Siemka Postanowiłem napisać bo już brak jest pomysłów i sił , to tak... brak prądu rano wgl to brak prądu po jakimś czasie krótkim bądź dłuższym ale cos między 2-10 h to zależy, pomiar multimetrem OK bo 0.02-0.03ah ładowanie accu 14.5v accu po odłączeniu na noc po podłączeniu rano normalnie odpala , test też OK. Myślałem że być może to alternator dioda ale odłączenie alternatora nie pomogło . Do tego wyciągnięty bezpiecznik od centralnego zamka nie trafiony pomysł bo też się rozładował . "Akumulator Varta blue 45ah 330 " 2 lata .nie wiem , nie mam pomysłu już bo odpinanie klemy za każdym razem to lipa bo się chłopaki z roboty śmieją ze Honda procedurę startu jak w f16 ma . Do tego czy jest bezpiecznik który odcina żarówki? Czy może być to uszkodzony akumulator ale jak mówiłem odpinam Kleme na noc rano normalnie odpala .
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Rozładowania accu + brak pomysłów
Collapse
X
-
Podłącz miernik ,jeśli jesz autoalarm miernik wydobądź na zewnątrz komory ,zamknij pokrywę i auto.odczekaj z pół minuty i dopiero obserwuj.
Nie ma cudów,coś ten prąd zabiera i widocznie musi postać skoro poboru nie ma od razu.
Wartość 0.03A to wzorowo,jesteś pewien odczytu?
Może miernik jest uszkodzony.
-
Tak , jestem pewien na 2 miernikach i u mechanika też ok ale do sedna , wiedziałem że jak tu napiszę to coś mi wpadnie do głowy .. przecież żaden z mechaników nie zrobił mi testu akumulatora, moze i z mojej winny ponieważ wcześniej było to samo i winny była dioda na alternatorze. Zrobiłem swoj pomiar miernikiem i tak zaraz po podłączeniu klemy i przejechaniu 13 km to Napięcie na akumulatorze 11.98v na zapłonie , na odciętym 11.48v . teraz pytanie czy jeżeli odłączam klemę od akumulatora i rano czy tam po pracy podpinam i zapala to ten akumulator może być uszkodzony czy objawach uszkodzenie na podpiętych kremach a na odłączonym się nie rozładowywać?
Comment
-
Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz postaZrobiłem swoj pomiar miernikiem i tak zaraz po podłączeniu klemy i przejechaniu 13 km to Napięcie na akumulatorze 11.98v na zapłonie , na odciętym 11.48v
Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz postapo odłączeniu na noc po podłączeniu rano normalnie odpala , test też OK.
Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz postaładowanie accu 14.5v
Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz postaczy jeżeli odłączam klemę od akumulatora i rano czy tam po pracy podpinam i zapala to ten akumulator może być uszkodzony czy objawach uszkodzenie na podpiętych kremach a na odłączonym się nie rozładowywać?
Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz postabrak prądu rano wgl to brak prądu po jakimś czasie krótkim bądź dłuższym ale cos między 2-10 h
2 godziny,a nawet 10 to nie jest dostateczny czas żeby przy poborze 0.02A rozładować baterię do zera.
50godzin na takim prądzie to dopiero 1Ah.
Może powód leży całkowicie gdzie indziej.
Może bateria nie jest rozładowywana a ma wewnętrzną przerwę,która zaczyna przewodzić jak poruszasz klemami.
Mało prawdopodobne ale czegoś trzeba się czepić.
Zamiast miernika możesz wpiąć w szereg probówkę i obserwować co jakiś czas przez okno czy się nie świeci.
Jak zacznie pobierać to będziesz widział z daleka.
Masz alarm?
Comment
-
Pożycz sprawny akumulator i zobacz. Obstawiam, że padnięta cela w akumulatorze.Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.
Comment
-
Zamieszczone przez pablo_see Zobacz postaPożycz sprawny akumulator i zobacz. Obstawiam, że padnięta cela w akumulatorze.
Drugi przypadek miałem w Pandzie, też Varta. Od początku zachowywała się dziwnie. Tak jakby uwalona była jedna cela, ale nie całkowicie. Jak auto postało przez weekend, to w poniedziałek rano bez prostownika, ani rusz. Kilka godzin jeszcze trzymał. Tak jeździłem chyba 4 lata, ale w końcu miałem dość. Teraz mam Tuborga, już dwa lata i święty spokój. Jak lecielismy na wakacje w tym roku auto stało ponad tydzien i bez problemu odpaliło. Ja już Varcie podziękowałem. Nie będzie do trzech razy sztuka.
Comment
-
U żony w EU8 też Varta robiła podobne numery. Stwarzała pozory sprawnej, ale padała szybko. Tester pokazywał 30% sprawności. 6 czy 7 lat wytrzymała.Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.
Comment
-
M26 ,
Pomiar na włączonym i wyłączonym zapłonie 11.98/11.48
Też mnie męczy to że po odpięciu klem i późniejszym zapięciu jednak odpala , dziś założyłem nowy akumulator
Jeszcze wieczorem wczoraj , przejechałem sobie tak 20 km stanąłem i 5 razy odpaliłem w sensie " zapal/zgaś" nie dał rady. Założyłem dziś nowy , zobaczymy . Mam alarm ale po odpięciu bezpiecznika też się rozładował i teraz tylko kwestia czy może akumulator rozwalił się od pochodnie od usterki. Nie wiem ale dam znać rano czy odpalił życzcie mi szczęścia
Comment
-
Zyczymy
Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz postaJeszcze wieczorem wczoraj , przejechałem sobie tak 20 km stanąłem i 5 razy odpaliłem w sensie " zapal/zgaś" nie dał rady.
Comment
-
Ja sobie przerobiłem podstawę i obejmęi wrzuciłem 60 Ah i od tego czasu kręci jak szalony4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
Comment