Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Punkty masowe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Punkty masowe

    Gdzie w Civicu VII hatchback znajdują się punkty masy? Kupiłem przewód łączący pas przedni z głowicą i zamierzam go wymienić. Wiem, że przewód do minusa na akumulatorze ma zaczepienie gdzieś na podłużnicy i koniec ma przy bloku silnika. Gdzie jeszcze pod maską znajdują się punkty masy?

  • #2
    Może jakiś kolega co ma VII HB zrobiłby zdjęcia tego co ma pod maską by pomóc koledze?

    Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka
    Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
    Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
    Ale o Hanie trzeba dbać
    Moje maleństwo: ES7

    Comment


    • #3
      Może być też opis słowny, bądź link do schematu. Chciałem przed zimą wyczyścić ważniejsze połączenia masowe. Wiem, że do punktów masy kabla minusowego akumulatora trzeba zdjąć rezonator. Podobnie zresztą do wymiany przewodu między pasem przednim a głowicą. Zauważyłem też, że wypadałoby odkręcić i wyczyścić ucho, które przykręcone jest do skrzyni biegów, a do którego przykręcone jest oczko od minusowego kabla akumulatora. Zaczep od tego kabla znajduje się też w połowie jego długości i przykręcony jest do prawego błotnika, ale nie wiem, czy jest bezpośrednie połączenie elektryczne, czy jest to po prostu zaczep dla tego kabla.

      Comment


      • #4
        Może się kiedyś przydać https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Honda...Civic01-05.zip
        Tam masz wszystkie schematy łącznie z blacharka. Jeśli pomogłem możesz podziękować [emoji16]

        Wysłane z mojego NX512J przy użyciu Tapatalka
        Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
        Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
        Ale o Hanie trzeba dbać
        Moje maleństwo: ES7

        Comment


        • #5
          To to ja mam już od dawna... Tylko że musiałem sobie ściągnąć wersję PDF, bo nie chce mi się ściągać specjalnego programu i kombinować z odpaleniem tego na Linuksie

          Comment


          • #6
            Dobra, pytanie z innej beczki. Czy jeśli podczas kręcenia kierownicą przygasają mi światła i podczas włączania świateł mijania przygasa mi na chwilkę podświetlenie zegarów i silnik jakby na ułamek sekundy się dławi, a potem wraca to wszystko do normy, to jest to słaby akumulator, czy problem z alternatorem? Czyściłem przewód minusowy akumulatora wraz z jego stykami, wymieniłem przewód masowy między pasem przednim i głowicą, ale zero poprawy względem tego, co opisałem wyżej. Może należałoby wyczyścić jeszcze masę przy alternatorze (konektor - "ucho")? Silnik pali od strzała, więc nie wiem, czy to aku jest na wymarciu.. Aha, dodam, że jak dziś włożyłem aku po czyszczeniu masy, to przejechałem się, zagrzałem silnik, zatrzymałem się i trochę pochodził silnik, zapaliła się lampka EPS i padło wspomaganie. Zgasiłem, odpaliłem i kontrolka nie świeciła, wszystko jest ok, trochę dziś pojeździłem i obroty nie falują, nic się nie dzieje, w zasadzie to jest tak, jak było przed czyszczeniem.

            Comment


            • #7
              Najprościej jest wziąć woltomierz do ręki i zrobić pomiary-nic na pałę.
              Jeśli masz jakieś połączenie i wbijesz igly miernika ,jedną przed a drugą za nim,to wartość wyświetlona będzie wartością spadku napięcia na tym połączeniu.
              Zwykły multimetr za 17.99 może pokazać gdzie jest coś nie tak.
              Przyłóż miernik do zacisków acu i sprawdź czy spada napięcie,a sam będziesz wiedzdział czy spada tam czy w inym miejscu.

              Comment

              Working...
              X