Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozładowania accu + brak pomysłów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rozładowania accu + brak pomysłów

    Siemka Postanowiłem napisać bo już brak jest pomysłów i sił , to tak... brak prądu rano wgl to brak prądu po jakimś czasie krótkim bądź dłuższym ale cos między 2-10 h to zależy, pomiar multimetrem OK bo 0.02-0.03ah ładowanie accu 14.5v accu po odłączeniu na noc po podłączeniu rano normalnie odpala , test też OK. Myślałem że być może to alternator dioda ale odłączenie alternatora nie pomogło . Do tego wyciągnięty bezpiecznik od centralnego zamka nie trafiony pomysł bo też się rozładował . "Akumulator Varta blue 45ah 330 " 2 lata .nie wiem , nie mam pomysłu już bo odpinanie klemy za każdym razem to lipa bo się chłopaki z roboty śmieją ze Honda procedurę startu jak w f16 ma . Do tego czy jest bezpiecznik który odcina żarówki? Czy może być to uszkodzony akumulator ale jak mówiłem odpinam Kleme na noc rano normalnie odpala .
    Last edited by BartHonda2005; 23-08-2021, 16:02.

  • #2
    Podłącz miernik ,jeśli jesz autoalarm miernik wydobądź na zewnątrz komory ,zamknij pokrywę i auto.odczekaj z pół minuty i dopiero obserwuj.
    Nie ma cudów,coś ten prąd zabiera i widocznie musi postać skoro poboru nie ma od razu.
    Wartość 0.03A to wzorowo,jesteś pewien odczytu?
    Może miernik jest uszkodzony.

    Comment


    • #3
      Tak , jestem pewien na 2 miernikach i u mechanika też ok ale do sedna , wiedziałem że jak tu napiszę to coś mi wpadnie do głowy .. przecież żaden z mechaników nie zrobił mi testu akumulatora, moze i z mojej winny ponieważ wcześniej było to samo i winny była dioda na alternatorze. Zrobiłem swoj pomiar miernikiem i tak zaraz po podłączeniu klemy i przejechaniu 13 km to Napięcie na akumulatorze 11.98v na zapłonie , na odciętym 11.48v . teraz pytanie czy jeżeli odłączam klemę od akumulatora i rano czy tam po pracy podpinam i zapala to ten akumulator może być uszkodzony czy objawach uszkodzenie na podpiętych kremach a na odłączonym się nie rozładowywać?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz posta
        Zrobiłem swoj pomiar miernikiem i tak zaraz po podłączeniu klemy i przejechaniu 13 km to Napięcie na akumulatorze 11.98v na zapłonie , na odciętym 11.48v
        Trochę tego nie rozumiem,napisz jeszcze raz i pomiar zrób na wyłączonym zapłonie.

        Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz posta
        po odłączeniu na noc po podłączeniu rano normalnie odpala , test też OK.
        Z tego co piszesz to test wypada słabo o ile dobrze go zrozumiałem.


        Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz posta
        ładowanie accu 14.5v
        Na światłach ? A na podniesionych obrotach też?


        Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz posta
        czy jeżeli odłączam klemę od akumulatora i rano czy tam po pracy podpinam i zapala to ten akumulator może być uszkodzony czy objawach uszkodzenie na podpiętych kremach a na odłączonym się nie rozładowywać?
        Jeśli brać pod uwagę to co napisałeś wyzej,czyli :
        Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz posta
        brak prądu rano wgl to brak prądu po jakimś czasie krótkim bądź dłuższym ale cos między 2-10 h
        to nie jest raczej mozliwe.
        2 godziny,a nawet 10 to nie jest dostateczny czas żeby przy poborze 0.02A rozładować baterię do zera.
        50godzin na takim prądzie to dopiero 1Ah.

        Może powód leży całkowicie gdzie indziej.
        Może bateria nie jest rozładowywana a ma wewnętrzną przerwę,która zaczyna przewodzić jak poruszasz klemami.
        Mało prawdopodobne ale czegoś trzeba się czepić.

        Zamiast miernika możesz wpiąć w szereg probówkę i obserwować co jakiś czas przez okno czy się nie świeci.
        Jak zacznie pobierać to będziesz widział z daleka.

        Masz alarm?

        Comment


        • #5
          Pożycz sprawny akumulator i zobacz. Obstawiam, że padnięta cela w akumulatorze.
          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
            Pożycz sprawny akumulator i zobacz. Obstawiam, że padnięta cela w akumulatorze.
            Też to podejrzewam. Nie wiem, może to przypadek, ale w Hondzie fabryczna Varta padła mi dosłownie 3 miesiące po gwarancji auta. Z dnia na dzień. Długa trasa, auto zostawione na noc, rano już nie odpaliło. Odpalone na kablach, trasa, po drodze przystanek kilka minut, auto odpaliło. Powrót do domu, rano już zero prądu.
            Drugi przypadek miałem w Pandzie, też Varta. Od początku zachowywała się dziwnie. Tak jakby uwalona była jedna cela, ale nie całkowicie. Jak auto postało przez weekend, to w poniedziałek rano bez prostownika, ani rusz. Kilka godzin jeszcze trzymał. Tak jeździłem chyba 4 lata, ale w końcu miałem dość. Teraz mam Tuborga, już dwa lata i święty spokój. Jak lecielismy na wakacje w tym roku auto stało ponad tydzien i bez problemu odpaliło. Ja już Varcie podziękowałem. Nie będzie do trzech razy sztuka.
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • #7
              To by sie zgadzało bo napięcie też liche wychodzi po ładowaniu,ale męczy mnie to ze po odpięciu baterii się nie rozładowuje.
              No i druga sprawa że rozładowuje się całkiem-chyba że źle zrozumiałem.

              Comment


              • #8
                U żony w EU8 też Varta robiła podobne numery. Stwarzała pozory sprawnej, ale padała szybko. Tester pokazywał 30% sprawności. 6 czy 7 lat wytrzymała.
                Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                Comment


                • #9
                  M26 ,
                  Pomiar na włączonym i wyłączonym zapłonie 11.98/11.48
                  Też mnie męczy to że po odpięciu klem i późniejszym zapięciu jednak odpala , dziś założyłem nowy akumulator
                  Jeszcze wieczorem wczoraj , przejechałem sobie tak 20 km stanąłem i 5 razy odpaliłem w sensie " zapal/zgaś" nie dał rady. Założyłem dziś nowy , zobaczymy . Mam alarm ale po odpięciu bezpiecznika też się rozładował i teraz tylko kwestia czy może akumulator rozwalił się od pochodnie od usterki. Nie wiem ale dam znać rano czy odpalił życzcie mi szczęścia

                  Comment


                  • #10
                    Zyczymy

                    Zamieszczone przez BartHonda2005 Zobacz posta
                    Jeszcze wieczorem wczoraj , przejechałem sobie tak 20 km stanąłem i 5 razy odpaliłem w sensie " zapal/zgaś" nie dał rady.
                    Jeśli ładowanie podczas jazdy jest w normie (min 13.8v) to po takim dystansie powinien odpalać i 20razy bez problemu. Aku jest do wywalenia.

                    Comment


                    • #11
                      Ta dwuletnia Varta padła po gwarancji?

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                        Ta dwuletnia Varta padła po gwarancji?
                        Raczej napewno

                        Comment


                        • #13
                          2 razy z rzędu rano odpaliła więc chyba accu

                          Comment


                          • #14
                            Ja sobie przerobiłem podstawę i obejmęi wrzuciłem 60 Ah i od tego czasu kręci jak szalony
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • #15
                              Nie odpaliła dziś rano minimalny prąd miała ale nie żeby zakręcić, już nie mam pomysłów

                              Comment

                              Working...
                              X