Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 ECU sygnał z sond lambda - który kabelek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16V1 ECU sygnał z sond lambda - który kabelek

    Cześć Wszystkim

    Dopadła mnie przykra sprawa. W mojej hondzie wycieli mi katalizator. Nie chciałem inwestować w nowy kat dlatego założyłem puszkę bez wkładu (żeby drugi raz nie ukradli kata). Kupiłem także sondę lambda za "katalizatorem". Wykasowałem błąd, przejechałem parę kilometrów i silnik nie zarejestrował nieprawidłowości (sprawdzane przez ELM). Jednak nie sądziłem, że takie rozwiązanie będzie wieczne, dlatego zawczasu kupiłem elektroniczny emulator sondy(tulejki nie chciałem, żeby z zewnątrz wyglądało jakby układ wydechowy był bez zastrzeżeń). Przejechałem kolejnych kilkanaście km no i oczywiście zaświcił się check z błędem słabej wydajności katalizatora (jakże by inaczej). Ustawiłem w domu emulatorek by działał w zakresie 0,4V-0,9V. Chciałbym go teraz zamontować w aucie. Nie chciałbym go montować w przegrodzie silnika gdzie jest dostęp do kostki od sondy bo na przeglądzie mogłoby być średnio, chciałbym to zrobić gdzieś w okolicy ECU gdzie nie będzie widoczny. Próbowałem namierzyć jakoś opis wyprowadzeń ECU do D16V1 ale ani na forum ani nigdzie w necie nie mogę znaleźć. Potrzebowałbym aby ktoś pomógł zlokalizować który kabelek jest odpowiedzialny za drugą sondę.

    Jeszcze pomyślałem o jednej sprawie. Czy nie będzie problemu jeżeli emulator będzie podawał sygnał w momencie hamowania silnikiem, kiedy paliwo nie jest podawane? Może z zasilaniem emulatora wpiąć się trzeba pod pompę paliwa, albo jeszcze gdzieś indziej?

  • #2
    https://www.civicforum.pl/attachment...4&d=1532512415 znalazłem tylko taki schemat na forum, ale od innego silnika. Rozkład pinów będzie taki sam?

    Comment


    • #3
      Jak wycieli katalizator w D16V1 - przecież tam jest on zaraz za kolektorem wydechowym, jako właściwie jego cześć...
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta

        Jak wycieli katalizator w D16V1 - przecież tam jest on zaraz za kolektorem wydechowym, jako właściwie jego cześć...
        Mylisz z R18A2.
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
          fakt, coś mi sie pomieszało
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • #6
            Dzieki za aktywność, a moze posiadacie jakis schemat pinów tego ecu? Czy pozostaje jedynie przedzwanianie calej wiazki? Wczoraj probowalem przesledzic wiazke od wtyczki do ecu ale stwierdzilem ze szkoda czasu. Dzis wpadlem na pomysl, ze może wypiąć wtyczke od sondy, podpiąć jedna końcówkę multimetru, ustawic go na piszczałkę i drugą końcówką szukac przy ecu? Myslalem ze te schematy znajde w sciazce sam naprawiam ale tam tylko "cywilna" elektryka...

            Comment

            Working...
            X