Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CIVIC VII po lifcie - światła H1 - żywotność zarówek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • CIVIC VII po lifcie - światła H1 - żywotność zarówek

    Hej,
    Macie może jakiś patent, aby nie zmieniać tak często żarówek H1? Oryginalne wytrzymały 40kkm i od tego czasu zmieniam co 5tys każdą z żarówek H1. Modele żarówek nie mają znaczenia bo i OSRAM wychodzą mi tak samo, jak te ze zwiększoną jasnością, ostatnio używam Megalight +120% i nie narzekam mocno, tylko wymiana każdych żarówek wychodzi mi co 5tys km. I w sumie to jedyne żarówki które się palą. Przednie mijania wychodzą na jakieś 50kkm więc nie jest źle.
    Pozdrowienia
    GTS

  • #2
    Powiem Ci u mnie też na H1 i tak samo mi się przepalają żarówki jak u Ciebie. Postojowka mi teraz padła pierwsza od 5 lat w zeszłym tygodniu :O

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez GTS Zobacz posta
      jakiś patent, aby nie zmieniać tak często żarówek H1?
      nie złamiesz PPP. Planowane Postarzanie Produktu. Żarówki są wzorcowym przykładem produktów o zaplanowanej żywotności. Żarówki są obliczone w zależności od żarówki na 150-900h pracy i koniec. Dochodzą niektóre koncerny jak Philips do perfekcji w PPP potrafią się spalić obie w jednym czasie (ja tak miałem) zgasły mi światła mijania, rozebrałem pół auta i dłubałem przy instalacji gdy w końcu kolega mi powiedział sprawdź żarówki, na co mówię niedawno wymienione i padły 2 na raz być może w ostępie 8 godzin (wyjazd do pracy (15min) spalona jedna i powrót spalona druga 15min) niebywałe ale tak się stało.
      Cena nie ma znaczenia, PPP działa tak samo niezależnie od ceny i marki.

      Jak będziesz wymieniał żarówki zanim kupisz nowe dokładnie rozpoznaj temat oznaczeń żarówek. Na żarówkach są czasem nadrukowane "literki i cyferki" nie wiadomo o co chodzi, a chodzi właśnie o trwałość.
      Na żarówkach możesz spotkać takie oznaczenia: Tc / B3.
      Tc = informuje po ilu godzinach przestaje świecić statystycznie ponad połowa żarówek tego typu.
      B3 = informacja która mówi po ilu godzinach przepala się 3% żarówek tego typu.

      Czyli jak kupisz żarówkę i tam będzie
      Tc = 150h no to tyle godzin świeci.
      B3 = tyle żarówek potrafi się spalić po tym czasie.

      Na tej podstawie możesz ocenić czy warto dać 75zł za tę samą żarówkę co kosztuje 25zł przy identycznych parametrach jej żywotności.

      Kolejna sprawa to napisy mówiące o % mocniejszego świecenia
      Zamieszczone przez GTS Zobacz posta
      używam Megalight +120%
      czyli to są żarówki o krótszej żywotności niż standardowe. Więcej światła = krótsza praca.
      Dłużej wytrzymują żarówki o obniżonej wartości luxów, czyli nie kupuj żarówek z extra mocą typu plus ileś % jaśniej.

      Kolejna sprawa to wielkość bańki, jej kształt i jakość wykonania. Mówiąc krótko im większa bańka tym dłużej świeci żarówka. H1 są małe, różnice są niewielkie, ale jak się przyjrzysz żarówce np Valeo i Osram to zobaczysz różnicę, Osram jest jakby o 1,5mm dłuższa i bańkę ma idealnie cylindryczną widać że jest zrobiona perfekcyjnie. Valeo będzie krótsza, krzywa bańka i jej szkło jakieś inne, sam żarnik wolframowy cieńszy. Na oko widać jak się chwilę popatrzy - że jedna to szajs. (w cenie też jest różnica, oczywiście Osram droższa).

      Kolejna sprawa to napięcie w sieci auta, żarówki laboratoryjnie testowane są przy napięciu do 13V a alternator podaje ~14,4v to skraca jej żywotność. Do tego drgania samochodu podczas jazdy. Chłodzenie klosza w lato w upały to kolejne skracanie żywotności.

      Czyli rozważ ponownie co kupujesz, sprawdzaj parametry PPP żarówki.

      edit.
      kiedyś Skoda w modelu Fabia zastosowała taki patent że montowano opornik na instalacji zasilania żarówek bo bywało że niektórzy co 4 dni przyjeżdżali na wymianę. ASO wykupiło wszystkie żarówki z hurtowni aż ktoś wpadł na pomysł obniżenia napięcia.
      Last edited by rambo7; 22-06-2018, 08:45.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Czyli jakie wy najczęściej używacie żarówek bo mi palą się na przemian H1 i wytrzymują średnio 2 tyg

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          padły 2 na raz być może w ostępie 8 godzin (wyjazd do pracy (15min) spalona jedna i powrót spalona druga 15min) niebywałe ale tak się stało.
          Miałem dokładnie tak samo i też z żarówkami Phillips`a, tyle, że H4. Padły obie w odstępie 1 dnia, a świeciły niecały miesiąc. Kupiłem w Biedronce jakieś truchła +500% światła i te świeciły ponad 3 lata, pewnie działają do dziś, ale auto już sprzedane

          Ja kupiłbym jeden komplet najtańszych H1 i trzymał w kartoniku. I drugi komplet H1, ale w LED i te bym wsadził. Ten pierwszy komplet na przegląd, ten drugi do jeżdżenia. W razie kontroli na drodze można strugać wariata, wyciągnąć komplet z kartonika i przysiąc PANOM z radiowozu, że już wymieniam.

          W Pandzie mam LED H4 już szósty miesiąc, świecą W Hondzie mam H7 w led do długich, też swiecą i to lepiej niż fabryczne H7, te są w kartoniku .... na przeglądy
          Pozdrawiam Czarodziej
          Mój Szogun

          Comment


          • #6
            Czarodzieju, a możesz podać modele i namiary do tych żarówek led?
            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

            Comment


            • #7
              Nie chciałbym spotkać takiego pacjenta na drodze, który używa niehomologowanych żarówek LED w lampach nie posiadających homologacji do używania takich świateł.
              Ja używałem Philips H4 +30% i padły po pół roku, jedna po drugiej.
              Teraz mam General Electric (= Tungsram) +60%, ciekawe ile poświecą.

              Comment


              • #8
                Ja mam zamontowane LED-owe z homologacją H1 i H7 w Fiacie Ducato (samochód - model nie ma znaczenia). Jak zatrzymałem się przy radiowozie i zapytałem o stosowanie LED, to powiedzieli mi że jeżeli nie będę oślepiać i będzie linia odcięcia (światło cień) dla mijania to nie widzą problemów. Mam założone te żarówki od ponad roku i żaden patrol mnie nie zatrzymał z tego powodu. Policjant powiedział, że obecne przepisy ustawy zabraniają stosować żarówek ksenon w reflektorach nie przystosowanych do żarówek ksenon. Muszą być wyposażone w spryskiwacze reflektorów. Co do żarówek LED obecnie nie ma zakazu, ale teoretycznie powinno używać się żarówek z homologacją.

                Pierwszy wpis nie w tym miejscu, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
                Last edited by rambo7; 02-07-2018, 14:17. Powód: Regulamin pkt 2.

                Comment


                • #9
                  nie ma znaczenia co mówi jeden policjant, inny może zatrzymać dowód i skierować na powtórne badanie, jak masz przegląd techniczny zaliczony to wtedy jest ok.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                    Czarodzieju, a możesz podać modele i namiary do tych żarówek led?
                    H7 , te mogę śmiało polecić, świecą o wiele lepiej od fabrycznych żarówek.

                    H4 , te są takie sobie. Świecą podobnie jasno jak standardowe żarówki. Długie są trochę za bardzo skupione na drodze, mogłyby lepiej doświetlać pobocze. Plus, że świecą na biało i czerpią mniej prądu niż standardowe H4. Działają już ponad pół roku i się nie przepaliły, a jeżdżę codziennie po kilka godzin autem z włączonymi światłami.


                    Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                    Nie chciałbym spotkać takiego pacjenta na drodze, który używa niehomologowanych żarówek LED
                    Na tych H4 jeszcze mi nikt nie sygnalizował, że oślepia, a naprawdę dużo jeżdżę Pandą, to moje auto do pracy.
                    H7 zamontowane w Hondzie zamiast standardowych H7 w miejscu długich świateł. Wiadomo, że jak coś jedzie z naprzeciwka to się je wyłącza, albo zrobi to automat. Natomiast auto ma fabrycznie zamontowane żarówki LED w światłach mijania, mają homologację, a co chwila mi ktoś mruga, że oślepiają.
                    Więc ja bym tak nie wyrokował.
                    Pozdrawiam Czarodziej
                    Mój Szogun

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                      (...) Natomiast auto ma fabrycznie zamontowane żarówki LED w światłach mijania, mają homologację, a co chwila mi ktoś mruga, że oślepiają.
                      Żarówki LED fabrycznie zamontowane jako światła mijania czy dzienne? Bo to jest różnica.
                      Co do LED-ów z aliexpresu, to jak siądzie w nich elektronika, to zamiast światła mijania będziesz miał lampę stroboskopową.

                      Comment


                      • #12
                        Na żywotność żarówek duży wpływ mają drgania, u mnie H1 przepalały się notorycznie bez względu na markę ale zauważyłem że żarówki lekko wchodzą w oprawy więc zagiąłem mocniej blaszki trzymajace żarówkę tak że wchodziły z dużym oporem i problem się rozwiązał. Od tego momentu nie wymienialem żarówek a upłynęło już sporo czasu.

                        Comment


                        • #13
                          Dobrym też pomysłem jest zamontowanie modułu soft start. Duży udar prądowy przy włączeniu przyśpiesza zużycie. Poza tym fajnie wygląda jak światła powoli się zapalają i gasną.
                          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                          Comment

                          Working...
                          X