Przeczytałem ostatnio na forum, że każda wiedza z zakresu elektryki przy Hondach jest mile widziana, a ponieważ zajmuję się szeroko pojętą elektryką/elektroniką jak i lubię podłubać przy swojej Hondzie to postanowiłem podzielić się informacjami na temat tego, co ostatnio dłubałem u siebie w samochodzie. Może komuś się przyda i nie będzie musiał siedzieć godzinami z multimetrem w samochodzie 
Tyle słowem wstępu, ponieważ już jakiś czas temu dołożyłem do swojej Hondy światła przeciwmgielne z przodu, a części na rynku wtórnym z racji wieku samochodu maleją postanowiłem niedużym kosztem wywalić przycisk znajdujący się obok sterowania lusterkami i użyć przełącznika dostępnego w niektórych wersjach w manetce świateł - według mnie jest to wygodniejsze i lepiej widać czy mam włączone światła czy nie
1.jpg
2.jpg
W niektórych Hondach mogą być inne wiązki przewodów - mogą być już wyprowadzone kable spod kierownicy wtedy musimy iść za wiązką, aby znaleźć gdzie kończy się dany przewód.
1. Demontujemy osłonę kierownicy - nie robiłem zdjęć, bo jest już tutorial na forum - wystarczy odkręcić 3 wkręty krzyżakowe od spodu.
2. Skręcamy lekko kierownicę, aby mieć łatwiejszy dostęp do dwóch wkrętów po lewej stronie. Przy okazji wypinamy wtyczkę z tyłu przełącznika świateł.
Zrzut ekranu 2021-04-24 202113.png
3. Aby wyciągnąć przełącznik należy go lekko podważyć czymś płaskim od przodu - sam ładnie wyskoczy ze swoich zaczepów.
4. W kostce przewodów poszukujemy pinu zaznaczonego na zdjęciach - jeżeli mamy tam pusto to do niego wpinamy nowy przewód wraz z wsuwką - ja kupiłem przełącznik wraz z wtyczką i z niej zdemontowałem fragment przewodu wraz z wsuwką - tutaj podpowiem, że możemy poszukać po okolicznych złomach jakiś kabli z samochodów z kostkami, gdyż zazwyczaj uda nam je tanio dostać i będziemy mieli zapas dodatkowych przewodów z wsuwkami
3.jpg
4.jpg
5.jpg
5. Po podłączeniu końcówki wraz z dolutowanym przewodem(wystarczy przekrój 0,7mm^2, gdyż jest to tylko kabel sygnałowy do załączenia przekaźnika i nie płynie nim duży prąd jak do żarówek) przeplatamy kabelek i izolujemy go dokładając do oryginalnej wiązki idącej wzdłuż kolumny kierowniczej) i wsuwamy przełącznik świateł na swoje miejsce, podpinamy kostkę i wkręcamy wkręty.
6. Ponieważ ja miałem przycisk po lewej - podłączyłem nowy kabelek idący od kierownicy pod stary - wyjście sygnału z przycisku idące do przekaźnika - u mnie był to żółty kabelek)
7.jpg
7. Składamy całość i wszystko powinno działać.
Ponieważ u mnie w skrzynce bezpieczników nie ma możliwości wsadzenia bezpiecznika w gniazdo F3, a wiem, że w niektórych wersjach pomimo braku świateł przeciwmgielnych jest tam normalny bezpiecznik to podpowiem gdzie jest jego oryginalne wyjście - miejsce w który możemy podłączyć kabel idący do przekaźnika - ten, którym będzie płynął duży prąd bezpośrednio do żarówek H11 - i nie będziemy musieli wtedy dodawać ekstra bezpieczników na kabelku
Ta kostka na skrzynce bezpieczników podpisana jest jako B2 i w niej jest pin numer 11 odpowiedzialny za wyjście za bezpiecznikiem świateł przeciwmgielnych przednich - może tam być kabel, którzy gdzieś idzie i w przypadku braku świateł gdzieś się kończy lub może tam być wolne miejsce na podłączenie swojego przewodu. i wyprowadzenie własnej wiązki.
Bez tytułu.jpg
Jakby ktoś miał jakieś pytania o sprawy elektryczne w VII gen. to postaram się pomóc

Tyle słowem wstępu, ponieważ już jakiś czas temu dołożyłem do swojej Hondy światła przeciwmgielne z przodu, a części na rynku wtórnym z racji wieku samochodu maleją postanowiłem niedużym kosztem wywalić przycisk znajdujący się obok sterowania lusterkami i użyć przełącznika dostępnego w niektórych wersjach w manetce świateł - według mnie jest to wygodniejsze i lepiej widać czy mam włączone światła czy nie

1.jpg
2.jpg
W niektórych Hondach mogą być inne wiązki przewodów - mogą być już wyprowadzone kable spod kierownicy wtedy musimy iść za wiązką, aby znaleźć gdzie kończy się dany przewód.
1. Demontujemy osłonę kierownicy - nie robiłem zdjęć, bo jest już tutorial na forum - wystarczy odkręcić 3 wkręty krzyżakowe od spodu.
2. Skręcamy lekko kierownicę, aby mieć łatwiejszy dostęp do dwóch wkrętów po lewej stronie. Przy okazji wypinamy wtyczkę z tyłu przełącznika świateł.
Zrzut ekranu 2021-04-24 202113.png
3. Aby wyciągnąć przełącznik należy go lekko podważyć czymś płaskim od przodu - sam ładnie wyskoczy ze swoich zaczepów.
4. W kostce przewodów poszukujemy pinu zaznaczonego na zdjęciach - jeżeli mamy tam pusto to do niego wpinamy nowy przewód wraz z wsuwką - ja kupiłem przełącznik wraz z wtyczką i z niej zdemontowałem fragment przewodu wraz z wsuwką - tutaj podpowiem, że możemy poszukać po okolicznych złomach jakiś kabli z samochodów z kostkami, gdyż zazwyczaj uda nam je tanio dostać i będziemy mieli zapas dodatkowych przewodów z wsuwkami

3.jpg
4.jpg
5.jpg
5. Po podłączeniu końcówki wraz z dolutowanym przewodem(wystarczy przekrój 0,7mm^2, gdyż jest to tylko kabel sygnałowy do załączenia przekaźnika i nie płynie nim duży prąd jak do żarówek) przeplatamy kabelek i izolujemy go dokładając do oryginalnej wiązki idącej wzdłuż kolumny kierowniczej) i wsuwamy przełącznik świateł na swoje miejsce, podpinamy kostkę i wkręcamy wkręty.
6. Ponieważ ja miałem przycisk po lewej - podłączyłem nowy kabelek idący od kierownicy pod stary - wyjście sygnału z przycisku idące do przekaźnika - u mnie był to żółty kabelek)
7.jpg
7. Składamy całość i wszystko powinno działać.
Ponieważ u mnie w skrzynce bezpieczników nie ma możliwości wsadzenia bezpiecznika w gniazdo F3, a wiem, że w niektórych wersjach pomimo braku świateł przeciwmgielnych jest tam normalny bezpiecznik to podpowiem gdzie jest jego oryginalne wyjście - miejsce w który możemy podłączyć kabel idący do przekaźnika - ten, którym będzie płynął duży prąd bezpośrednio do żarówek H11 - i nie będziemy musieli wtedy dodawać ekstra bezpieczników na kabelku

Ta kostka na skrzynce bezpieczników podpisana jest jako B2 i w niej jest pin numer 11 odpowiedzialny za wyjście za bezpiecznikiem świateł przeciwmgielnych przednich - może tam być kabel, którzy gdzieś idzie i w przypadku braku świateł gdzieś się kończy lub może tam być wolne miejsce na podłączenie swojego przewodu. i wyprowadzenie własnej wiązki.
Bez tytułu.jpg
Jakby ktoś miał jakieś pytania o sprawy elektryczne w VII gen. to postaram się pomóc
