż przed "rozrusznikiem") 2 lub 3 razy na kilka sekund, zanim zakręcisz rozrusznikiem to też długo trzeba kręcić?
    Last edited by danthe; 11-10-2024, 14:32.

    Comment


    • #3
      - jakie jest napięcie ładowania na klemach przy pracującym silniku i włączonych odbiornikach których zazwyczaj używasz podczas jazdy. Powinno być 14.4V, ale wartości napięcia mieszczące się w przedziale 13.8 - 14.5V są akceptowalne. Wartości poza tym zakresem wskazują na uszkodzony alternator ale niekoniecznie. Czasami uszkodzony akumulator zżera cały prąd i alternator nie daje rady utrzymać napięcia.
      To mam podłączyć prostownik, podładować i jak odłączę to sprawdzić napięcie na aku?

      - czy nie masz jakiegoś złodzieja prądu - trzeba zmierzyć pobór prądu na wyłączonym silniku, wyjętym kluczyku i wyłączonych wszystkich odbiornikach. Nie powinno przekraczać 30mA, nie jestem pewien ile w Civic dokładnie powinno być, to zależy czy masz jakieś alarmy dodatkowe i immo itp.
      Raczej nie mam złodzieja prądu, zeszłej zimy też był problem z odpaleniem, doładowałem i git.

      Poza tym samo dłuższe odpalanie nie zawsze jest winą zużytego aku. Jak długo musisz go męczyć na rozruszniku? Jeśli kręci bez problemu to szukał bym, gdzie indziej albo nie szukałbym skoro w końcu odpala
      A jak przekręcisz kluczyk na pozycję on (tą tuż przed "rozrusznikiem") 2 lub 3 razy na kilka sekund, zanim zakręcisz rozrusznikiem to też długo trzeba kręcić?
      Z 1,5 do 2 sekund trzymam kluczyk jak było nad ranem 4 stopnie. a z tym przekręceniem kluczyka 2 lub 3 razy to muszę spróbować i dam znac.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez gbr Zobacz posta
        To mam podłączyć prostownik, podładować i jak odłączę to sprawdzić napięcie na aku?
        Potrzebujesz sprawdzić 3 parametry:
        1. Napięcie na akumulatorze rano przed odpaleniem, bez kluczyka w stacyjce.
        2. Napięcie ładowania - odpalić silnik. Poczekać, niech pochodzi kilka minut i sprawdzić jakie jest napięcie na klemach przy pracującym silniku.
        3. Napięcie na klemach po powrocie z trasy przy wyłączonym silniku. Po kilku minutach od wyłączenia.

        Test z ładowaniem stacjonarnym prostownikiem też może coś pokazać. Weryfikacja napięcia na aku po naladowaniu i ponowna po 24 czy 48 h. Przez ten czas aku powinien stać nieuzywany i odłączony od samochodu w temperaturze zbliżonej do takiej w jakiej sprawia problemy.
        Z prostownikiem trzeba uważać. Czasami podawane napięcie jest sporo powyżej 15V. Łatwo wygotować aku jeśli nie monitoruje się napięcia.

        Comment


        • #5
          Polecam pojechać do najbliższego sklepu z akku . Powinni ci tam zrobić test za darmo akumulatora , zajmie Ci to 20 minut z dojazdem no chyba że mieszkasz w głuszy masz 160 km do miasta , to tak przyda Ci się to wszytko co koledzy wyżej napisali ,

          Comment

          Working...
          X