Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Fabryczne radio - dziwne zachowanie. resety itp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Fabryczne radio - dziwne zachowanie. resety itp.

    Witam !
    Jakiś tydzień temu, przy porannym odpaleniu silnika, radio zawołało nagle CODE. Wpisałem , działało ale... Kiedy tylko spróbuje sie pokręcić potencjometrem strojenia / basów/ sopranów - radio znowu robi reset.
    Albo i nie robi tylko dłuuugi czas "nie żyje" . Po czym włącza się znowu wołając o CODE ..albo i nie wołając tylko działając sobie w najlepsze .
    Następnie kilka dni był spokój - radio działało jak powinno a potencjometrem można było kręcić do woli . . Niestety - dzisiaj znowu szaleje.
    Co ciekawe - naciśnięcia potencjometru nie powodują wyłączenia radia. Ale już pokręcenie nim - owszem.
    Czasami pomaga ponowne odpalenie silnika, czasami postukanie po radiu , czasami NIC.Rano radio wita radosnym CODE albo ciemnym wyświetlaczem lub działa normalnie. Wg kaprysu Przyciski podświetlenia - działają zawsze. TOTALNA nieprzewidywalność i sporadyczność usterki.
    Radio fabryczne. kaseciak ( wiem , szajs ale lubie mieć wszystko OEM ), wersja z klimą manualną ,na 100% NIC nie kombinowane przy nim ani przy elektryce w samochodzie w ogóle - i wiem co mówię
    Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ? Radio dokonuje żywota czy jakieś inne opcje możliwe ? ZERO innych awarii.

    Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji, witamy się w dziale powitań - pierwszy wpis, nie w wątku technicznym. Korzystamy też z wyszukiwarki tematów.
    Last edited by rambo7; 27-09-2017, 11:37. Powód: Regulamin pkt 2 i 3.

  • #2
    Zamieszczone przez mikipromont Zobacz posta
    Radio dokonuje żywota czy jakieś inne opcje możliwe ?
    Możliwe że wystarczy "przelutować " na płytce obszar tego potencjometru,lub nawet wyjąć i włożyć kość radia.
    Po latach telepania się w aucie a prawo coś się oberwać albo zaśniedzieć,to nieprzyjazne środowisko .
    Wyjmij to radio i podłącz jakąś żarówkę w obwód podtrzymania pamięci,nawet przejedź się z tym,bo być może wina nie leży po str. radia.

    Comment


    • #3
      Ech ! zeby to radio było tak łatwo wyjąć to bym od tego zaczął
      Właśnie przekopałem z miernikiem wszystkie bezpieczniki - w tym te od podtrzymania i ECU ( bo czytałem, że to też może być objaw ).
      Wszystko jest w porządku. A radio - po resecie działa OK ale kiedy tylko sie przekręci potencjometrem - D@@P! I zabawa od nowa.
      Reasumując - dochodzę do wniosku, że to jednak na 99,9% wina radia. I zwyczajnie nie chce mi się rozbierać konsoli tylko po to żeby ją zaraz złożyć a następnie powtarzac to by zamontowac radio po ewentualnej naprawie ( której koszt pewnie przekroczy wartość radia - bo sam jej nie wykonam ) . Zaczynam myśleć o wymianie radia na inne - niekoniecznie jednak hondowskie:/ Widzę sporo takich gotowych zestawów JVC czy Sony na alledrogo w okolicach 250-300 PLN . Warto ? I czy nie rozwali to jakiegoś systemu innego w aucie ?


      Jak już rozkopać konsolę- to po coś

      Comment


      • #4
        Niczego nie rozwali.Te kilka śrubek do odkręcenia to nie jest aż tak wiele roboty.
        Nie sprawdzaj miernikiem,tylko probówką bo miernik nie daje obciązenia,a sprawdzaj na kości radia a nie bezpieczniki.
        Otworzenie obudowy radia i obejrzenie płytki pod kątem pęknięć ,zimnych lutów itd. ew przeciągnięcie lutownicą tu i ówdzie to nie jest robota dla elektronika,daszradę sam,a jak nic z tego nie wyjdzie to przynajmniej spróbowałeś.

        Comment


        • #5
          Odpuściłem bo z czasem u mnie totalnie kiepsko a z umiejętnościami elektrotechnicznymi jeszcze gorzej Okazało się ,że znajomy znajomego ma takie radio jak trzeba i do tego działające nienagannie. Oddaje za "tradycyjne pół litra soku z żyta " - wiec jest OK bo dla mnie to najlepsze rozwiązanie - demontaz i montaż od razu sprawnego - bez przestojów na dzialalność "naukowo-badawczą" Pewnie w weekend znajdę trochę czasu by je wymienić - co dla mnie i tak będzie wyzwaniem
          Dziękuję za rady i pozdrawiam!

          Comment


          • #6
            jest na forum ogromnie dużo tematów dot. konsoli , radia itp w wersji 7 generacji. Zerknij do odpowiednich watków (zerknij też do działu "Zrób to sam" i zanim zaczniesz grzebać, to się przygotuj dobrze, tak aby przy jednej robocie zrobić wszystkie pozostałe sprawy jak np. podświetlenie w konsoli. Wymiana jest dość prosta, ale skomplikowana kto nie robił tego wcześniej.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X