Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kostka do samodiagnostyki SRS civic VII 2001 rok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kostka do samodiagnostyki SRS civic VII 2001 rok

    Witam wszystkich.
    Na tym forum jestem nowy. Założyłem profil na forum innym forum Hondy ale tam nikt nie pomaga, kilkadziesiąt-kilkaset osób wątek przeczyta ale nikt nie odpowie. Trochę wybacza to sens istnienia forów, ale do rzeczy.
    Kupiłem swojej partnerce Civica VII z 2001 roku, silnik 1.4 90 km b+g. Świeci się kontrolka poduszek. Kasowałem testerem diagnostycznym i za pomocą żółtej kostki w bezpiecznikach. Błąd powraca. Niestety mój tester nie czyta airbagu, a ja nie wiem, gdzie w tym konkretnym modelu szukać kostki do samodiagnostyki. Obszukałem internet, znalazłem procedurę samodiagnostyki w civicu VI, ale chyba VII ma gdzieindziej tą kostkę bo po stronie pasażera nie widzę.

  • #2
    Zwykłym obd tego nie zrobisz. Według mnie jest tak jak w 6 gen, musisz zewrzeć główne złącze diagnostyczne aby odczytać błędy srs, natomiast to żółte złącze srs służy tylko do kasowania błędów. Aczkolwiek jakby nie było żadnej usterki to sama powinna zgasnąć po czasie.

    Tak dokładnie jest w 6 gen, tu instrukcja:
    obraz_2023-02-07_153807346.png

    Natomiast u Ciebie złącze diagnostyczne jest gdzie indziej niż w 6 gen, w tym temacie jest napisane gdzie go znajdziesz: Zmostkuj je i spróbuj odczytać kody błedow SRS. Jak nie to spróbuj odczytać tym żółtym gniazdem, którym usuwałes bledy.

    Witajcie, Otóż nurtuje mnie następujący problem: https://www.youtube.com/watch?v=UicJ316jf0g Jak widać na filmiku po odpaleniu auta na PB zapala się check i sobie świeci.... Po przełączeniu na LPG check znika żeby następnie mrugać sobie w przedstawiony sposób. Z tego co zaobserwowałem to na jałowym są to raczej regularne mrugania w równych odstępach czasowych. natomiast podczas jazdy jest to bardziej nieregularne (zarówno odstępy jak i sam czas na który zapala się kontrolka...
    Last edited by thirdman; 07-02-2023, 17:46.

    Comment


    • #3
      image.jpg
      Kostka jest pod nogami kierowcy, tam gdzie skrzynka z bezpiecznikami. Nad bezpiecznikami masz jedyną żółtą wtyczkę 2 pinową i to jest ona. Wystarczy ją wyjąć i zmostkować, aby rozpocząć procedurę samodiagnostyki. Od siebie dodam, że jak zakupisz na chińskim portalu kabel HDS xHorse dla Hondy to będziesz mógł wtedy odczytać nim i skasować błędy modułu SRS.

      Comment


      • #4
        Znalazłem. Dziękuję za szybką i trafną pomoc.
        Od siebie dodam, że nie trzeba rozbierać popielniczki i zdejmować plastikowego panelu, wystarczy wziąść lusterko warsztatowe, położyć się od strony kierowcy i da się dojrzeć w lusterku tą kostę, odpiąć ją i wyjąć. Niestety zabrakło mi dzisiaj czasu żeby odczytać błędy, myślę, że jutro to zrobię. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich.

        Comment


        • #5
          Żeby już zamknąć temat napiszę, że uszkodzona była taśma pod kierownicą. Po wymianie nie mogłem skasować błędu poduszek testerem diagnostycznym, dopiero, gdy zastosowałem procedurę kasowania z żółtą kostką błąd zniknął.

          Comment

          Working...
          X