Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana korbotronika tyl na szyby elektryczne Civic VII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana korbotronika tyl na szyby elektryczne Civic VII

    Cześć. Robił ktoś wymianę podnośników do szyb z tyłu z korbek na elektryczne? Mam z tyłu korbki i zastanawiam się nad wymianą. Z tego co patrzyłem potrzebne byłby mi:
    • 2x mechanizm wraz z silniczkiem
    • 2x boczek drzwi tył
    • 2x przyciski do sterowania
    • przyciski do sterowania szybami do drzwi kierowcy


    Zastanawia mnie sprawa okablowania drzwi z tyłu, czy nie trzeba wymieniać jakiś modułów i ewentualnie czy w przypadku drzwi kierowcy wszystko byłoby plug&play.

  • #2
    Honda robiła czasem tak że w wersji bez tylnych szyb elektrycznych, nie ma pociągniętej instalacji, nie ma przekaźników, w MICU w miejscach na przekaźniki i bezpieczniku jest puste miejsce nie ma pinów, itd. cała instalacja jest okrojona, bo jeśli to wersja z korbotronikiem to wychodzili z założenia że nie ma potrzeby aby robić koszty i pchać tę całą elektronikę (co swoją drogą nie kosztuje nic).
    Zanim cokolwiek kupisz to sprawdź, czy jest instalacja czy w MICU są piny i kable dla zasilania tylnych okien, czy sterownik jest przewidziany dla 4 okien? (panel kierowcy z przyciskami to nie sterownik!)
    Temat nie jest tak oczywisty jak w VI gen gdzie były położone całe instalacje np dla A/C wystarczyło założyć: sprężarkę, skraplacz parownik w wsadzić bezpiecznik i wsadzić przycisk.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      W skrzynce bezpieczników mam jakieś kable na tylne szyby, bo są w tych miejscach bezpieczniki i za bezpiecznikami widać piny(bo nie wszędzie są w skrzynce bezpieczników) - tutaj najwyżej bym sobie ogarnął sam i pociągnął nowe do drzwi do tyłu(elektryka to dla mnie nie problem), a możesz podpowiedzieć, gdzie szukać sterownika szyb?

      Comment


      • #4
        Odpowiem sam sobie, bo dorwałem książkę Sam Naprawiam i według schematu w niej zawartego za sterowanie wszystkich szyb odpowiada przełącznik w drzwiach kierowcy i nie ma jeszcze dodatkowego modułu. Przy skrzynce bezpieczników mamy przekaźnik, ale on odpowiada za drzwi pasażera i wszystkie pozostałe. Dołączam zdjęcie jakby ktoś potrzebował na przyszłość. Muszę tylko zobaczyć gdzieś przy okazji jak to jest z okablowaniem w tylnych drzwiach w mojej wersji.

        Last edited by raybox; 10-09-2020, 20:15.

        Comment


        • #5
          Zamieszczę tutaj opis jak założyłem elektryczne szyby z tyłu, jakby ktoś był zainteresowany zrobieniem tego u siebie

          Montaż elektrycznych szyb Honda Civic VII HB 5D
          Co potrzebujemy:
          • Podnośniki szyb elektryczne tył – lewy i prawy (ja dorwałem na znanym portalu aukcyjnym 2 sztuki za 30 zł)
          • Przełącznik szyb kierowcy wraz z obudową (na znanym portalu do znalezienia używane za 60-100 zł)
          • Uchwyty drzwi z tyłu – lewe i prawe wraz z przyciskami(same przyciski kosztują około 20-30 zł za sztukę, uchwyty w sieci ciężko dorwać, dużo łatwiej znaleźć całe boczki drzwi – ja kupiłem po 45 zł za jeden boczek)
          I teraz są dwie opcje – robimy sami instalację wraz z instalacją w drzwiach(co jest tańsze) lub kupujemy gotowe wiązki do drzwi i robimy tylko instalację „wewnątrz”.
          W przypadku samodzielnej roboty potrzebujemy:
          • Konektory żeńskie 2,8 mm – potrzeba 16 sztuk (warto wziąć całą paczkę bo kosztuje grosze, a zawsze będą na zapas – około 6 zł za 50 sztuk)
          • Kostki łączeniowe – 3 sztuki – 2x 3 pinowe i raz 6 pinowe
          • Przewody o grubości min. 1mm^2(bo fabryczne mają coś koło 0,8 mm) w ilości:
          o 6 przewodów o długości 1,5-2 metry
          o 2 przewody o długości 0,5 metra
          o 3 przewody o długości 3-3,5 metra
          o 3 przewody o długości 5,5-6 metra
          • Co do przewodów polecam zaopatrzyć się w 6-7 żyłowy kabel o grubości żył 1mm^2 i długości około 10 metrów i powinno wystarczyć na wszystko( przewód będzie kosztować około 50-60 zł)
          W przypadku kupionej instalacji potrzebujemy przeciągnąć 2x po 3 przewody od kostki drzwi przy nogach kierowcy do gumowych przelotek drzwi z tyłu oraz 2x 1 przewodzie od kostki drzwi kierowcy do skrzynki bezpieczników (koszty samych fabrycznych instalacji z drzwi to około 3 x 60 zł).
          Czyli całość przy samodzielniej robocie i wybraniu tańszej opcji zamyka się w niecałych 300 złotych.
          Jak mamy wszystko, mamy wolną chwilę (około 5-6 godzin może nam zejść na wszystko, chociaż nie wiem dokładnie bo ja to robiłem na raty po godzinę-dwie przez 3 dni) to możemy zaczynać.
          Przechodzimy do działania:
          1. Potrzebujemy przeciągnąć dwa przewody od oryginalnych bezpieczników tylnych drzwi pod kostkę drzwi kierowcy. Ponieważ nie chciałem się bawić miernikiem(ale to robię kiedyś) w szukanie oryginalnego wyjścia zastosowałem tzw. złodziejki, adaptery na 2 bezpiecznik i z nich poprowadziłem 2 przewody pod kostkę drzwi kierowcy(na zdjęciu).
          2020-10-28.jpg
          2. Demontujemy boczki drzwi kierowcy i z tyłu, przeciągami z przodu 6 przewodów przez gumową przelotkę, z tyłu po 3 przewody za pomocą kostek łączymy przewody(aby można było łatwo odłączyć kable, jak będziemy kiedyś demontować drzwi), przewody łączymy według schematu na zdjęciu, zapisujemy sobie kolor kabla, jaki odpowiada za zasilanie (ten połączony ze skrzynką bezpieczników)
          Bez tytułu.jpg
          obraz_2020-10-28_190028.png
          3. Kostka drzwi kierowcy – szukamy pomarańczowego przewodu jest on na samym końcu i jego numer według serwisówek jest numerem 20. Obok niego PINY 17,18,19 odpowiadają za drzwi lewe z tyłu, przy czym PIN 18 jest połączony ze skrzynką bezpieczników (po przekręceniu stacyjki na pozycję 2 jest na nim 12V), dwa pozostałe przewody oznaczamy sobie i zapamiętujemy jaki kolor przewody odpowiada za PIN 17, 18 i 19 i te przewody maja wyjść w drzwiach z lewych z tyłu.(na zdjęciu)
          2020-10-28.jpg
          4. Podobnie jak w punkcie 3, PINY nr 10,11,12 w kostce drzwi kierowcy odpowiadają za drzwi prawe z tyłu, PIN 11, połączony dodatkowo ze skrzynką bezpieczników), przewody oznaczamy sobie, łączymy i przeciągami do drzwi prawych z tyłu
          5. W drzwiach kierowcy możemy już założyć nowy przełącznik, za pomocą konektorków uzupełniamy luki w kosce i wsuwamy wszystko na swoje miejsce (na zdjęciu dodatkowo zalałem z góry całość klejem z pistoletu, aby się lepiej trzymało)
          IMG_20201024_151906950.jpg
          Last edited by raybox; 28-10-2020, 19:00.

          Comment


          • #6
            6. Zabieramy się za przełożenie podnośników z tyłu(prawą i lewą stronę robi się tak samo, potrzebujemy klucza nasadowego rozmiar 10):
            IMG_20201028_113437484.jpg
            a. Opuszczamy okno na sam dół.
            b. W zielonych punkach mamy śruby na których trzyma się szyba, odkręcamy je.
            c. Odkręcamy wszystkie śruby zaznaczone na czerwono, oprócz tej na dole(z żółtym kółkiem na zdjęciu)
            d. Aby zrobić całość samodzielnie bez pomocy 2 osoby, przygotujmy sobie pod ręką nowy podnośnik
            e. Odkręcamy jedną ręką delikatnie ostatnią śrubę i drugą ręką podnosimy szybę maksymalnie do góry i trzymamy ją cały czas.
            f. Po odkręceniu ostatniej śruby, cały czas trzymając szybę w górze wyjmujemy prowadnicę i mechanizm podnoszenie szyby.
            g. Wkładamy nowy mechanizm i łapiemy go jedną śrubą do drzwi, wtedy możemy już po woli opuścić szybę, aby spoczęła na nowym mechanizmie.
            h. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
            7. Dwa kabelki z silniczka wraz z 3 nowo poprowadzonymi kablami przeciągamy przez stare otwory po korbce i wyprowadzamy przez folię, założony boczek i jedną z części klamki(na zdjęciu).
            IMG_20201028_125943219.jpg
            8. Teraz zależnie od strony podpinamy odpowiednio PINY do przycisków z tyłu – przydadzą się konektorki żeńskie, aby można było wsunąć przewody(na zdjęciu jak podłączyć lewą i prawą stronę, oraz jak to wygląda u mnie).
            LEWY TYŁ.jpg
            PRAWY TYŁ.jpg
            Bez tytuł22u.png
            9. Po podłączeniu wszystkiego nie składamy do końca boczków z tyłu, tylko wpierw sprawdzamy działanie silniczków i przycisków, bo zależenie od podłączenia pinów idących do silniczków w kostkach drzwi z tyłu przyciski mogą działać w drugą stronę, jeżeli tak jest to wystarczy tylko zamienić miejscami kable biegnące do silniczka.
            9. Jak wszystko działa, to składamy całość wykorzystując elementy z zakupionych boczków drzwi.
            10. Możemy się cieszyć z szyb sterowanych elektrycznie z tyłu.

            Comment


            • #7
              Świetny poradnik walczę w ten weekend z tym. Tylko zastanawiam się jak masz to podpięte do skrzynki bezpieczników. Niby dwa ostatnie bezpieczniki są od szyb elektrycznych z tylu ale u mnie w skrzynce w te miejsca nie da się zamontować bezpiecznika ponieważ obudowa bezpieczników nie ma na nie wycięcia. U Ciebie były? Czy podpiąć się może pod bezpieczniki od przednich szyb ?

              Comment


              • #8
                U mnie w skrzynce bezpieczników były i miejsca na bezpieczniki jak i same bezpieczniki. Nie było tylko wyprowadzeń ze skrzynki dalej - po poszukiwaniach i rozbieraniu skrzynki "ze złomu" doszedłem którymi kablami i którą kostką powinno to być wyprowadzone i tam się wpiąłem - jest to kostka podpisana przez Hondę jako "D" w kółeczku i są to piny patrząc na wyjścia w skrzynce bezpieczników - szyba lewa tył pin 2 od lewej na dole oraz szyba prawa tył pin 5 od lewej na dole. ogólnie myślę, że możesz bez problemu podpiąć zasilanie pod przewody z przednich szyb, gdyż ja tak miałem na początku przez jakieś pół roku podpięte i nic się nie działo złego - tylko należy pamiętać, aby wtedy nie opuszczać/podnosić wszystkich szyb naraz

                Comment


                • #9
                  super robota wrzucę do Manuali - "Zrób to sam".
                  --> Spis treści działu ZRÓB TO SAM <--

                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Rewelacja, świetny opis. Wielkie dzięki. Przyda się użytkownikom
                    Pozdrawiam Czarodziej
                    Mój Szogun

                    Comment

                    Working...
                    X