Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana rozrusznika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana rozrusznika

    Panowie pytanko.
    Wymiana rozrusznika mnie czeka. Wiem gdzie jest bede sie brak dopiero w sobote bo brak czasu w tygodniu. Chcialbym tylko zeby ktos doswiadczony sie wypowiedzial czy zabierac sie do tego od gory czy od dolu. Bo zgaduje ze od gory trzeba cala obudowe filtra wyjac. Widzialem jakies relacje ale bez obrazkow i zero wzmianki jak podejsc do tego. Tylko jakie sruby wykrecic
    Pozdro

  • #2
    Nie obudowę filtra, tylko rezonator. Na upartego to może i bez zdejmowania by się dostało do rozrusznika...

    Comment


    • #3
      Dzieki za odpowiedz kolego. Znalazlen dobry ttr (nie wiem czemu od razu nie wpadlem zeby po ang wpisac.
      Moze komus sie przyda - https://youtu.be/oGrxAvDbz7c

      Natomiast mam inne pytanie. Czy z wyjetym rozrusznikiem jak odpale z popychu to cos sie stanie? Chce sprobowac naprawic swoj a jesli sie nie uda to pare mil ode mnie mam do kupienia dobra uzywke to juz bym nie tracil czasu na zakladanie starego z powrotem

      Comment


      • #4
        Problem może się pojawić, gdy napinacz rozrządu jest hydrauliczny, bo wtedy może przeskoczyć rozrząd. W D16V1 napinacz jest mechaniczny, aczkolwiek ja nie zalecam odpalania na pych.

        Comment


        • #5
          To nie bd ryzykowal dla tych paru minut

          Comment


          • #6
            Możesz palić i diesla,cały widz polega na tym żeby sprzęgło puścić i nacisnąć od razu zanim zacznie szarpać silnikiem i nie wsadzać za wysokiego biegu.
            W tym silniku nawet jak szarpnie to nic nie przeskoczy,musisz jedynie zabezpieczyć przewod ktory odkrecisz zeby na masie nie leżał.

            Comment


            • #7
              Jednak wsadze od razu ta uzywke nie bede kombinowal. Swoj z ciekawosci i tak rozbiore i zobacze co nie halo

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez gumoleum Zobacz posta
                tak rozbiore i zobacze co nie halo
                to jak rozbierzesz to powiedz co padło - zrób fote dla potomnych
                Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
                Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
                Ale o Hanie trzeba dbać
                Moje maleństwo: ES7

                Comment


                • #9
                  Masz to

                  Comment


                  • #10
                    Ja bym na Twoim miejscu zajrzał do używki i sprawdził czy wszystko jest ok. A najlepiej do swojego. Serwisówka wskazuje, jaka powinna być minimalna średnica komutatora oraz, że należy pilniczkiem porobić szczelinki między segmentami komutatora, jeśli już się wytarły, a średnica jest ok.

                    Comment


                    • #11
                      No tak zrobie. Ten co kupilem wloze od razu bo chce miec samochod a powrotem, a odpalanie na "hulajnoge" o 5 rano mnie nie bawi juz a potem wezme pod lupe swoj. czesci do regeneracji sa gdzies ogolnodostepne?

                      Comment


                      • #12
                        20180113_174415.jpg20180113_174451.jpg20180113_174436.jpg20180113_174425.jpg20180113_175842.jpg

                        Tak to wyglada. Na moje NIEprofesjonalne oko to bedzie automat. Nic nie wyglada na mega zuzyte a rozrusznik nie krecil tylko cykal jednokrotnie.

                        Comment


                        • #13
                          Jak już masz w ręku, to zmierz średnicę komutatora, powinna mieć minimum 27 mm (nowy ma 27,9...28 mm). Dodatkowo głębokość szczelin między segmentami komutatora: minimum 0,2 mm (nowe mają 0,5...0,75 mm). Szczeliny powinny być wykonane idealnie, tzn. ani w kształcie litery V, ani U, tylko równo i prostopadle do segmentów komutatora na całych ich szerokościach. Do sprawdzenia jeszcze ciągłość obwodu elektrycznego między kolejnymi, następującymi po sobie segmentami komutatora (np. multimetrem z badaniem ciągłości obwodu).

                          Comment


                          • #14
                            Ooo,a z czego te dane,masz jakiś fajny papier do 7 gen? A jakieś schematy może masz,bo szczerze mówiąc mam nędzę jeśli chodzi o fajne opracowania.



                            Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                            Do sprawdzenia jeszcze ciągłość obwodu elektrycznego między kolejnymi, następującymi po sobie segmentami komutatora
                            Zamieszczone przez gumoleum Zobacz posta
                            rozrusznik nie krecil tylko cykal jednokrotnie.
                            Obwód podtrzymującego uzwojenia 5 w elektromagnesie jest zmasowany bezpośrednio z obudową ale nie wciąga rdzenia ,a główne 6 ma obwód zamykany przez wirnik,czyli ciągłoś jest skoro "cyka".
                            rozruszek.JPG
                            Last edited by m26; 13-01-2018, 22:06.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Ooo,a z czego te dane,masz jakiś fajny papier do 7 gen? A jakieś schematy może masz,bo szczerze mówiąc mam nędzę jeśli chodzi o fajne opracowania.
                              Serwisówka 7 gen

                              Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X