Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozjasniajaca sie deska rozdzielcza powyzej obrotow jalowych

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rozjasniajaca sie deska rozdzielcza powyzej obrotow jalowych

    Witajcie.
    Ostatnio jadac w nocy moja Honda zauwazylem pewna rzecz. Mianowicie stojac na swiatlach z rozgrzanym silnikiem (86 st. C) zauwazylem, ze gdy tylko musne pedal gazu i obroty minimalnie wzrosna (powyzej 900 RPM) podswietlenie zegarow jak i sterowania klima itp. rozjasniaja sie. Po puszczeniu pedalu gazu wszystko sie z powrotem przyciemnia.
    OBD nie widzi zadnych bledow.
    Zmierzylem napiecue na akumulatorze:
    - silnik zgaszony 12,36V
    - silnik odpalony obroty ~800 RPM 14,38V
    - silnik odpalony po dodaniu gazu 14,42V
    W czasie pomiarow na odpalonym silniku wlaczone byly swiatla mijania.

    Czyli teoretycznie wszystko ok.
    Pytanie czy mam sie czym przejmowac, czy ten typ tak ma i przez ponad 2 lata tego nie zauwazylem?
    Klemy byly oczywiscie czyste i dobrze dokrecone. Auto nawet przy -15°C odpala praktycznie na strzala.
    Pomyslalem sobie, ze moze masa jest gdzies slaba, ale pytanie gdzie i jak to sprawdzic.
    Z zawodu jestem elektrykiem i moglbym zrobic nowe przewody masowe tylko nie wiem, czy zwykla linka 16mm^2 moze byc (chodzi o izolacje przewodu i jego wytrzymalosc w wysokich temp.).
    Było Honda Civic VII EU8 D16V1
    Jest Seat Leon Cupra R310

  • #2
    A mierzone było w którym miejscu?

    Comment


    • #3
      Mierzone na akumulatorze. Jutro zmierze miedzy +, a masa z innego punktu np. z bloku silnika, karoseria itp. Wczesniej na to nie wpadlem, a potem dopiero o tym pomyslalem jak juz ciemno bylo.
      Było Honda Civic VII EU8 D16V1
      Jest Seat Leon Cupra R310

      Comment


      • #4
        Na zapalniczce ,na stacyjce,na przyłączu w skrzynce itd.
        Ja mierzę też spadki,przykładam na końcu i na początku przewodu,albo przed i za połączenem.Stacyjkę również mierzę ,jedną igłę na wejście,drugą na poszczególne wyjścia i jak mam wskazanie inne niż 0V to wymiana.
        Ale co ja będę elektryka pouczał, prąd to prąd
        Nie miałeś czasem grzania szyby włączonego?

        Comment


        • #5
          Grzanie szyby bylo wlaczone, ale przy wylaczonym tez bylo to samo i nie sadze, aby mialo to jakis wielki wplyw. Bardziej bym obstawial slaba mase, bo kabelki od aku do budy lekko zielone, natomiast plecionka na srodku (od silnika do karoserii) zielona jak mech w lesie Z reszta wszystkie glowne masy sa nieco zielonkawe. Jak zrobi sie cieplej i kierownik nie bedzie patrzyl zrobie sobie nowe masy z 16mm^2 lub nawet 25mm^2.

          Tak ogolnie to z wyksztalcenia jestem elektronikiem/informatykiem, a pracuje jako elektryk juz blisko 4 lata.
          Na szczescie podstaw elektroniki sie nie zapomina
          Było Honda Civic VII EU8 D16V1
          Jest Seat Leon Cupra R310

          Comment


          • #6
            Plecionka przemysłowa i ta z auta ,to jest to samo,więc śmiało możesz zaprawiać.
            Im cieńsze druty w slotce,tym lepiej.

            Comment


            • #7
              Sprawa rozwiazana. Wkulalem sie pod kierownice i sprawdzilem bezpieczniki. Ten od oswietlenia deski rozdzielczej byl lekko zasniedzialy. Po wyczeszczeniu i psiknieciu kontaktem w gniazdo bezpiecznika wszystko wrocilo do normy.
              Było Honda Civic VII EU8 D16V1
              Jest Seat Leon Cupra R310

              Comment


              • #8
                Mała rzecz a cieszy. Oklepane,ale cieszy jak nic nie trzeba robić a jest dobrze

                Comment

                Working...
                X