Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Centralny zamek tylko otwiera drzwi CIVIC VII SEDAN 2001

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Centralny zamek tylko otwiera drzwi CIVIC VII SEDAN 2001

    Witam wszystkich. Szukałem sporo na forum jednak niczego podobnego nie znalazlem.

    Mój problem na poczatku byl taki, ze chcialem sobie dołożyć do swojej Hondy otwieranie z pilota (poprzedni właściciel zgubił pilota). Wczesniej otwierane/zamykane bylo z kluczyka i wszystko działało jak powinno. Kupiłem na allegro centralke Peying p1002 i wzialem sie do roboty. Rozebrałem boczek kierowcy i początkowo próbowałem zrozumieć na własną logikę jak dziala ten zamek. Probowalem zwierać 12v z którymś z przewodów które szły do siłownika, nie przyniosło to spodziewanego rezultatu wiec pozniej zawierałem masę do tych przewodów i tez nic (myślałem ze wystarczy podać albo + albo - na któryś z przewodów). Jak sie okazalo bylem w błędzie (brawo ja) bo robilem tylko zwarcia w instalacji, popaliłem kilka bezpieczników - wszystkie juz są wymienione. Poszedłem do domu odrobić lekcje. Obejrzałem filmik na yt:

    Postanowiłem zrobic tak samo. znalazlem przewody które zasilają siłownik kierowcy pod kierownica, przeciąłem je (pozostałe 3 przewody ktore wysyłają sygnał do pozostałych siłowników zostawiłem nietknięte) oddzielając sterowanie z centralnego zamka od siłownika kierowcy. Podpiąłem nową centralke w miejsce sterowania do siłownika kierowcy (w międzyczasie wyszlo ze silownik kierowcy byl martwy wiec go wymieniłem). Po podłączeniu zasilania przed skręceniem wszystkiego zrobilem maly test. Nacisnąłem przycisk otwierania na nowym pilocie - wszystkie zamki prawidłowo sie otwierają, następnie nacisnąłem przycisk zamykania i cisza, słychać tylko przekaźniki w tej nowej centralce a siłowniki ani drgną... Probowalem ręcznie wymusić dźwigienkę od siłownika kierowcy (tak jakbym ruszał ryglem) i to samo - tylko otwiera. Bezpieczniki w kabinie oraz pod maska sprawdzone - wszystkie sprawne. Juz drugi tydzien szukam sterownika od centralnego zamka (nie modułu radiowego) przy czym mam zdemontowane: oslony pod kierownica, drzwi kierowcy, panel sterowania klimatem, schowek, wypięty i rozebrany na czesci moduł BSI, a po sterowniku ani śladu... Podejrzewam ze cos musiałem upalić albo w sterowniku CZ albo w module BSI. Haynes Takze rozkłada ręce. W schematach elektrycznych od CZ sa jakies diody których takze nie moge zlokalizować (podejrzewam spalenia)

    Dodam tez ze jak wymuszam otwarcie ryglem kierowcy to słychać ze odzywa sie jakis przekaznik w module BSI, ale kiedy wymuszam zamkniecie to tego przekaźnika nie słychać (tak jakby komputer "nie czul" ze silownik jest zamykany)

    W samochodzie zamontowany byl autoalarm (sądząc po montazu byl on niefabryczny). Centralka, odkąd jestem wlascicielem, od niego byla wypięta przez poprzedniego wlasciciela, takze postanowilem zdemontować pozostale elementy. Nie sądzę by miały wpływ na zamykanie auta... Auto normalnie odpala, jezdzi, nie ma problemów żadnych poza tym zamkiem (oczywiscie jak BSI jest na miejscu)

    Czy byłby w stanie ktos mi pomoc zlokalizować moduł centralnego zamka? Albo podpowiedzieć co moglbym jeszcze zrobic aby naprawić zamykanie?

  • #2
    o zamkach, kluczykach, pilotach, do 7 gen jest bardzo ale to bardzo dużo informacji na forum, osobne forum można by było zrobić z samych tematów o CZ. Ogrom informacji łącznie z foto itd.
    Zamieszczone przez Wlodass Zobacz posta
    chcialem sobie dołożyć do swojej Hondy otwieranie z pilota
    banalna sprawa którą można ogarnąć w jakieś 2,5 minuty ! za 50-100zl. W ASO mają co najmniej wiadro pilotów kwestia tylko skomunikowania częstotliwości bo nie każdy pilot (z allegro) działa. Czyli umawiasz się w ASO nawet nie wjeżdżasz na hale, mechanik weźmie te wiadro pilotów i pewnie pierwszy z wierzchu zaprogramuje i działać będzie płacisz wychodzisz koniec. Chcesz mieć 2 piloty, nie ma sprawy kupisz 2 i 2 zaprogramuje.
    Nie kupuje się żadnego badziewia do tego auta, bo CZ hondowski działa bardzo dobrze lata długie i żaden inny nie działa lepiej, nie ma sensu tego zmieniać.
    Zamieszczone przez Wlodass Zobacz posta
    Juz drugi tydzien szukam sterownika od centralnego zamka
    piętrzysz tylko problemy, stymulujesz frustrację i psujesz sprawne auto.
    Zamieszczone przez Wlodass Zobacz posta
    W samochodzie zamontowany byl autoalarm (sądząc po montazu byl on niefabryczny
    bo nie było fabrycznych, wiec to akcesoria dodatkowe, i jeśli już chciałeś montować ten Peyng CZ do istniejącej instalacji CZ to włąśnie tylko i wyłącznie do instalacji tego alarmu nie do instalacji fabrycznej CZ.
    Chcesz mieć C-Z który działa lata i będzie działał kolejne 25 lat?
    Proponuję, przywróć wszystko tak jak było fabrycznie, alarm akcesoryjny wytnij całkowicie.
    ASO 50 zł i 2,5min zrobi to mechanik w przerwie na papierosa.
    Następnym razem, to najpierw forum wyszukiwarka tematów, potem ewentualnie YT i dopiero potem decyzje, nigdy nie kupuj niczego zanim nie rozpoznasz tematu co jak i gdzie.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wpisz w wyszukiwarkę: "kodowanie pilota" i czytaj VII gen np
      Kodowanie nowych pilotów C-Z

      wpisz "centralny zamek Sedan" i czytaj tematy.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Chodziło by mi głównie o to by ktoś pomógł zlokalizować ten sterownik CZ albo powiedział czy jest on zintegrowany ze skrzynką BSI. Tak jak wcześniej pisałem podejrzewam, że coś w nim upaliłem. Za skrzynka BSI, za licznikiem za schowkiem, w drzwiach kierowcy, za panelem ogrzewania, w nogach pasażera (czyli chyba juz wszedzie szukałem gdzie tylko znalazlem informacje o jego potencjalnej lokalizacji)
        Jesli dobrze mysle ten sterownik wyglada podobno tak:
        33500b844b009ddbe7644c9bb24b.jpg
        I to jego właśnie szukam, a nie kostki omrona z czterema przewodami (bo ją znalazłem)

        Proponuję, przywróć wszystko tak jak było fabrycznie, alarm akcesoryjny wytnij całkowicie.
        Bardzo bym chciał, jednak świadomość że coś jest spalone nie pozwala mi tego zrobić. Chciałbym teraz aby zamek chociaż kluczykiem/ryglem działał w pełni sprawnie, a nie tylko w połowie. Podejrzewam ze nawet jesli wszystko poskladam tak jak bylo, to po przyjechaniu do ASO i kupieniu pilota zamek działałby tak samo jak w tym momencie - czyli tylko otwierałby auto.
        Alarm juz jest wycięty

        Potrzebuje konkretnej rady a nie słów "tego nie ruszaj bo zepsujesz". Dac do ASO kazdy potrafi, ja czerpie przyjemność z efektów swojej pracy

        Jestem zawzięty wiec nie poskladam auta poki nie naprawie.

        Jesli ktoś byłby w stanie podać takze lokalizację tych diod ktore zaznaczyłem czerwonym kółkiem w książce Haynesa bylbym ogromnie wdzięczny
        Polish_20210421_091731644.jpg

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Wlodass Zobacz posta
          Jestem zawzięty wiec nie poskladam auta poki nie naprawie
          jesteś zdeterminowany , to pożądana cecha przy wszelkich naprawach .
          Bezpieczniki: https://www.autogenius.info/honda-ci...e-box-diagram/
          nr 9, 10, 15.

          Zamieszczone przez Wlodass Zobacz posta
          zlokalizować ten sterownik CZ albo powiedział czy jest on zintegrowany ze skrzynką BSI
          po angielsku ale schemat o którym opowiada pokazuje gdzie kryje się sterownik i co realizuje jego działanie w sedanie https://www.youtube.com/watch?v=e8wFG_oqFaE
          Czyli Key less i Door swithes w Module MICU. tu pod kierownicą: https://sparkys-answers.com/2010/09/...-locks-do.html
          Ten moduł który pokazałeś to chyba jest z VI gena, tego w Sedanie 7 gen nie znajdziesz. Funkcję CZ realizuje MICU https://www.youtube.com/watch?v=zdtIljAK88Y
          bywały jego awarie ale najczęściej spowodowane grzebaniem właściciela niż sam z siebie.
          Taką robotę wystarczyło zrobić jak tutaj https://www.youtube.com/watch?v=RQYVGpHp23E

          Jesteś na etapie gdzie prwne rzeczy trzeba "odkręcić" cofnąć się do stanu sprzed ingerencji. To teraz będzie trudne.
          Obecnie jest tak że z kluczyka otwiera i zamyka?
          Z nowego Sterownika tylko otwiera? nie zamyka?

          ale na razie nic nie demontuj, narysuj / zrób foto / Centralki - Nowego Sterownika i wyjaśnij co z czym połączyłeś? tak by było jasne, który kabel (z nowej) do czego idzie?

          //problem z którym walczysz polega na tym że formę sterownika pełni MICU a pilotem jest kluczyk który uruchamia CZ impulsem gdy nim kręcisz w bębenku zamka. Prawdopodobnie masz wersję 4D która w ten sposób realizuje działanie CZ. Prawdopodobnie to mocno zminimalizowane rozwiązanie na rynek Turecki. Na rynek EU wersja HB miała sterowanie i z zamka i z osobnego pilota.
          W twoim sedanie istnieje prawdopodobieństwo że pilota nikt nie zgubił, poprzednik nie wiedział że go po prostu od wyjazdu z salonu nie było. Honda stosowała takie rozwiązania i we wcześniejszych modelach.
          Czyli fizycznie w drzwiach kierowcy możliwe że nie ma siłownika tylko jest bębenek zamka z wbudowanym czujnikiem - impulsatorem - który po przekręceniu kluczyka na zamknij/otwórz wysyłą impuls poprzez MICU i pozostałe zamki reagują na wywołanie zamknij/otwórz. Dlatego w drzwiach kierowcy często nie było siłownika, bo nie potrzebny.
          Tak to działa. Pewnie dlatego poprzednik zamontował alarm, bo były to zestawy alarmu i C-Z w jednym uniwersalne. I najlepiej by było z nowym Sterownikiem wpiąć się dokładnie w kable starego alarmu do sekcji realizującej funkcję C-Z. Zdemontowany, no to trzeba by sobie przypomnieć w co był on montowany w jakie kable i od czego? i tym tropem pójść. Czyli nie dążyć do wpięcia się w fabryczny C-Z bo to karkołomne.
          Po pierwsze trzeba ustalić czy w drzwiach kierowcy jest fizycznie siłownik Master? bo jeśli nie ma trzeba ciągnąć kable do zasilania siłownika.
          W kabelkach impulsu Zał/Wył nie ma 12v ! jest to tylko impuls sygnał sterowania - polecenie do MICU z MICU idzie 12v na siłowniki w poszczególnych drzwiach.

          Dołączam Schemat do takiego sterowania za pomocą kluczyka w drzwiach kierowcy:
          Załączone pliki
          Last edited by rambo7; 21-04-2021, 14:18.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            No i to jest konkretna odpowiedź, już wyjaśniam co jest grane.

            Alarm byl zdemontowany (tzn sama centralka) przed moimi jakimikolwiek działaniami także nie powiązywałem alarmu z awaria CZ. Podczas prac zdemontowałem jedynie pozostałe elementy takie jak czujniki ultradźwiękowe i czujnik wstrząsów, ktore nie byly do niczego podłączone bo jak napisalem w nogach kierowcy wisiała tylko wtyczka od centralki alarmu

            Centralny zamek jest fabryczny, nie dokładany (centralka - jest jednak zintegrowana z BSI, pomogły schematy z serwisowki + 4 siłowniki z czego w drzwiach kierowcy jest master).
            Podejrzewam ze sterowanie z pilota bylo, no bo za popielniczką byl odbiernik zdalnego sterowania który (jak na moja logikę mi sie wydaje) poprzez magistrale (chyba CAN) wysylal sygnal cyfrowy do MICU a ten dalej na poszczególne dwupinowe wtyczki (kolory kabelków przynajmniej w drzwiach kierowcy to żółto zielony oraz żółto czarny) czyli zasilanie silnika w silowniku - albo +12V albo -12V - sterowanie zmienna polaryzacją.

            U kierowcy z siłownika wychodzi jeszcze jedna wtyczka: czarny - masa, biało czarny oraz żółto czerwony.

            Z tego co sie dowiedzialem studiujac Internet oraz na własną rękę pod domem dziala to tak:

            Podczas manipulacji bolcem/ryglem w drzwiach kierowcy (tzw ręczne wymuszenie) badz kluczykiem z zewnątrz auta ta trzypinowa wtyczka robi zwarcie pomiędzy czarnym a biało czarnym dla funkcji otwierania oraz pomiędzy czarnym a żółto czerwonym dla funkcji zamykania wysyłając w ten sposób sygnal do MICU by ten z kolei wyslal odpowiednio zasilanie do siłowników w pozostałych drzwiach

            Bardzo podobnie (najprawdopodobniej bo nie mogłem tego sprawdzić) dziala to z oryginalnego, fabrycznego pilota, tyle ze MICU wymusza ruch siłownika kierowcy ktory dalej śle sygnały, badz MICU od razu wymusza wszystkie siłowniki jednocześnie.

            Co do mojego montażu
            Tak jak wczesniej pisalem zlokalizowałem pod kierownica taka podłużną wtyczkę (sterowanie CZ dla kierowcy oraz sterowanie szybami). W niej odszukałem 2 wczesniej wspomniane przewody: zolto czarny oraz zolto zielony. Oddzieliłem je (tzn przeciąłem, przerwałem połączenie pomiedzy zasilaniem silniczka silownika od MICU) i tak podłączyłem przekaźniki nowej centralki CZ do silniczka by za jej pomocą zasymulować sygnały z MICU (+/-12V). Kiedy ów silownik zmieni swój stan (na skutek sygnału z nowej centralki CZ) wyśle sygnal trzypinową wtyczką do MICU by poinformować co się stało i sterować odpowiednio pozostałymi zamkami.

            Po takim podłączeniu musiało zadziałać, a jednak działało połowicznie. Dzieki wrodzonemu, maniakalnemu wręcz uporowi udalo się zlokalizować przyczynę takiego stanu rzeczy u mnie. Problemem okazał się przewód żółto czerwony który postanowił zrobic mi psikusa i sie gdzies pod izolacją przerwać. Bylem juz tak zrezygnowany kolejnym fiaskiem ze podłączyłem jakiś przewód pod ujemny zacisk akumulatora i kroczek po kroczku śledziłem żółto czerwony przewód i co kostkę zwierałem z masą. Myslalem wtedy CO BEDZIE TO BEDZIE JAK COS SPALE TO TRUDNO ALE ZAMEK MUSI DZIAŁAĆ. Aż w koncu EUREKA!!!!! Wszystkie zamki sie zamknely Na szybko zrobilem bypass uszkodzonego przewodu, sprawdzam działanie pilotem i cud DZIAŁA otwiera i zamyka, pełen serwis Ale byla radocha ^^ moge w końcu zacząć składać auto z powrotem.

            Pisze ten post dla kolejnych ludzi którzy moga borykać sie z podobnymi problemami - kazdy temat jest inny dlatego w ogole zalozylem ten

            Jesli rambo7 uważasz ze powinienem wrzucic jeszcze jakies zdjecia albo rysunki/schematy mojej instalacji to napisz, z checia podziele sie swoją wiedzą z "potomnymi"

            Dziękuję za dobre chęci i zycze jak najmniej awarii

            Comment


            • #7
              Osoby zdeterminowane do napraw jak Ty są na wagę złota bo na bazie takich właśnie doświadczeń forum opiera swoje istnienie. Czyli jeśli potrafisz i się udało i działa, z amatora stajesz się ekspertem bo tu mało kto mechanikę i elektrykę skończył, a Ci co skończyli to zarabiają i nie w ich interesie się chwalić co i jak działa / nie działa.
              Powiem Ci co by się przydało z powyższego tematu:

              1. Rysunek odręczny kredkami dosłownie (lub jak kto potrafi sprawnie w paincie) - Schemat Nowego Sterownika (centralki) z opisem który kabel do jakiego kabla w isntalicji fabrycznej został połączony.
              2. Opis istniejącej instalacji fabrycznej C-Z - konkretnie które kable należy szukać, która istnieje w samochodzie, (jak widzisz w Sedanie mogą być co najmniej 2 opcje sterowanie z pilotem i bez pilota).
              Żaden opis nie odda tego co pokażą schematy czy foto, a najlepiej opis treść do namalowanego schematu.
              Jeśli miałbyś czas i chęci wrócić do tego zadania to z pewnością znajdą się mniej cierpliwi i mniej zdeterminowani, którzy z tego co zamieścisz skorzystają. Wszyscy są zadowoleni bo nie płacą za robotę, mają satysfakcję że sami tego dokonali, a Twoja pozycja eksperta się umacnia . Tak działa forum, głównie to wolontariat i chęć niesienia pomocy, uznanie i satysfakcja. Ty dziś dla kogoś, jutro ktoś dla ciebie.
              Cieszy mnie że się udało .

              Mamy taki dział Zrób to Sam i tam można zrobić Manual, okazać co po kolei gdzie i z czym.

              (tu dla przykładu zerknij tylko jak ja kiedyś podobnie zrobiłem, wlazłem pod auto, palcem po każdym wężyku skąd idzie i z czym się łączy namalowałem kredkami (to w PDF), potem namalowałem schemat w Paint'cie, jest czytelne nawet dla laika Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.)
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Mialem chwile wolnego czasu to nabazgralem coś takiego. Nie pamietam tylko czy przewód żółtozielony czy żółtoczarny odpowiada za zamykanie czy otwieranie. Kolejny ktory bedzie korzystał z moich doświadczeń bedzie musiał przetestować - jak nie tak, to odwrotnie

                Zdjecie z dorysowanym schematem pt jak podłączyć kable wychodzące z samej centralki (ja użyłem PEYING PY 0102)
                FOTO 1
                IMG_20210422_125703.jpg
                Wyprowadzenia nr 2 to wyjścia +12V na kierunkowskazy. Tu nie podam kolorów kabli z instalacji samochodowej gdyż wykorzystałem już kiedyś dorabiane przy okazji montazu alarmu kable

                Tutaj ten sam schemat ale bardziej wg sztuki
                FOTO 2
                IMG_20210422_131152.jpg

                A tu ogolny schemat podłączenia fabrycznego centralnego zamka z zaznaczonymi miejscami gdzie trzeba ciąć przewody (oznaczenie "xxx"), by wpiąć się nową centralką CZ zdalnie sterowaną. Kable które idą z tego miejsca do MICU nalezy zataśmowac by przypadkiem kiedys przypadkiem nie zrobiło sie zwarcie, a te co idą do siłownika kierowcy połączyć z przewodami BIAŁYM i BIAŁOCZARNYM wychodzącymi z centralki Peying. Kolory przewodów do przecięcia są opisane na schemacie
                FOTO 3
                IMG_20210422_131202.jpg

                Jak bede w domu to zrobie jeszcze zdjęcia kostek w ktore sie wpinalem - najwyzej bede musial roztaśmować

                Comment


                • #9
                  nie rozklejaj taśm, szkoda bo pewnie ładnie solidnie to sklejałeś.
                  Wszystko jasne.
                  Jak by tylko zrobić foto samego MICU i na fotce zaznaczyć np numerami np te kable co na powyższym rysunku to było by super.
                  Czyli na tym rysunku z MICU dopisać (mimo żę opisałeś kolory) to po kolei, żeby się coś komuś nie pomyliło to te kable z MICU oznaczyłbym "M" np M1, M2, M3... itd
                  ... i to samo na Foto z MICU bym zrobił ich przyporządkowanie do kabli z takiego foto (to chyba nie z Sedana ale może jest tak samo). (te foto wytnę by nie gmatwało . to przykład o co mi chodzi).
                  Gdzie 3 i 4 wpiąłeś?
                  Last edited by rambo7; 23-04-2021, 07:20.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Wyprowadzenia nr 2 w kółeczku czyli 3 i 4 pisane odręcznie to kierunki ktore wpiąłem w starą instalację alarmu (nie szukalem gdzie dalej idą te kable, działa to nie drążyłem). A jesli chodzi o 3 i 4 w kółeczku to wg instrukcji otwieranie bagażnika i domykanie szyb które pozostawiłem niepodłączone bo nie jest mi to potrzebne.

                    Przy MICU sie nie wpinalem z nową centralką tylko przy pedale sprzęgła (za małym schowkiem pod regulacja swiatel i lusterek) jest podłużna kostka i w niej odszukałem interesujące mnie przewody. Dopiero na sam koniec roboty pomyślałem ze moze byloby lepiej wpiąć sie gdzies do kostki w MICU ale juz mi sie nie chciało a z elektrycznego punktu widzenia wyjdzie na to samo.


                    Zgodnie z obietnica po powrocie do domu zrobilem kilka fotek i je opisałem. Mysle że wystarczy:

                    FOTO 4 - wtyczki zamka w drzwiach Kierowcy. ((Wtyczka 2 piny +12V Zamknij/Otwórz)) / ((Wtyczka 3 piny sygnał impuls sterowania (czarny masa)))
                    Polish_20210422_175350341.jpg

                    FOTO 5
                    Polish_20210422_174843703.jpg

                    FOTO 6
                    Polish_20210422_173826548.jpg

                    FOTO 7
                    Polish_20210422_174413845.jpg
                    Last edited by rambo7; 23-04-2021, 07:24. Powód: doprecyzowanie r7

                    Comment

                    Working...
                    X