Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Odłączanie EPS przy rozgrzanym silniku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Odłączanie EPS przy rozgrzanym silniku

    Od dłuższego czasu mam w samochodzie (Civic VII 2002 EU benzyna 1.4) problem ze wspomaganiem, tyle że u mnie jest on odwrotnie niż w wątkach napisanych wcześniej, zatem zakładam nowy temat.
    Jak auto po nocy stoi zimne, to wspomaganie działa, ale wystarczy że przejadę kilka kilometrów, stanę pod światłami albo będę parkował, to kontroler wspomaganie odłącza i zapala kontrolkę EPS.

    Jak dotąd byłem w trzech warsztatach i :
    - w pierwszym, jeszcze zimą, przed świętami BN, wymieniłem alternator, bo wyszło że przy rozgrzanym silniku miał zwarcia międzyzwojowe. I było dobrze przez jakiś czas.
    Potem problem wrócił jak się zrobiło cieplej. Majster, który mi wymieniał alternator, po pomierzeniu napięć, przeczyszczeniu konektorów i mas, nawet z linkami mas po karoserii poddał się i powiedział, że czegoś takiego jeszcze nie widział i żebym szukał kontrolera wspomagania na podmianę albo pojechał tam gdzie robią maglownice.
    - kontroler o dokładnie takim samym oznaczeniu do tego samego silnika (wszystkie grupy cyfrowe takie same) kupiłem na znanym serwisie aukcyjnym dopiero 2 tygodnie temu i po otrzymaniu pojechałem, żeby mi przełożyli. Do starego sterownika zajrzałem, nie ma żadnej części elektronicznej przysmażonej, przynajmniej po widocznej stronie. Po przełożeniu które zleciłem przy okazji wymiany hamulców przed przeglądem - przez chwilę było dobrze ale znów odłącza wspomaganie, najgorsze że mi się to stało po podjechaniu na przegląd rejestracyjny. Do warsztatu na osiedlu nie mam pretensji, bo założyli co dostali ode mnie. Podjechałem potem do nich "z reklamacją" i z OBD zczytali dwa błędy:
    - "niewłaściwe napięcie silnika wspomagania"
    - "błędny sygnał czujnika obrotu"

    Po zresetowaniu błędów komputerem kontrolka zgasła ale po pewnej chwili pracy silnika zapaliła się znów.

    Jako ostatnią deskę ratunku dziś pojechałem do serwisu Japończyków na Okęciu, skąd wróciłem na tarczy, ale przynajmniej z wiedzą że:

    - kontroler wspomagania zgłasza po OBD błąd "niewłaściwe napięcie silnika wspomagania", ten drugi błąd się już nie pojawił, i powiedzieli mi, że miał prawo się pojawić po przełożeniu kontrolera i odpięciu akumulatora.
    - mogłem kupić nieświadomie kontroler z tą samą usterką albo usterka nie jest po stronie kontrolera i ten nowy ją prawidłowo wykrywa,
    - wymieniony alternator jest sprawny daje odpowiednie napięcie i prąd ładowania
    - akumulator przy rozruchu spada do 10V, ale przy normalnej pracy silnika jest OK, napięcie prawidłowe więc nie on winien, choć jako pierwszy był tam podejrzany.

    Pojechałem zatem do składu japońskich części w Wawrze i tam mi powiedzieli, że sterownik EPS sprzedają wyłącznie w komplecie z maglownicą. Że jak on pada to nie bez powodu bo zazwyczaj to ona winna.
    Więc wyszedłem głupszy niż byłem po wizycie w warsztacie gdzie mi zrobili diagnostykę i powiedzieli, że mam szukać autoelektronika.

    Czy ktoś z szanownych Użytkowników, szczególnie serwisujących Hondy, spotkał się już z taką usterką i może mi poradzić, co dalej?
    Pakować się w wymianę maglownicy w komplecie z kontrolerem? Czy jak dam moją maglownice do regeneracji, to może pomóc, czy pozostaje mi wymiana całości ustroju razem z tym nieszczęsnym silniczkiem wspomagania i czujnikami?

  • #2
    Amperomierz cęgowy i pomiar obciążenia na zimnym maglu i kręconym.
    Żeby szybko nagrzać wystarczy nacisnąć hebel i kierę przytrzymać w naprężeniu.

    Comment


    • #3
      Dzięki za podpowiedź. Niestety na chwilę obecną dysponuję tylko multimetrem, więc muszę taki miernik cęgowy pożyczyć. Jaki tam powinien być prawidłowy prąd?
      Z tego co mi mówił mechanik który wymieniał alternator, prądy na silniku wspomagania mierzył i były prawidłowe.

      PS.
      Dziś wieczorem dopiero po przejechaniu 12 km mi wywaliło na podjeździe na osiedle, a po drodze celowo pomęczyłem trochę wspomagacz, kręcąc kierownicą pod każdymi światłami. Silnik wspomagania sprawdziłem organoleptycznie, nawet lekko ciepły nie był.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Piottr Zobacz posta
        Jaki tam powinien być prawidłowy prąd?
        Jest zależny od tego na czym auto stoi ,jakie ma ogumienie,obciażenie i ilość powietrza.
        Nie wiadomo jaka jest górna granica poboru zeby napiecie aż tak drastycznie spadło,ale tu sytuacja jest prosta bo masz możliwość uzyskania wyników do porównania.
        Reasumujac czy rośnie amperarz w chwili zapalenia kontrolki czy nie rośnie.
        Trzeba dodac że raczej wskazany jest miernik z funkcją zamrożenia najwyższej wartości,bo silnik nie musi mieć jakiegoś stałego zwarcia i grzać się nie wiadomo jak.
        Jak w każdym układzie z priorytetem bezpieczeństwa wystarczy chwilowy spadek poniżej założonego napięcia żeby uklad odłączyć i wyswietlić błąd.
        Ma to działać albo bezbłędnie ,albo wcale.Teraz nawet kontrolki w zegarach są nadzorowane bo tego wymaga homologacja.

        Comment


        • #5
          Piottr napisałeś sporo, jednak z treści wynika że absolutnie nie bierzesz pod uwagę że coś nadal może być nie tak z alternatorem.
          Poza tym tu na forum nie pisz co mówi opis Kodu błędu. Napisz jaki konkretnie był Kod DTC, tutaj napiszemy Ci co jest definicją tego kodu. Bywało że urządzenia diagnostyczne mechaników mówią inaczej niż definicja Hondy.
          Napisz kod ja Ci powiem jaka jest definicja kodu. Chciałbym wykluczyć możliwość pomyłki. To tyle wstępem.

          Co do niedomagania z jakim się borykasz. Niestety w tym temacie nie dowiedzieliśmy się w jaki sposób sobie poradził kolega z jej usunięciem, często jest tak że jak komuś się udało naprawić to już go na forum nie ma, i nie wiemy co i jak?
          Elektryka wariuje, odcina wspomaganie kierownicy.

          Co do czujnika momentu skrętu, to w 7 gen jest tak:
          Wpis #47: https://www.civicforum.pl/showthread...nie+kierownicy
          Jak widzisz też nie napisali koledzy na czym stanęło?
          (to pierwsza wspoma elektryczna w hondzie i ma swoje bolączki "wieku dziecięcego".)

          Masz rocznik 2002 alternator jest Made in Poland.
          Obszary najbardziej podejrzane są takie (gradacja kolejności to moim zdaniem na podstawie moich doświadczeń)
          1. alternator,
          2. bardzo słaby akumulator,
          3. moduł EPS,
          4. silnik wspomagania,

          To co pisali mechanicy z Okęcia to ma sens. Jednak sprzedawanie maglownicy z Modułem EPS to zwykłe naciąganie . To nie ma ze sobą żadnego znaczenia. Bardzo dobrze zrobiłeś dobrałeś Moduł po numerze z rocznika i to załatwia sprawę w 100%. Tak samo z Komputerem i innymi elementami w tym modelu działa na 100%.
          Moduł nie sprawdził się, prawdopodobnie masz 2 sprawne Moduły - czyli Pkt 3 moim zdaniem odpada. (trzeba mieć farta trafić na uszkodzony Moduł).
          Czytamy jeszcze ten wątek:
          Brak wspomagania. Kontrolka EPS civic 7

          oczywiście całkowicie nie można wykluczyć usterki MODUł EPS (Electric Power String), jednak to dość rzadka sprawa.
          Czy obwód ma napięcie 12v ? Bezpiecznik Nr 18. 60A WHT/BLU Moduł sterujący EPS wpis #13 https://www.civicforum.pl/showthread...1-7-ctdi/page2

          Może tobie uda się rozwiązać problem i coś więcej napisać o przyczynach.
          W każdym razie wg mojej teorii i na podstawie wcześniejszych doświadczeń sporym kłopotem jest w 7 genie alternator. Nie możesz / nie powinieneś tego tematu zostawić z boku, dlaczego?
          Bo alternator jeśli ma jakieś niedomaganie a tego nie widać - kontrolka lądowania wcale nie musi się świecić to Komputer silnika "odcina" w pierwszej kolejności najbardziej energochłonne elementy.
          Podczas jazdy takim elementem jest właśnie wspomaganie kierownicy. To że niedomaganie pojawia się po kilku km jazdy to właśnie tak działają alternatory. Ma to ścisły związek ze sobą.
          Zauważyłem już nie raz że alternator jak jest zimny to ładuje ok, po jakimś czasie jak się silnik zagrzeje to zaczyna zmniejszać produkcję prądu nie ma już 14,4 a jest 13,8 - tu kontrolka jeszcze nie mrugnie.
          Czasem bywa że nawet jak się zatrzymamy i zmierzyły ładowanie to jest 14,2v niby dobra, ok, ale podczas jazdy spada (szczególnie jak się silnik zagrzeje, lub sam alternator popracuje i się rozgrzeje) do wartości mniejszych, lub nawet zaczynają wartości skakać.
          Masz możliwość pojeździć z jakimś miernikiem [V] który nie ma za dużej bezwładności i pokaże szybko skoki napięcia po 10km jazdy?. Ciekawi mnie czy alternator ma jakieś wahania kiedy kręcisz kierownicą dynamicznie, hamujesz, itd.

          Kolejna zasada mówi "grzeb tam, gdzie było grzebane".
          Alternator był robiony, tu jest jakieś fatum, bo bardzo duża ilość regenerowanych w 7 genie alternatorów nie działa jak powinna, nie rozumiem dlaczego? czy w tamtym okresie takie dziadostwo chińskie było na rynku? Przeciez niektórzy w dieslu 7 gen alternator robili 3-4 razy!! przegięcie. Z tego powodu ja nie zdecydowałem się na regenerację a na wymianę i to nie regenerowany na fabrycznye nowy.
          Czy mama szczęście? nie wiem ale odkąd wymieniłem cały to 0 problemu.

          Z powyższego sugeruję że jednak alternator nie pracuje jak powinien. Moim zdaniem dokładniej, bardziej niż ogólnie należy zbadać alternator. Nie wiem co tam w nim było robione ale moim zdaniem to co w nim wymieniono szwankuje i on po rozgrzaniu nie trzyma parametrów. Tam moim zdaniem użyto chińskich zamienników to co opisujesz charakteryzuje się takimi włąsnie objawami.
          Ludzie potem szukają przyczyn w różnych miejscach pół auta wymienili i nadal nic nie pomaga. W ogóle nie biorą pod uwagę stabilnego prądu w sieci civica. Moim zdaniem o kluczowe.
          Mój alternator tak właśnie działał zanim się skitrał, jak było zimno do 10km działał ok, ale później jakby nie to auto, coś jakby jechało inaczej, a potem poszedł smród spalonej izolacji.

          Zamieszczone przez Piottr Zobacz posta
          Majster, który mi wymieniał alternator, po pomierzeniu napięć, przeczyszczeniu konektorów i mas, nawet z linkami mas po karoserii poddał się i powiedział, że czegoś takiego jeszcze nie widział
          to jest jakaś wskazówka choć nie rozumiem co takiego tam sprawiło mu problem?
          Generalnie jest kluczowe - ważne i najwalniejsze zapewnić prawidłowe masy dla działania wspomagania. Jak czytałeś temat kontrolka EPS w Civic 7 to na ten obszar kładziony jest duży nacisk by to dokładnie obadać.
          Last edited by rambo7; 01-10-2020, 13:38.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Piottr napisałeś sporo, jednak z treści wynika że absolutnie nie bierzesz pod uwagę że coś nadal może być nie tak z alternatorem.
            Napięcie i prąd na alternatorze były mierzone. Napięcie w trzech różnych warsztatach, i jest prawidłowe.

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Poza tym tu na forum nie pisz co mówi opis Kodu błędu. Napisz jaki konkretnie był Kod DTC, tutaj napiszemy Ci co jest definicją tego kodu. Bywało że urządzenia diagnostyczne mechaników mówią inaczej niż definicja Hondy.
            Teraz jestem mądrzejszy o tą informację, co do opisu błędu spisałem to co mi wyświetili na ekranie.

            Elektryka wariuje, odcina wspomaganie kierownicy.

            W tym temacie czytałem na początku. Zapoznałem się ze wszystkimi wątkami które mi wyszukało po słowie EPS. Mój problem jest inny. Nie dzieje się nic innego, z niczym innym oprócz odłączenia wspomagania po pewnym czasie. ABS ani SRS ani podświetlenia tablicy mi nie odłącza tak jak Autorowi wątku.
            Nie dzieje się to też odwrotnie że jak zimno to nie ma wspomagania a potem się załącza, tak jak w innym wątku.

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Masz rocznik 2002 alternator jest Made in Poland.
            Obszary najbardziej podejrzane są takie (gradacja kolejności to moim zdaniem na podstawie moich doświadczeń)
            1. alternator,
            2. bardzo słaby akumulator,
            3. moduł EPS,
            4. silnik wspomagania,
            1. Alternator został wymieniony na początku zabawy na regenerowany. Jak już pisałem - był mierzony nie tylko przez tego kto go zakładał.
            2. Akumulator wymieniałem zeszłej zimy i był mierzony pod obciążeniem i przy rozruchu i jest OK.
            3. Moduł sterownika EPS o oznaczeniu 39980-S6A-G010-M1 wymieniłem na dokładnie taki sam. Bardzo trudno było znaleźć żeby było w oznaczeniu i S6A i M1. Do zdemontowanego modułu zajrzałem, nie miał żadnej części "upalonej" (wiem jak wygląda upalony scalak, bawię się czasem lutownicą ale w zakresie akustycznym raczej).
            4. Tego jeszcze nie ruszałem.

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Czytamy jeszcze ten wątek:
            Brak wspomagania. Kontrolka EPS civic 7
            Też czytałem. Tu jest opisany problem odwrotny od mojego - kontrolka na zimnym się świeci. U mnie na zimnym działa i po rozgrzaniu wybija usterkę.
            Złączki stykowe mi przejrzał i oczyścił mechanik, który po wymianie alternatora i powrocie usterki za jakiś czas się poddał. Alternator był do wymiany, bo na ciepło miał zwarcia międzyzwojowe.


            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Czy obwód ma napięcie 12v ? Bezpiecznik Nr 18. 60A WHT/BLU Moduł sterujący EPS wpis #13 https://www.civicforum.pl/showthread...1-7-ctdi/page2

            Może tobie uda się rozwiązać problem i coś więcej napisać o przyczynach.
            Ma, bo działa po uruchomieniu i kręci kierownicą i po jakimś czasie się odłącza. Z reguły jak zwolnię i parkuję, ale to nie jest reguła. Bo potrafi i na prostej drodze kliknąć i odłączyć.

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Zauważyłem już nie raz że alternator jak jest zimny to ładuje ok, po jakimś czasie jak się silnik zagrzeje to zaczyna zmniejszać produkcję prądu nie ma już 14,4 a jest 13,8 - tu kontrolka jeszcze nie mrugnie.
            Czasem bywa że nawet jak się zatrzymamy i zmierzyły ładowanie to jest 14,2v niby dobra, ok, ale podczas jazdy spada (szczególnie jak się silnik zagrzeje, lub sam alternator popracuje i się rozgrzeje) do wartości mniejszych, lub nawet zaczynają wartości skakać.
            Mierzyliśmy na Okęciu ten alternator na ciepłym silniku i daje powyżej 14 V.
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Masz możliwość pojeździć z jakimś miernikiem [V] który nie ma za dużej bezwładności i pokaże szybko skoki napięcia po 10km jazdy?. Ciekawi mnie czy alternator ma jakieś wahania kiedy kręcisz kierownicą dynamicznie, hamujesz, itd.
            Mogę się co najwyżej wpiąć multimetrem w gniazdo zapalniczki. Wystarczy?
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Z powyższego sugeruję że jednak alternator nie pracuje jak powinien. Moim zdaniem dokładniej, bardziej niż ogólnie należy zbadać alternator. Nie wiem co tam w nim było robione ale moim zdaniem to co w nim wymieniono szwankuje i on po rozgrzaniu nie trzyma parametrów. Tam moim zdaniem użyto chińskich zamienników to co opisujesz charakteryzuje się takimi włąsnie objawami.
            Ludzie potem szukają przyczyn w różnych miejscach pół auta wymienili i nadal nic nie pomaga. W ogóle nie biorą pod uwagę stabilnego prądu w sieci civica. Moim zdaniem o kluczowe.
            Mój alternator tak właśnie działał zanim się skitrał, jak było zimno do 10km działał ok, ale później jakby nie to auto, coś jakby jechało inaczej, a potem poszedł smród spalonej izolacji.
            To może być ślad, jeżeli jako doświadczony majster tak piszesz, to zwrócę na to uwagę.
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Generalnie jest kluczowe - ważne i najwalniejsze zapewnić prawidłowe masy dla działania wspomagania. Jak czytałeś temat kontrolka EPS w Civic 7 to na ten obszar kładziony jest duży nacisk by to dokładnie obadać.
            To mi zrobił ten u którego wymieniałem alternator, po tym jak przyjechałem zimą do poprawki.

            Czy powodem może być to, że na maglownicy mam jakieś opory, które przycinają silnik? Maglownicę do regeneracji sugerowało mi dwóch mechaników.

            Dziękuję za profesjonalne i rzeczowe podejście do mojego problemu.
            Last edited by Piottr; 01-10-2020, 17:49.

            Comment


            • #7
              Możesz mieć opory,jednak to nie tłumaczy awarii po nagrzaniu.Do zapalniczki nie wkładaj ,bo tam napięcie nie skoczy.Dostałeś jasny komunikat-napięcie na silniku.
              Teraz trzeba znależć przyczynę a nie kombinować.
              Zmierzysz napięcie nawet na samym silniku i doznasz olśnienia że spada-co Ci to da? Nic.
              Zmierzysz natężenie to się dowiesz czy rośnie czy spada,a to jest już coś.
              Jak rośnie to znaczy że napięcie spada bo instalka nie daje rady przenieść takiego prądu,wtedy to opory albo zwarcie (międzyzwojowe najprawdopodobniej),jak maleje to znaczy że zasilanie jest do niczego i wtedy silnik zostawiasz w spokoju (chyba że ma zaszyty układ pomiarowy w sobie i usterkę też)
              Last edited by m26; 01-10-2020, 18:20.

              Comment


              • #8
                Dziękuję. Kolejny warsztat się poddał po 4 dniach, powiedzieli, żeby szukać mądrego elektryka, bo może to być uszkodzona wiązka przewodów. Odzyskam samochód to spróbuję pomierzyć prądy zgodnie z instrukcją.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Piottr Zobacz posta
                  może to być uszkodzona wiązka przewodów
                  jak by uszkodzona była wiązka to by nie działało, albo działało całkowicie nieregularnie i do tego w zależności od pogody, wilgoci itd. a tak się nie dzieje.
                  Masz dość regularne objawy, a reguła to już jest jakaś informacja. Regułą jest że wspoma słabnie lub nie działą jak się zagrzeje silnik. To jest ważna informacja. Kable od nagrzania inaczej nie łączą - łączą tak samo.
                  Wychodzi z pewnych faktów pracy urządzeń elektrycznych że po rozgrzaniu pracują inaczej niż jak są zimne. Dlatego tutaj najbardziej wskzuję alternator, choć twierdzisz że był badany w różnych warsztatach i podawał właściwe parametry. Ja w to wierzę - jasne wynik to wynik. Pytam o sytuację gdy jeździsz, a silnik się rozgrzewa w czasie i wtedy podczas jazdy i po rozgrzaniu w czasie rzeczywistym - nikt go nie badał! ...live !
                  Chodzi o to byś podpiął ELM327 Vgate i Torque na tableta wrdzucił na uchwyt i śledził pracę alternatora tam będzie parametr [V] pytanie odcina wspomę - co komunikuje pomiar OBD2?? Tego nie zrobi żaden mechanik elektryk tylko można to zweryfikować w trakcie używania auta. W 7 genie bywało że kontrolka nie świeci alternator a nie działa jak trzeba. Mało tego w dieslach Pierburgi (zawory regulacji) komunikują błędy turbiny a z turbiną nic się nie dzieje, komunikują defekty czujników ciśnienia doładowania a im nic się nie dzieje itd.
                  Obszaru alternatora nie odrzucam dlatego że masz regenerowany a regenerowane jak pokazują fakty innych użytkowników nigdy 100% pewności jego pracy nie ma!
                  Drugi obszar którym bym się zajął to silnik na maglownicy, w związku z tym że drogi nie jest to po nagrzaniu podobnie reaguje jak alternator też komutator zwoje itd. ..auto ma swoje lata. Mechanika wytrzymuje i łatwiej ją zdiagnozować, natomiast elektryka trudniej i na dodatek kiedy jedno z drugim ma ścisły związek. (mam na myśli alternator, moduły silnik, kalbe itd = wspomaganie).
                  Zamieszczone przez Piottr Zobacz posta
                  Czy powodem może być to, że na maglownicy mam jakieś opory, które przycinają silnik? Maglownicę do regeneracji sugerowało mi dwóch mechaników.
                  sugestia dobra ale nie wiązałbym tu oporów maglownicy z obszarem elektrycznym.
                  Nie wymaga regeneracji magiel, wymaga oględzin napęd magla.
                  Mechanicy to lubią robić wszystko inne ale nie to co trzeba zrobić w pierwszej kolejności. Tylko że wtedy płąci za to klient.
                  Rob w taki sposób - jeśli dany mechanik sugeruje najpierw zając się maglem a później silnikiem, to jeśli regeneracja magla nie pomoże to płaci on. Tak się umawiaj, jak będzie pewny swojej teorii to ok, w innym wypadku absolutnie nie wydawaj kasy w ciemno.
                  Najpierw silnik magla, a potem opory.
                  .. zresztą opory łatwo sprawdzić, podnieś na 2 lewarkach przednie koła tak aby nie dotykały asfaltu i na wyłączonym silniku kręć kierą w L i P do oporu - nic jej nie blokuje? -to zostaw magiel w spokoju.
                  Wróć do tych na Okęcie bo jakoś mi wyglądają na kumatych i zapytaj o wyminę silnika w maglu - poszukaj na allegro używki.

                  Zamieszczone przez Piottr Zobacz posta
                  Jako ostatnią deskę ratunku dziś pojechałem do serwisu Japończyków na Okęciu, skąd wróciłem na tarczy, ale przynajmniej z wiedzą że:

                  - kontroler wspomagania zgłasza po OBD błąd "niewłaściwe napięcie silnika wspomagania",
                  to jest sugestia którą bym się kierował.
                  Podejrzany silnik wspomy.
                  Taki błąd może pochodzić z uszkodzonego Modułu EPS albo z samego silnika.
                  Moduły już masz 2 i jak mówię ...jak są 2 uszkodzone? (wątpię w to mocno) ..to równie dobrze idź zagraj w totka. Zostaje napęd.
                  Last edited by rambo7; 07-10-2020, 12:38.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Wymiana maglownicy kompletnej razem z czujnikiem położenia kierownicy i silnikiem wspomagania dopiero rozwiązała problem odłączania EPS.
                    Maglownica wyjęta z auta chodziła zbyt luźno i to ona po tym jak się nagrzała od silnika była powodem przyblokowywania się napędu wspomagania.

                    Napisałem dopiero teraz bo chorowałem i dopiero dziś udało się pojeździć autem po naprawie. Po przełożeniu maglownicy wspomaganie wreszcie działa.

                    Bardzo dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

                    Comment

                    Working...
                    X