Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

gniazdo podłączenia silniczka regulacji w lampie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • gniazdo podłączenia silniczka regulacji w lampie

    Dzień dobry
    Jak w temacie
    W lampie jest gniazdo 3pinowe. Czy ktoś zna rozpiskę poszczególnych pinów?
    Potrzebuję sprawdzić czy działa silniczek mając lampę na stole. Muszę podłączyć 12V tylko nie wiem do których pinów

    dziekuję i pozdrawiam

  • #2
    To, że podasz +12V to chyba nie wystarczy, bo do ustawiania wysokości musi być chyba podane jeszcze napięcie sterujące o różnej wartości.

    Comment


    • #3

      to działa tak:
      wtyczka od strony instalacji samochodu:

      1 - styk 1 a masą nadwozia musi być 12V.
      2 - opór między stykiem nr 2 i masą nadwozia, ustawiając wyłącznik regulatora reflektorów w pozycji 0 zmierzony opór powinno być około 730 Ohm.
      3 - zmierzysz styk 3 musi być przejście z masą nadwozia - obwód musi być zamknięty,

      1-czarny / 2-niebieski / 3-żółtozielony. Czarny sugeruje masę.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Dzięki Rambo
        mam jeszcze jedno pytanie
        Czy Prawa i Lewa strona działają symetrcznie?
        Chodzi o sytuacje przy wymianie całej lampy. Załóżmy, że prawa lampa jest wysterowana na "0", będę wymieniał lewą, ale nie wiem w jakiej pozycji została odłączona. Co jeśli została odłączona w górnej pozycji? Czy po podłączeniu obydwie lampy się zsynchronizują?

        Comment


        • #5
          tak jest, bez względu na to jak ustawisz poziomowanie odbłyśnika to jak podłączysz pod kostkę to będą pracować symetrycznie.
          Oczywiście ustawienie mechaniczne będziesz musiał zrobić bo nie trafisz na pewno na odpowiedie położenie odbłyśnika względem wymaganego pozycjonowania wiązki światła.
          Czyli Prawa będzie na "0" a wymieniony odbłyśnik w Lewej mimo że dasz na "0" będzie świecił na drzewa lub pod nogi, to będziesz musiał mechanicznie sześciokątem wyregulować do pozycji "0" a nawet jak zostawisz na pozycji"3", to po ręcznym wypoziomowaniu jak zaczniesz się bawić bębenkiem wysokości to obie lampy będą pracować synchronicznie.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam. Drogi Panie Prezesie. Mam takie pytanko czy napewno jest tak z tymi kolorami przewodów i odpowiednimi do nich numerkami? Pytam bo u mnie jak robie test o którym wspomniałeś w poście nr#3 to wyniki mam takie: 12v mam między przewodem żółtozielonym(styk 3) a masą samochodu, przejście mam między przewodem czarnym(styk 1) i masą auta a między przewodem niebieskim(styk 2) mam opór około 250 Ohm.Pytam oczywiście bo też padła mi regulacja lamp silniczkami. Z góry dzięki za jakąś podpowiedź.

            Comment


            • #7
              tak ma być, musisz mieć 12v i masę a niebieski zmienia opór kręcąc bębenkiem. czyli nie działa silnik w lampie.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witam. Dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście walnięty był coś silniczek bo jak go wyjąłem po rozklejeniu lampy. To raz działał raz nie czsem sam zaczynał coś przestawiać więc pewnie padło jakieś sterowanie na płytce. Więc wyjąłem tą płytkę z obudowy silniczka. Pozostawiłem tylko sam silniczek i zębatki. Do silniczka podłaczyłem dwa przewody i wyprowadziłem z lampy przez oryginalną wtyczkę i jak będę chciał coś sobie podnieść albo opuścić to przewody do akumulatora i podnosi albo zmieniam bieguny i opuszcza odbłyśnik. Jutro mam przęgląd zobaczymy czy taki patent przejdzie

                Comment

                Working...
                X