Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie moge zamknac/otworzyc auta z pilota, samochod nie odpala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie moge zamknac/otworzyc auta z pilota, samochod nie odpala

    Witajcie.
    Dzisiaj spotkala mnie niemila niespodzianka. Otworzylem auto normalnie pilotem, wsiadlem, chce odpalic, rozrusznik kreci, mryga kontrolka immobilajzera i auto nie odpala. Mowie - ok pewnie zamkne auto otworze i bedzie dobrze. Wysiadlem nadusilem przycisk na pilocie i nic. Wlozylem kluczyk do zamka przekrecilem i... no wlasnie i zamknely sie tylko drzwi kierowcy. Reszta furtek i bagaznik otwarty. Oczywiscie nie odpalil po kolejnej probie. Nie mialem czasu rano grzebac, wiec do pracy pojechalem tramwajem. Pozamykalem drzwi tymi cyckami w srodku, bagaznik z kluczyka i pojechalem do pracy. Mam w domu drugi kluczyk, ale dla mnie jest to dziwne, ze wszystko na raz zdechlo. Co moge zrobic po powrocie do domu?
    Było Honda Civic VII EU8 D16V1
    Jest Seat Leon Cupra R310

  • #2
    najlepiej już nie wciskaj nic z zestawu (pilot i kluczyk) ten co używasz obecnie. Wyjmij drugi komplet (pilot i kluczyk) i nimi spróbuj działać.
    Mrugający Zielony kluczyk oznacza brak komunikacji między transponderem zatopionym w kluczyku a Immobiliserem w ECM samochodu.
    Dlatego spróbuj najpierw drugim kluczykiem uruchomić auto.
    Jak nie pomoże odepnij aku na min. 5 min. i ponownie spróbuj.
    Jak nie pomoże to podejrzany jest ten czarny element do którego wchodzi kluczyk widać go w stacyjce.
    Jak nie pomoże to laweta i ASO.

    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zastanawia mnie jednak co ma immo wspolnego z centralnym zamkiem. Kiedys nie mialem sprawnego pilota to otwieralem drzwi z kluczyka i otwieralo i zamykalo sie wszystko, a teraz tylko drzwi kierowcy. W zamku tez jest jakis myk, co zczytuje sygnal z kluczyka? Nie mozliwe, by bylo, ze na raz padl immobilajzer/kluczyk, pilot, i silownik drzwi.
      Było Honda Civic VII EU8 D16V1
      Jest Seat Leon Cupra R310

      Comment


      • #4
        mnie też to zastanawia, ale jest to mniejszy problem niż brak komunikacji Immo z transponderem kluczyka. Bez C-Z pojedziesz, ale bez deaktywacji Immo nie pojedziesz nigdzie.
        Zamieszczone przez vip1993 Zobacz posta
        nie mialem sprawnego pilota to otwieralem drzwi z kluczyka i otwieralo i zamykalo sie wszystko,
        zgadza się bo w drzwiach kierowcy jest siłownik typu "Master" ma 5 kabli:
        - masa
        - sterowanie 12v otwórz,
        - sterowanie 12v zamknij.
        - impuls sterowania otwórz,
        - impuls sterowania zamknij.
        Pozostałe siłowniki mają tylko sterowanie nie mają tych 2 kabli impulsu i dlatego tylko z drzwi kierowcy zasterujesz pozostałymi zamkami.
        Tylko drzwi kierowny mają bębenek zamka, więc naturalnie kluczem - mechanicznie otwierasz te drzwi.
        Siłowniki nie padły, są dobre, padło sterowanie i komunikacja z Immo.

        Masz jakiś alarm? czy tylko klasycznie taki zestaw jak na foto?
        Last edited by rambo7; 25-07-2018, 12:36.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Alarm jest fabryczny - syrena jest klakson i dziala wtedy, gdy zamkniety samochod probujemy otworzyc od srodka (podnosimy rygiel).
          O silowniku wiem jak to dziala, bo w drzwiach pasazera wymienialem w zeszlym roku.
          Najbardziej boli mnie to, ze nie odpala, bo jak sam wspomniales z niesprawnym C-Z idzie jezdzic. Moze jakis bezpiecznik padl? Immo ma swoj obwod, czy jest z czyms podlaczony? Moze jest na jednym bezpieczniku razem z C-Z.
          Last edited by vip1993; 25-07-2018, 13:06.
          Było Honda Civic VII EU8 D16V1
          Jest Seat Leon Cupra R310

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez vip1993 Zobacz posta
            Alarm jest fabryczny
            a jednak. Nie ma czegoś takiego jak fabryczny alarm w 7 genach. nie ma. Alarm jest (był) być może założony w ASO.
            Zamieszczone przez vip1993 Zobacz posta
            Moze jakis bezpiecznik padl?
            owszem ale nie będzie to żaden z bezpieczników pojazdu a bezpiecznik Alarmu, a ten bezpiecznik zlokalizujesz jak będziesz szukał instalacji alarmu gdzieś na trasie kabli z tego alarmu.
            Ten bezpiecznik prawdopodobnie jest przepalony dlatego odcięło całą linię. Być może w alarm jest wpięty kabel immo, (standardowo technik w ASO odicinał albo pompę albo zapłon i być może masz właśnie odcięty zapłon).
            Dlatego gdy przekręcasz kluczykiem w stacyjce jest zero reakcji i zaczyna mrugać zielony kluczyk.

            Możliwe że nawalił Alarm, prawidłowością jest że dokładane alarmy (a takim jest u ciebie) kończą życie po około 10 latach, po prostu elektronika nie daje już rady. Naprawa jego jest nieopłacalna bo koszt nowego jest około 120zł.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              To u mnie pojezdzil 17 lat
              Jak przyjade do domu to zanurkuje w bezpiecznikach. Moze cos faktycznie sie przepalilo. Ciekawe gdzie ukryli centralke alarmu...
              Było Honda Civic VII EU8 D16V1
              Jest Seat Leon Cupra R310

              Comment


              • #8
                ... nooo to medal! elektronika cierpi w upały a takie mamy, sporo usterek wtedy wyłazi, ale głównie to ze starości. Alarm będzie miał swoją instalację i taka jak tu, czegoś podobnego musisz się spodziewać - widać te czerwone bezpieczniki ?? - widać. ..a widzisz obok nich ten niebieski? ... jest na czerwonym kablu - to główne zasilanie - czegoś takiego szukaj. https://images.motoautko.pl/images/vertex/ca14/4.jpg
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Może technicznie tu nie pomogę zbyt wiele, bo się akurat na elektronice nie znam, ale samo skojarzenie alarmu z immobilizerem jest jak najbardziej możliwe - być może właśnie w sposób jaki opisał rambo.
                  Ja w każdym razie pamiętam, że kiedyś jak mój teść miał Civic'a 6-gen, to właśnie miał problem związany zarówno z immobilizerem jak i alarmem jednocześnie. Raz na jakiś czas u niego się zdarzało, że jak otworzył auto pilotem (czyli otworzył się centralny i deaktywował alarm), to po przekręceniu kluczyków w stacyjce migał właśnie zielony kluczyk i auta się nie dało odpalić. Musiał wtedy kilkukrotnie (już siedząc w aucie) kilkać pilotem otwieranie i zamykanie aż załapało.
                  Ostatecznie nigdy tego nie naprawił, bo nie było aż tak uciążliwe, ale jednak wyraźnie było jakieś powiązanie między alarmem, a immo.
                  Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                  Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                  Comment


                  • #10
                    Przyznam sie szczerze, ze pare razy zdarzylo sie, ze po odpaleniu migal zielony kluczyk, ale Honda jechala normalnie. Bylo to zima jak byly mrozy i juz wtedy cos mi nie pasowalo z tym. Mrozy sie skonczyly i auto normalnie smigalo (immo nie migal), az do dzisiaj. Mam to auto od 4 lat i dopiero tej zimy kluczyk immo nie gasl tylko mrygal podczas jazdy (z 3 razy mialem taka sytuacje).
                    Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                    Jest Seat Leon Cupra R310

                    Comment


                    • #11
                      Dobra. Wrocilem do domu i Honda odpala. Drzwi normalnie sie zamykaja i otwieraja z pilota. Dalem nura pod kierownice i znalazlem kilka wtyczek, ktore wygladaja jak dorabiane.
                      Gniazdo bezpiecznika na kablu zasilone ze skrzynki z bezpiecznikami. Kabel idzie w okolice wlacznika halogenow (wg nr vin halogeny sa fabryczne).

                      20180725_202746.jpg

                      20180725_203025.jpg

                      Z peszelka jeden kabelek laczy sie z czyms, co wchodzi przy podlodze obok gniazda obd (niebieski kabel).

                      20180725_202954.jpg

                      I moze ktos wie do czego jest ta biala wtyczka.
                      W internecie znalazlem taki uproszczony schemat co gdzie jest (rozmieszczenie przekaznikow).
                      9088274500_1333629567-1.jpg
                      Last edited by vip1993; 25-07-2018, 21:47.
                      Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                      Jest Seat Leon Cupra R310

                      Comment


                      • #12
                        Panowie trace cierpliwosc. Dzisiaj rano Honda znowu sie obrazila. Ta sama historia co w pierwszym poscie. Nie dziala centralny, immobilajzer nie pozwala na odpalenie samochodu (wczoraj wieczorem bylo ok, na obu kluczykach odpalal) i dodatkowo zauwazylem, ze po otwarciu drzwi (jakichkolwiek) nie dziala lampka w podsufitce (po przelaczeniu na ON swieci). Co laczy te wszystkie elementy? Jezeli tylko komputer to chyba kiepsko (immo idzie do komputera, multipleks od oswietlenia wnetrza po otwarciu drzwi tez, pytanie co wspolnego z tym ma centralny zamek). Po zamknieciu drzwi kierowcy czerwona dioda w zegarach mruga, a po otwarciu przestaje, wiec teoretycznie alarm jest zazbrajany/rozbrajany prawidlowo.
                        Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                        Jest Seat Leon Cupra R310

                        Comment


                        • #13
                          bo to mój schemat z tego tematu:
                          Manual - Test Wskaźników VII gen. usterka wskaźnika temp i paliwa.

                          czyli co, samo się naprawiło?
                          Napisz co robiłeś? czy używałeś 2-go kluczyka?
                          (biała wtyczka to chyba sterowanie silnikami i klapami w skrzyni parownika i nagrzewnicy)

                          sprawdź czy działają wszystkie przełączniki (w gumowej osłonie) w drzwiach. Czy każdy po otwarciu (kolejnych) drzwi o tym informuje.
                          Last edited by rambo7; 26-07-2018, 09:24.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            poczytaj ten wątek a szczególnie Linki np z wpisu #8 to może być pomocne: Lokalizacja modułu ściemniania oświetlenia wnętrza

                            chyba jest szansa na sukces, ale będzie trochę rozbierania, sam jestem zdziwiony że mamy taki temat .
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Wczoraj po powrocie z pracy wszystko dzialalo, jak gdyby nic jej nie dolegalo. Odpalalem po kilkanascie razy jednym i drugim kluczykiem na przemian zamykajac i otwierajac auto (pilotem jak i kluczem). Dzisiaj rano znowu centralny nie dzialal, oswietlenie wnetrza rowniez nie dziala po otwarciu drzwi, immobilajzer mryga na desce i kicha. Wczoraj jedynie zrobilem ogledziny tego co pod kierownica siedzi i sprawdzalem bezpieczniki, napiecie na akumulatorze itp. Wszystko bylo jak najbardziej ok, a dzisiaj znowu lipa. Te cycki w drzwiach sa odpowiedzialne jedynie za odpalanie oswietlenia w srodku i kontrole zamkniecia drzwi i nie powinny mniec wplywu na uruchomienie silnika. Wyglada mi to bardziej na problem z zasilaniem lub uszkodzony komputer.

                              Edit.
                              Przeszukalem internet i znalazlem filmik z wymiany multipleksu. Gosc tlumaczy na koncu, ze gdy jest uszkodzony moga nie dzialac takie rzeczy jak oswietlenie kabiny, centralny zamek oraz immobilajzer. Chyba mam winowajce. Ciekawe czy dam rade to sam naprawic.
                              Link do filmiku: https://youtu.be/zdtIljAK88Y
                              Last edited by vip1993; 26-07-2018, 10:03.
                              Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                              Jest Seat Leon Cupra R310

                              Comment

                              Working...
                              X