Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jak sprawdzić czy siłownik drzwi jest sprawny civic vii em2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak sprawdzić czy siłownik drzwi jest sprawny civic vii em2

    Witam, mam problem z pilotem do centralki, wiem że wątki na ten temat już są ale ze swoim przypadkiem się tu nie spotkałem. Kiedy programuje pilot, działa on tylko przez kilka sekund, a drzwi można nim tylko otworzyć bo zamykanie z pilota nie działa (Słychać jakiś dźwięk w drzwiach ale nie zamyka) w żadnych drzwiach. Zamykanie i otwieranie z kluczyka działa idealnie, problem pojawia się kiedy próbuje zaprogramować pilot.

  • #2
    Siłownik jak najbardziej może być sprawny. Może być tak, że jego mocowanie do cięgna zamka jest poluzowane i zamiast przesunąć cięgno, ślizga się on po nim. Musisz zdjąć boczek drzwi i to sprawdzić jak będziesz miał wszystko na widoku. Jeżeli nie jesteś pewny, że siłownik działa, to jak będziesz miał go na wierzchu podepnij go bezpośrednio pod akumulator - będziesz widział czy reaguje. Przy braku reakcji zmień bieguny na kablach i sprawdź jeszcze raz. Po tych działaniach powinieneś już wiedzieć czy problem jest w siłowniku, czy jednak musisz szukać gdzie indziej.

    Comment


    • #3
      Wszystko na to wskazuje jak podpowiada rob1_s że coś jest nie tak z ustawieniem cięgna, i chodzi o cięgno w drzwiach kierowcy i to jest cięgno siłownika Master.
      Ten siłownik Master "dyryguje" pozostałymi siłownikami.
      Z opisu wynika że skoro słyszysz ... ze coś tam działa to oznacza że ktoś tam grzebał i jest założony siłownik suwakowy. Bo normalnie - fabrycznie to jest tam silniczek chiński w zamku i one się psują po 6 latach, więc już u ciebie pewnie dano nie działa. Ktoś zastapił ten gówniany silniczek bezszelestny siłownikiem suwakowym który słychać jak działa.
      A działa on tak (ten suwakowy co pewnie masz założony) że jak kostka ustalająca (mocująca cięgno prowadzące od zamka) jest przesunięta (bo się coś obluzowało) albo po prostu jest zaciśnięta nierówno pomiędzy zakresem pracy siłownika - Otwórz i Zamknij.
      To dokładnie tak się dzieje jak opisujesz!
      Nie programuj tego pilota! bo on jest zaprogramowany prawidłowo ! ...ponowne programowanie jak widzisz niczego nie zmienia! ...nie zmiania bo kostka na cięgle jak jest zaciśnięta nie równo - to programowanie pilota, jej fizycznie nie przesunie ..czy rozumiesz?
      No, czyli to działa tak, że jak kostka siłownika suwakowego (którego się spodziewam w tych drzwiach Siłownika MASTER) jest przesunięta w stronę OTWÓRZ - to Centralka tylko otwiera ...zamknąć nie potrafi, ...choć prubuje bo "coś tam słychać" ale .... kostka nie jest równo zamocowana pomiędzy zakresem pracy siłownika.

      Wygląda to tak Obrazowo namaluję cięgno i kostkę:
      I-----[kostka]-----------------I
      Cięgno to kreski .... i jak

      1. cięgno siłownika: Otwórz I-----[kostka]-----------------I cięgno Zamknij. (jak kostka ma mały luz do Otwórz - za duży do Zamknij - to tylko otwiera). Ty tak masz ... za duży jest luz siłownika do Zamknij i on nie potrafi zamknąć - jest to niewyregulowane !)

      inna sytuacja: i może być tak że komuś tylko zamyka a otworzyć nie potrafi.

      2. cięgno siłownika: Otwórz I-----------------[kostka]-----I cięgno Zamknij. (jak kostka ma mały luz do Zamknij - za duży do Otwórz - to tylko Zamyka).

      3. powinno być tak:
      cięgno siłownika: Otwórz I-----------[kostka]------------I cięgno Zamknij. (jak kostka jest dokładnie w środku zakresu pracy siłownika kostka ma mieć identyczną odległość (tyle samo ruchu) do Otwórz - i tyle samo do Zamknij.

      Tylko w sytuacji nr 3 będzie działać z pilota prawidłowo.

      Rozkręć, popuść śruby ustalające kostkę.
      Pobaw się cięgnem siłownika i zaznacz sobie - zapamiętaj jego zakres - jaki duży ma zakres ruchu??. Jak ustalisz zakres ruchu to kostkę skręcasz na sztywno w miejscu aby kostka miała tyle samo w dół i w górę. Musi być dokładnie pomiędzy zakresem pracy tego ruchu siłownika.
      Skrajne pozycje ruchu to Otwórz i Zamknij.
      Jeśli jest za blisko którejś ze skrajnych pozycji to tylko zamyka .... albo tylko otwiera.

      Programowanie pilota zostaw w spokoju! masz zaprogramowany jak trzeba! .
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Rozebrałem drzwi i wygląda to tak jakby siłowniki działały zawsze jako otwórz, nie ważne co kliknę w pilocie (stąd ten dźwięk próby otwarcia już otwartych drzwi). Silniczek jest w pełni sprawny i wykonuje cały zakres ruchu.

        Comment


        • #5
          rozumiem, ale ... stwierdziłeś jak jest teraz.
          To za mało sprawdziłeś.
          Zamieszczone przez Jacob565 Zobacz posta
          Silniczek jest w pełni sprawny i wykonuje cały zakres ruchu.
          nooo jeśli jest sprawny no to napisałeś 50%. (my, ja tutaj nie widzę tego co robisz, więc opieram się na tym co opiszesz, a piszesz bardzo mało, ale to może wynika z tego, że nie wiesz co i jak. ok.).

          Musisz mi to napisać tak skoro silnik jest sprawny:

          1. posiadam siłownik orginalny?
          2. czy posiadasz siłownik suwakowy ktoś już zamontował inny zamienny?
          tego nie wiem. nie mam pojecia.

          3.
          Zamieszczone przez Jacob565 Zobacz posta
          Rozebrałem drzwi i wygląda to tak jakby siłowniki działały
          nie pisz jak co działa, tylko opisz co masz zamontowane i jak masz to zamontowane. fabryczne, niefabryczne... jak nie umiesz opisac zrób 1 fotkę tak bym widział ten siłownik. to jak 1000 słów.
          ja ci napisze jak to działa, Ty mi nie pisz jak to działa ani co się wydaje .

          Ty to widzisz , ja nie. A chce "widzieć", więc albo precyzyjny opis ... albo 1 fota .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Wracam do tematu. W drzwiach wszystko jest oryginalne siłowniki jak i zamki. Gdzie mam szukać sterownika(modułu) który tym zarządza? Te siłowniki wyglądają jak na załączniku.thumb.jpg

            Z racji że jestem w kategorii elektryka mam dodatkowe pytanie a mianowicie. Co może być przyczyną resetowania się radia podczas odpalania szczególnie podczas niższych temperatur?
            Last edited by Jacob565; 05-02-2023, 13:39.

            Comment


            • #7
              W VII gen. zamykaniem i otwieraniem drzwi steruje MCU czyli ta skrzyneczka pod nogami kierowcy z bezpiecznikami. Ogólnie to miałem podobnie w swojej Hondzie, że po pewnym deszczu przestało mi zamykać samochód od drzwi kierowcy, a otwieranie działało i sam siłownik chodził "normalnie", ale jednak postanowiłem na próbę założyć uniwersalny typu master(bo miałem akurat na stanie) i po jego podłączeniu zamykanie/otwieranie odżyło - obstawiam, że coś zwaliło się w środku, ale rozbierać mi się nie chciało, bo kiedyś już to robiłem od strony pasażera i wiedziałem, że w dłuższej perspektywie to strata czasu.
              Radio oryginalne czy jakieś dokładane? Ogólnie może to być wina albo złego połączenia kabla w kostce, gdzie podczas niższych temperatur prąd nie chce "płynąć" albo też padającego powoli akumulatora. Ciężko stwierdzić, najlepiej przejrzeć połączenia elektryczne przy kostkach radia + bezpiecznik od radia czy przypadkiem nie są gdzieś zaśniedziałe na początek.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Jacob565 Zobacz posta
                Gdzie mam szukać sterownika(modułu) który tym zarządza?
                tak naprawdę to Centralka Centralnego zamka - PKt 10. foto nr: 13. (na foto 9 też widać).
                Demontaż konsoli centralnej Civic VII - Manual II.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X