Panowie dziś -15 w nocy było, problem wrócił, identyczne objawy, co dalej patrzeć? możliwe, że świece? odkad mam auto (2016) nie wymieniane a wcześniejszy właściciel nie wiem kiedy wymieniał....
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Rozrusznik kręci - auto nie odpala na mrozie
Collapse
X
-
Zamieszczone przez pieciak Zobacz postaW razie czego zakupiłem świece na wszelki wypadek bo parę lat nie zmieniane.
Jak duży mróz, przy uruchamianiu silnika wciśnij i trzymaj pedał gazu do połowy. Aku nowy więc kręciłeś długo i nic? tak. Pojechałeś tramwajem?
Tu poczytaj ten sam temat i chyba rozwiązany, skorzystaj z podpowiedzi: Auto słabo odpala na mrozieKierownik Działu Diesla
Comment
-
aku nowy, kręci pięknie, z pedałem gazu próbowałem - pojechałem autobusem. Co do świec leża od miesiąca w szafce nie wymieniałem bo myślałem ze problem rozwiązany z tym czujnikiem. Dziś wieczorem bedzie kolega mechanik wymieniał świece zobaczymy ehhh....
Comment
-
o tyle dobrze że świece wymieniamy na zimnym silniku, no nie w -15stC ale zimny silnik uznaje się temp nie wyższą niż ~ 40 stC. Optymalnie było by +20stC. Świece masz odpowiednie? chodzi o ciepłotę świec. Nie sądzę by to pomogło, ano ale wymienić warto.
..a cha... jak będziecie wymieniać to od razu zrób test starych i nowych świec.
zrób taki test dla starych a potem dla nowych... i zobacz które lepiej iskrzą?... i czy w ogóle iskrzą?Last edited by rambo7; 10-01-2019, 14:46.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez Jogii Zobacz postaMoże czujnik położenia wałka rozrządu, potrafi się popsuć niby wszystko działa normalnie, ale rozłącza przy specyficznych warunkach może to być ujemna temperatura, lub u innych przeciwnie będzie rozłączał przy upałach.
Świece takie:
https://allegro.pl/oferta/6989818315...ZDVkM2YyOWQ%3D w
Wróciłem do domu samochód odpalił od strzała a temperatura niższa niż rano. WTF ja się pytam ?Last edited by pieciak; 10-01-2019, 18:04.
Comment
-
-
świece dobrze dobrane ŚWIECE NGK ZFR5J-11 nr katalogowy: 5584.
wygląd masz podobny co tu: jakie wybrac świece na nasze warunki ZFR5J-11 czy ZFR6J-11
moim zdaniem świece wyglądają prawidłowo. Moim zdaniem silnik spala prawidłowo
tak że moim zdaniem kolega nie potrafi ocenić świec po ich wyglądzie.
Gdyby tak ocenić po wyglądzie to wygląd może wskazywać na nieco zbyt bogatą mieszankę okopcenie na rancie, dobór świecy 5J moim zdaniem prawidłowy, też J5 bym kupił.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
czyli nie należało ich wymieniać bo są w porządku? :/
mu chodziło o to ze za duża odległość jest ta pusta, w nowej świecy jest 2x mniejsza... znalazłem na necie artykuł:
Elektroda bardzo cienka na końcu. Wydłużona odległość między elektrodami środkową i masową.
PRAWDOPODOBNE PRZYCZYNY
- dodatki w paliwie
- naga w komorze spalania
- brak przeciążenia termicznego
OBJAWY ZWIĄZANE Z PRACĄ SILNIKA
- nieregularny zapłon
- problem z rozruchem
i stąd zrobiłem takie porównanie:
aasssssaab.jpg
co o tym sądzisz?Last edited by pieciak; 11-01-2019, 12:24.
Comment
-
wymiana jak najbardziej zasadna, ocenialiśmy wygląd - kolor, odstęp między elektrodami się zwiększył z powodu ich wypalenia, kiedyś "klepało" się świecę do wymiaru 1,1mm sprawdzało szczelinomierzem, oczyszczano szczotką drucianą i ponownie zakładano. Nadal by działały. Fakt odległość jest spora (za duża na oko) być może to było powodem słabego iskrzenia. Ja bym ich nie wyrzucał. Zostawił dla porównania jak będą za 50 tys km wyglądać. Klepanie oczywiście jest związana z ryzykiem odłamania się elektrody masowej (zagiętej) jak się za mocno to poklepie. Dobrze że zmieniłeś, powinna być różnica na plus, szczególnie właśnie w mrozy.
Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Kolor świec jest ok, też mam przykopcone na rancie, ale elektroda to wzorowa kawa z mlekiemprzerwa faktycznie spora, druga od lewej nieźle wygląda
.
Moje wyglądają tak po 15 tys. km:
IMG_20181207_133959.jpg
Świece podlegają okresowej wymianie co 40 tys. km.
Skoro po wymianie pali bez problemu to myślę, że znalazłeś przyczynę
Comment
Comment