Cześć Wszystkim
Dopadła mnie przykra sprawa. W mojej hondzie wycieli mi katalizator. Nie chciałem inwestować w nowy kat dlatego założyłem puszkę bez wkładu (żeby drugi raz nie ukradli kata). Kupiłem także sondę lambda za "katalizatorem". Wykasowałem błąd, przejechałem parę kilometrów i silnik nie zarejestrował nieprawidłowości (sprawdzane przez ELM). Jednak nie sądziłem, że takie rozwiązanie będzie wieczne, dlatego zawczasu kupiłem elektroniczny emulator sondy(tulejki nie chciałem, żeby z zewnątrz wyglądało jakby układ wydechowy był bez zastrzeżeń). Przejechałem kolejnych kilkanaście km no i oczywiście zaświcił się check z błędem słabej wydajności katalizatora (jakże by inaczej). Ustawiłem w domu emulatorek by działał w zakresie 0,4V-0,9V. Chciałbym go teraz zamontować w aucie. Nie chciałbym go montować w przegrodzie silnika gdzie jest dostęp do kostki od sondy bo na przeglądzie mogłoby być średnio, chciałbym to zrobić gdzieś w okolicy ECU gdzie nie będzie widoczny. Próbowałem namierzyć jakoś opis wyprowadzeń ECU do D16V1 ale ani na forum ani nigdzie w necie nie mogę znaleźć. Potrzebowałbym aby ktoś pomógł zlokalizować który kabelek jest odpowiedzialny za drugą sondę.
Jeszcze pomyślałem o jednej sprawie. Czy nie będzie problemu jeżeli emulator będzie podawał sygnał w momencie hamowania silnikiem, kiedy paliwo nie jest podawane? Może z zasilaniem emulatora wpiąć się trzeba pod pompę paliwa, albo jeszcze gdzieś indziej?
Dopadła mnie przykra sprawa. W mojej hondzie wycieli mi katalizator. Nie chciałem inwestować w nowy kat dlatego założyłem puszkę bez wkładu (żeby drugi raz nie ukradli kata). Kupiłem także sondę lambda za "katalizatorem". Wykasowałem błąd, przejechałem parę kilometrów i silnik nie zarejestrował nieprawidłowości (sprawdzane przez ELM). Jednak nie sądziłem, że takie rozwiązanie będzie wieczne, dlatego zawczasu kupiłem elektroniczny emulator sondy(tulejki nie chciałem, żeby z zewnątrz wyglądało jakby układ wydechowy był bez zastrzeżeń). Przejechałem kolejnych kilkanaście km no i oczywiście zaświcił się check z błędem słabej wydajności katalizatora (jakże by inaczej). Ustawiłem w domu emulatorek by działał w zakresie 0,4V-0,9V. Chciałbym go teraz zamontować w aucie. Nie chciałbym go montować w przegrodzie silnika gdzie jest dostęp do kostki od sondy bo na przeglądzie mogłoby być średnio, chciałbym to zrobić gdzieś w okolicy ECU gdzie nie będzie widoczny. Próbowałem namierzyć jakoś opis wyprowadzeń ECU do D16V1 ale ani na forum ani nigdzie w necie nie mogę znaleźć. Potrzebowałbym aby ktoś pomógł zlokalizować który kabelek jest odpowiedzialny za drugą sondę.
Jeszcze pomyślałem o jednej sprawie. Czy nie będzie problemu jeżeli emulator będzie podawał sygnał w momencie hamowania silnikiem, kiedy paliwo nie jest podawane? Może z zasilaniem emulatora wpiąć się trzeba pod pompę paliwa, albo jeszcze gdzieś indziej?
Comment