Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Padnięty alternator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Padnięty alternator?

    Na niskich obrotach zapala się czerwona kontrolka od akumulatora. Radio, które mam zamontowane posiada funkcję pokazywania napięcia akumulatora. W trakcie jazdy pokazuje mi 11,4V (jak zgaszę światła itd to około 12v). Kontrolka gaśnie jak silnik pracuje na wyższych obrotach. Czy to uszkodzony alternator czy problem może dotyczyć też akumulatora?

  • #2
    Może , Lub paska i jego napinacz, masy, luźnej klemy.

    Comment


    • #3
      w mojej 7 nie ma napinacza, naciąg paska reguluje się poprzez naciągnięcie wykręcanie śruby przy alternatorze, jeśli pasek jest widowczny w sensie nie spadł i się kręci to pasek można wyeliminować. Do alternatora powinien dochodzić tzw prąd wzbudzenia który jest chyba regulowany przez regulator napięcia, może sam regulator padł, może diody. Jeśli wyeliminujesz ewentualne urwane czy luźne przewody to moim zdaniem alternator do serwisu. Z tego co widziałem to nie jest on trudny w ewentualnej naprawie, jednak wyjąć go i tak trzeba .

      Comment


      • #4
        Musisz multimetrem sprawdzić przy klemach, czy na właczonym silniku masz 14.4V. Zarówno na luzie jak i przy gazowaniu.

        Comment


        • #5
          odświeżam żeby nie zakładać nowego wątku bo moje podejrzenia wskazują na podobny temat.

          wersja 1,7 CTDi

          Wczoraj auto jeździło bez problemu, dzisiaj schodząc do garażu nie otworzyłem auta z pilota, rozrusznik nie kręcił, kontrolki ledwo świeciły.
          Podładowałem akumulator z innego auta - odpalił.
          Przejechałem ze 2km zaświeciła się kontrolka akumulatora, po kolejnym kilometrze wyłączyły się zegary, zapaliły kontrolki (m. in. świecy żarowej, CE), odcięło wspomaganie, zdążyłem dojechać do stacji i mi w zgasł silnik, do miejsca parkingowego musiałem już dopchnąć
          Podłączyłem OBDII, napięcie pokazywało 6,6V.

          W ostatnim czasie nie bylo żadnych niepokojących objawów

          Akumuator wymieniony miesiąc temu bo też mi nagle padł, jak po przejachaniu okolo 25km stanąłem pod sklepem i wszedłem tylko na zakupy.
          Wymienilem akumulator bo mial już 3 czy 4 lata i do dziś nie było problemu.

          Czy dobrze diagnozuję że to problem może być z alternatorem czy może macie jakiś inny pomysł ?

          Czy możliwe że miesiąc temu niepotrzebnie wymienilem akumulator bo np zaczął juz padać alternator?

          Comment


          • #6
            Alternator do regeneracji. Przypilnuj by wrzucono dobre części by nie bawić się za rok w to samo.
            Last edited by Don_Diego_De_La_Vega; 25-07-2019, 12:33.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez arekf Zobacz posta
              Czy dobrze diagnozuję że to problem może być z alternatorem czy może macie jakiś inny pomysł ?
              Czy alternator ładuje poprawnie łatwo można sprawdzić. Odpalić auto, włączyć kilka odbiorników prądu (światła, ogrzewanie szyby itp.) Podłączyć miernik do klem akumulatora. Obroty ok. 1000 i na akumulatorze powinno być ok 14,4 V. Jeśli napięcie jest niższe jest jeszcze możliwość, że jest gdzieś słaby styk na kablach, klemach. Każdy elektryk powinien to szybko zdiagnozować.


              Zamieszczone przez arekf Zobacz posta
              Czy możliwe że miesiąc temu niepotrzebnie wymienilem akumulator bo np zaczął juz padać alternator?
              I tak i nie. Dobry akumulator powinien wytrzymać dłużej, ale jeśli miałeś niesprawny alternator, kable, klemy.... to możliwe że ten aku zakończył przedwcześnie swój żywot. Notorycznie niedoładowany akumulator szybko się zasiarcza i jest do wymiany.
              Pozdrawiam Czarodziej
              Mój Szogun

              Comment

              Working...
              X