Od dłuższego czasu mam w samochodzie (Civic VII 2002 EU benzyna 1.4) problem ze wspomaganiem, tyle że u mnie jest on odwrotnie niż w wątkach napisanych wcześniej, zatem zakładam nowy temat.
Jak auto po nocy stoi zimne, to wspomaganie działa, ale wystarczy że przejadę kilka kilometrów, stanę pod światłami albo będę parkował, to kontroler wspomaganie odłącza i zapala kontrolkę EPS.
Jak dotąd byłem w trzech warsztatach i :
- w pierwszym, jeszcze zimą, przed świętami BN, wymieniłem alternator, bo wyszło że przy rozgrzanym silniku miał zwarcia międzyzwojowe. I było dobrze przez jakiś czas.
Potem problem wrócił jak się zrobiło cieplej. Majster, który mi wymieniał alternator, po pomierzeniu napięć, przeczyszczeniu konektorów i mas, nawet z linkami mas po karoserii poddał się i powiedział, że czegoś takiego jeszcze nie widział i żebym szukał kontrolera wspomagania na podmianę albo pojechał tam gdzie robią maglownice.
- kontroler o dokładnie takim samym oznaczeniu do tego samego silnika (wszystkie grupy cyfrowe takie same) kupiłem na znanym serwisie aukcyjnym dopiero 2 tygodnie temu i po otrzymaniu pojechałem, żeby mi przełożyli. Do starego sterownika zajrzałem, nie ma żadnej części elektronicznej przysmażonej, przynajmniej po widocznej stronie. Po przełożeniu które zleciłem przy okazji wymiany hamulców przed przeglądem - przez chwilę było dobrze ale znów odłącza wspomaganie, najgorsze że mi się to stało po podjechaniu na przegląd rejestracyjny. Do warsztatu na osiedlu nie mam pretensji, bo założyli co dostali ode mnie. Podjechałem potem do nich "z reklamacją" i z OBD zczytali dwa błędy:
- "niewłaściwe napięcie silnika wspomagania"
- "błędny sygnał czujnika obrotu"
Po zresetowaniu błędów komputerem kontrolka zgasła ale po pewnej chwili pracy silnika zapaliła się znów.
Jako ostatnią deskę ratunku dziś pojechałem do serwisu Japończyków na Okęciu, skąd wróciłem na tarczy, ale przynajmniej z wiedzą że:
- kontroler wspomagania zgłasza po OBD błąd "niewłaściwe napięcie silnika wspomagania", ten drugi błąd się już nie pojawił, i powiedzieli mi, że miał prawo się pojawić po przełożeniu kontrolera i odpięciu akumulatora.
- mogłem kupić nieświadomie kontroler z tą samą usterką albo usterka nie jest po stronie kontrolera i ten nowy ją prawidłowo wykrywa,
- wymieniony alternator jest sprawny daje odpowiednie napięcie i prąd ładowania
- akumulator przy rozruchu spada do 10V, ale przy normalnej pracy silnika jest OK, napięcie prawidłowe więc nie on winien, choć jako pierwszy był tam podejrzany.
Pojechałem zatem do składu japońskich części w Wawrze i tam mi powiedzieli, że sterownik EPS sprzedają wyłącznie w komplecie z maglownicą. Że jak on pada to nie bez powodu bo zazwyczaj to ona winna.
Więc wyszedłem głupszy niż byłem po wizycie w warsztacie gdzie mi zrobili diagnostykę i powiedzieli, że mam szukać autoelektronika.
Czy ktoś z szanownych Użytkowników, szczególnie serwisujących Hondy, spotkał się już z taką usterką i może mi poradzić, co dalej?
Pakować się w wymianę maglownicy w komplecie z kontrolerem? Czy jak dam moją maglownice do regeneracji, to może pomóc, czy pozostaje mi wymiana całości ustroju razem z tym nieszczęsnym silniczkiem wspomagania i czujnikami?
Jak auto po nocy stoi zimne, to wspomaganie działa, ale wystarczy że przejadę kilka kilometrów, stanę pod światłami albo będę parkował, to kontroler wspomaganie odłącza i zapala kontrolkę EPS.
Jak dotąd byłem w trzech warsztatach i :
- w pierwszym, jeszcze zimą, przed świętami BN, wymieniłem alternator, bo wyszło że przy rozgrzanym silniku miał zwarcia międzyzwojowe. I było dobrze przez jakiś czas.
Potem problem wrócił jak się zrobiło cieplej. Majster, który mi wymieniał alternator, po pomierzeniu napięć, przeczyszczeniu konektorów i mas, nawet z linkami mas po karoserii poddał się i powiedział, że czegoś takiego jeszcze nie widział i żebym szukał kontrolera wspomagania na podmianę albo pojechał tam gdzie robią maglownice.
- kontroler o dokładnie takim samym oznaczeniu do tego samego silnika (wszystkie grupy cyfrowe takie same) kupiłem na znanym serwisie aukcyjnym dopiero 2 tygodnie temu i po otrzymaniu pojechałem, żeby mi przełożyli. Do starego sterownika zajrzałem, nie ma żadnej części elektronicznej przysmażonej, przynajmniej po widocznej stronie. Po przełożeniu które zleciłem przy okazji wymiany hamulców przed przeglądem - przez chwilę było dobrze ale znów odłącza wspomaganie, najgorsze że mi się to stało po podjechaniu na przegląd rejestracyjny. Do warsztatu na osiedlu nie mam pretensji, bo założyli co dostali ode mnie. Podjechałem potem do nich "z reklamacją" i z OBD zczytali dwa błędy:
- "niewłaściwe napięcie silnika wspomagania"
- "błędny sygnał czujnika obrotu"
Po zresetowaniu błędów komputerem kontrolka zgasła ale po pewnej chwili pracy silnika zapaliła się znów.
Jako ostatnią deskę ratunku dziś pojechałem do serwisu Japończyków na Okęciu, skąd wróciłem na tarczy, ale przynajmniej z wiedzą że:
- kontroler wspomagania zgłasza po OBD błąd "niewłaściwe napięcie silnika wspomagania", ten drugi błąd się już nie pojawił, i powiedzieli mi, że miał prawo się pojawić po przełożeniu kontrolera i odpięciu akumulatora.
- mogłem kupić nieświadomie kontroler z tą samą usterką albo usterka nie jest po stronie kontrolera i ten nowy ją prawidłowo wykrywa,
- wymieniony alternator jest sprawny daje odpowiednie napięcie i prąd ładowania
- akumulator przy rozruchu spada do 10V, ale przy normalnej pracy silnika jest OK, napięcie prawidłowe więc nie on winien, choć jako pierwszy był tam podejrzany.
Pojechałem zatem do składu japońskich części w Wawrze i tam mi powiedzieli, że sterownik EPS sprzedają wyłącznie w komplecie z maglownicą. Że jak on pada to nie bez powodu bo zazwyczaj to ona winna.
Więc wyszedłem głupszy niż byłem po wizycie w warsztacie gdzie mi zrobili diagnostykę i powiedzieli, że mam szukać autoelektronika.
Czy ktoś z szanownych Użytkowników, szczególnie serwisujących Hondy, spotkał się już z taką usterką i może mi poradzić, co dalej?
Pakować się w wymianę maglownicy w komplecie z kontrolerem? Czy jak dam moją maglownice do regeneracji, to może pomóc, czy pozostaje mi wymiana całości ustroju razem z tym nieszczęsnym silniczkiem wspomagania i czujnikami?
Comment