Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak zamka centralnego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak zamka centralnego

    Witam,
    Jestem świeży także jak był taki temat albo coś piszę w niewłaściwym miejscu proszę mnie nie napiętnować od razu. Mam taki problem, że po normalnym zamknięciu samochodu - centralny z pilota nie mogłem otworzyć samochodu. Centralny wcale nie reaguje na pilota - nie ma charakterystycznego klikniecia otwierania zamków jakichkolwiek. Otowrzyłem samochod mechanicznie przez bagażnik gdyz zamek drzwi kierowcy był zblokowany nie do otwarcia ani od zewnątrz ani od wewnątrz. Udało mi się w końcu otworzyć drzwi od wewnątrz pociągając na żywca przycisk od środka i ciągnąc za klamkę środkową. Wymontowałem siłownik centralnege z drzwi i teraz mogę mechanicznie otwierać i zamykać drzwi jednak chciałbym zrobić coś z centralnym. Na chwile obecną nie działa ani na kluczyk (to chyba normalne skoro nie ma silownika w jedynych drzwiach otwieranych kluczykiem) ani nie reaguje na pilota. Czy problem ten jest związany z uszkodzeniem jakiegoś bezpiecznika bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy jest jakiś dedykowany do centralnego bezpiecznik ?? Czy może mam próbować kodować w jakiś sposób kluczyk ?? Czy może od razu szukać jakiegoś centralnego modułu sterującego centralnym - gdzie on będzie i jak się do niego dostać ??
    Szukałem podobnego problemy na róznych forach jednak nic nie znalazłem jesli jest już podobny post proszę o odniesienie

  • #2
    Najpierw ogarnij siłownik w zamku centralnym kierowcy, skoro go wymontowałeś, bo bez tego nie będzie działać, bo ten siłownik jest typu master i to on wysyła sygnał do pozostałych drzwi, aby się otworzyły/zamknęły.
    W temacie https://www.civicforum.pl/showthread...-VII-2001-2005 masz pokazane, że bezpiecznik F9 w komorze silnika odpowiada za centralny zamek.

    Comment


    • #3
      Na naszym forum powinien być stworzony osobny dział do Centralnego zamka dla Civic VII bo jest około 170 tematów tylko o zamku z czego 15 samych manulali. wiec nie ma mowy o tym aby wyszukiwarka nie znalazła instrukcji z fotografiami i opisem od a do z, co i jak i gdzie i dlaczego.
      Temat jest rozkminiony do ostatniej śrubki i kabla. No musisz to potraktować jako opr na wstępie.
      Zatem może nie wiedzieć gdzie te tematy są, a są w :
      Dziale "Zrób to sam" - wszystkie manuale.
      W dziale VII generacji: "Elektryka" lub "Nadwozie".
      ... lub po prostu w wyszukiwarce wpisz "centralny zamek Master".

      Musisz poświęcić temu nieco czasu by się ogarnąć i poczytać i pooglądać foto co jest gdzie i dlaczego i co się popsuło i co w zamian i jak zamontować.
      Im więcej się naoglądasz i poczytasz komentarzy tym szybciej to naprawisz, masz podane na forum konkretne rozwiązania.

      Być może ktoś tam już grzebał i coś narodził że się to nie otwiera? te fabryczne silniczki wytrzymują 10 lat potem padają więc cała polska mająca VII gen ma to wymienione.
      Jeśli się nie przekręca kluczyk w bębenku zamka drzwi kierowcy - to bębenek jest do wyjęcia - rozebrania - wyczyszczenia - nasmarowania - jest to do zrobienia.
      Jeśli bębenek się przekręca - jak odepniesz cięgno od klamki to coś blokuje cięgno w korpusie sterownika zamka ten biały element z silnikiem.
      Możesz go pominąć i zamontować siłownik suwakowy jak w większości przypadków.
      Możesz też kupić taki sam chiński.
      Mojżesz do słownie wszystko... trzeba tylko poczytać i obejrzeć foto.

      z wyszukiwarki po 20 sekundach szukania po haśle " siłownik Master".
      np.:
      Siłownik (silniczek) zamka centralnego, Honda Civic

      Padły siłowniki w drzwiach - jaki kupić uniwersalny typu master?

      po otwarciu z pilota drzwi same się ryglują

      Montaż siłownika Master i Slave

      Centralny Zamek źle działa

      Jaki kupić siłownik. Jak podłączyć kabelki siłownika

      Centralny zamek. Jak podłączyć siłownik Master 5D.

      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie siłownik ten już wymieniałem jednak wtedy nie zamykały mi się tylko drzwi kierowcy a cała reszta działała. Chciałem tylko uzyskać informację czy fakt iż nie ma żadnego dźwięku przy wciśnięciu przycisku na pilocie, zarówno jak był siłownik master jak i po jego wymontowaniu nie ma żadnego dźwięku próby otwarcie pozostałych zamków czy to faktycznie wina tego siłownika czy może szukać gdzieś dalej. Kupowanie cześci bez diagnozy troche mija się z celem. Jeszcze raz dzięki. Będę walczył dalej

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez George83 Zobacz posta
          Chciałem tylko uzyskać informację czy fakt iż nie ma żadnego dźwięku przy wciśnięciu przycisku na pilocie, zarówno jak był siłownik master jak i po jego wymontowaniu nie ma żadnego dźwięku
          żadnego dźwięku fabrycznie nigdy w tym modelu nie było! Jeśli jednak był (bo go słyszałeś . mowa o dźwięku trąbki, syreny itp.)... to oznacza, że ktoś, coś dokładał niefabrycznego.
          W siłownikach jak wiesz są silniczki (jak w chińskich zabawkach) więc nawet nie ma i nie było jakiegokolwiek dźwięku siłowników - C-Z zamyka się i otwiera całkowicie bezszelestnie. Jeśli ktoś założył typowy zamiennik suwakowy to przynajmniej słychać jego suw przy otwieraniu / zamykaniu.
          Siłownik a dźwiękiem nie ma żadnego związku. No chyba że coś "szczekało" ..ale to musisz poszukać tego "czegoś" (jakiejś dokładanej centralki) co tym szczekaniem zarządza, bo fabryka tego nie włożyła nigdy.
          Last edited by rambo7; 08-05-2023, 13:29.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam,
            Niestety dalej bez zmian w działaniu zamka. Sprawdziłem co potrafiłem według wskazówek. Kupiłem i wymieniłem siłownik zamka w drzwiach kierowcy i cisza...żaden z zamków przy podłączonym siłowniku nie działa. Zauważyłem jednak że przy wciśnięciu na pilocie otwierania drzwi zapala się lampka górna w samochodzie także sygnał jest wysyłany i w jakimś stopni odbierany przez centralkę. Czy może ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać ??

            Comment


            • #7
              Problem polega na tym, że nikogo koło Ciebie niema, by Ci powiedzieć, co jest fabryczne a co nie. Wszystko wskazuje na to, że masz coś, piszesz o rzeczach które fabrycznie nie istnieją. Tu jest problem.
              W związku z tym że nie wiesz co ma być to i widzisz to czego być nie powinno, a nie potrafisz wskazać rzeczy istotnych.
              Oczywiście to nie twoja wina, nie musisz wiedzieć co być powinno a co nie.

              Zamieszczone przez George83 Zobacz posta
              Zauważyłem jednak że przy wciśnięciu na pilocie otwierania drzwi zapala się lampka górna w samochodzie
              to jest cenna uwaga. Świadczy ona o tym że masz coś w samochodzie czego fabryka nie montowała. Czyli ty możesz pisać o tym, ale trudno się do tego odnieść bo żadnych lampek tam nie ma prawa być. Co to są za lampki? kto je wsadził? dlaczego? i po co? ... nie wiadomo? Nie można tu ruszyć z problemem, bo Ty piszesz o czymś czego nie potrafię sobie wyobrazić? ... mogę się tylko domyślać że ktoś tam grzebał i .... wyciął co fabryczne i wsadził jakieś gówno z którym nie możesz sobie poradzić.

              Zamieszczone przez George83 Zobacz posta
              także sygnał jest wysyłany i w jakimś stopni odbierany przez centralkę
              a skąd To wiesz? jak to stwierdziłeś że jest odbierany skoro Fabryczna centralka nie ma żadnej lampki?! absolutnie żadnej! ... widziałeś te centralkę?

              Wygląda mi na to że ktoś coś namodził, i nic się nie zgadza z twojego opisu,...więc po pierwsze?
              - czy jest zamontowana i podłączony fabryczny sterownik C-Z? - kluczowa sprawa.
              - czy z kluczyka w drzwiach kierowcy - ruszając kluczykiem na Otwórz i Zamknij - reagują pozostałe siłowniki?

              Już Ci powiem, że, trzeba wyjąć z tego auta wszytko co niefabryczne. Czyli tę lampkę i wszystko co jest do niej podłączone. Niefabryczne sterowniki to szajs, psuje się i działa max 10 lat potem z tego powodu są same kłopoty.
              Zadanie jest jedno - przywrócić stan fabryczny.
              Tu masz wskazówkę - FOTO nr 13 Punkt 10 tego manuala. Masz to czy nie ??
              Demontaż konsoli centralnej Civic VII - Manual II.

              Fabryczny stan jest niezniszczalny i działa zawsze i w każdych warunkach - jest zrobiony pancernie, systemy elektroniki są bardzo trwale, i działa zawsze. Nie ma ani jednego przypadku by fabryczny sterownik komukolwiek w tym modelu padł. Nie ma takiej osoby na świecie która ma ten model To jedyny niezawodny element tego auta.

              Aby przywrócić stan fabryczny - musisz wiedzieć z czego on się składa.


              Zamieszczone przez George83 Zobacz posta
              Czy może ma ktoś jakieś pomysły gdzie szukać ??
              to jest banalnie proste !
              wymaga jedynie kilku rzeczy:
              - cierpliwości,
              - umiejętności na poziomie składania klocków lego,

              Cierpliwość jest potrzebna bo to robota czasochłonna, wymagająca myślenia i konsekwencji w działaniu - rozbieraniu.
              Czyli zacznij od tej "lampki" ... jej kabel gdzieś leci... rozbierasz wszystko i tak długo aż dojdzisz gdzie ten kabel leci i z czym się łączy - demontujesz to wszystko w holerę,
              ten kabel leci do centralki z której wychodzi pęka innych kabli, rozbierasz i lecisz po kablach tak długo rozbierając po drodze to co przeszkadza aż dojdziesz gdzie te kable i z czym się łączą - wywalasz to w holerę.
              Wszystko co najdziesz a nie jest fabryczne ...Won!
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X