Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik oleju , nie działa kontrolka ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czujnik oleju , nie działa kontrolka ?

    Jak niski musi być stan oleju aby kontrola niskiego stanu się zaświeciła ?


    Sprawdziłem i miałem poniżej minimum ale kontrola się nie zaświeciła a działa na pewno bo przekręcając stacyjkę świeci się kontrolka
    wiec chyba coś z czujnikiem albo naprawdę w silniku ma wcale nie być oleju, żeby się świeciła ciągle?

  • #2
    Kontrolka Alladyna zaświeci się gdy masz niskie ciśnieni w układzie lub na żółto jeśli masz zbyt niski poziom oleju, ale to drugie występuje różnie.
    Jako ciekawostkę dodam, że w samochodach które idą na handel (zwłaszcza tych zajechanych na śmierć, niektórzy magicy robią tak, że podłączają tę kontrolkę pod alternator i on emuluje jej pracę by pokazać, że silnik jest OK a tymczasem alladyn świeci się cały czas.
    Musisz obadać sprawność czujnika ciśnienia oleju i tyle.
    Nie możesz sobie pozwolić na jazdę bez smarowania bo zatrzesz jednostkę lub też przyśpieszysz jej koniec.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź. Każdy mechanik będzie wiedział jak sprawdzić czujnik ciśnienia oleju ? Czy raczej do Aso jechać z tym ?

      Comment


      • #4
        Nie no do ASO nie jedź no chyba, że masz dużo $$$. Każdy szanujący się mechanik ma sprzęt do diagnostyki kompresji silnika czy czujników w tym i oleju.
        Ewentualnie wymień i po sprawie.
        Możliwe, że jest wadliwy takie przypadki się zdarzały nawet w wyższych generacjach CIVICa.
        oto twój pacjent:
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • #5
          Dzięki wielkie za pomoc

          Comment


          • #6
            Manometr ktory można tam wkręcić kosztuje 15zł.Ten czujnik to tak na prawdę włącznik ciśnieniowy i ma dwa stany włącz/wyłącz ,jeśli zatem masz obiekcje co do instalacji,to po prostu go odepnij i wsadź zworę a wysterujesz lampkę. Samo to ze lamka gasnie ,nie oznacza ze silnik ma dobre smarowanie,a jedynie że olej osiągnął ciśnienie progowe.
            Jednak te czujniki psuja się w tylko na dwa sposoby: albo nie załączaja wcale,albo załączają za szybko,wiec jak wyżej:
            Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
            Nie no do ASO nie jedź no chyba, że masz dużo $$$
            Taka podstawową diagnozę możesz sobie machnąć sam,lub:
            Zamieszczone przez KoloManolo Zobacz posta
            Ewentualnie wymień i po sprawie.

            Comment


            • #7
              a gdzie w silniku jest ten czujnik ? Jak fachowo się nazywa , żebym mógł kupić na allegro i samemu zamienić na wszelki wypadek.

              Comment


              • #8
                5e53d6a69cac33fbdc724469c5777099-1056x526.jpg
                Element 12. Czujnik ciśnienia oleju nazywa się czujnik ciśnienia oleju


                Номер ссылки Артикул Описание Кол-во Цена
                1 11000-PLM-E00 BLOCK ASSY., CYLINDER 001 Цена
                2 11106-PE0-300 BOLT, SEALING, 14MM 001 Цена
                3 11126-PK1-003 BOLT, SEALING, 22MM 002 Цена
                5 11200-PLE-000 PAN COMP., OIL 001 Цена
                6 11221-PLE-000 PLATE, BAFFLE 001 Цена
                8 11300-PLC-020 COVER ASSY., R. SIDE 001 Цена
                9 11311-PLC-000 COVER, BREATHING PORT 001 Цена
                10 30530-PLE-004 SENSOR, KNOCK 001 Цена
                11 32745-PLC-000 STAY E, ENGINE HARNESS 001 Цена
                12 37240-P2F-A01 SWITCH, OIL PRESSURE (FASCO CONTROLS) 001 Цена
                13 90001-PM3-003 BOLT, DRAIN PLUG, 28MM 001 Цена
                14 90007-PM6-003 BOLT-WASHER, 11X116 008 Цена
                15 90008-PM6-003 BOLT-WASHER, 11X131 002 Цена
                17 90009-PY3-000 BOLT, DRAIN PLUG, 14MM 001 Цена
                18 90042-PR3-000 BOLT, STUD, 6X28 006 Цена
                19 90401-PR4-000 WASHER, SEALING, 28MM 001 Цена
                20 90715-PC6-000 DOWEL PIN, 13X20 009 Цена
                21 90703-PE0-000 DOWEL PIN, 18X22 001 Цена
                22 91214-PH1-004 OIL SEAL, 80X100X10 (ARAI) 001 Цена
                22 91214-PLE-003 OIL SEAL, 80X100X10 (NOK) 001 Цена
                23 94050-060-80 NUT, FLANGE, 6MM 010 Цена
                24 94109-140-00 WASHER, DRAIN PLUG, 14MM 001 Цена
                25 94301-061-00 DOWEL PIN, 6X10 002 Цена
                26 95701-060-1208 BOLT, FLANGE, 6X12 006 Цена
                27 95701-060-1408 BOLT, FLANGE, 6X14 002 Цена
                28 95701-060-1808 BOLT, FLANGE, 6X18 008 Цена
                29 95701-060-2508 BOLT, FLANGE, 6X25 004 Цена
                30 95701-080-3508 BOLT, FLANGE, 8X35 001

                Comment


                • #9
                  K-Manolo jakiś wysyp usterek?
                  Nie ma też co robić paniki, typowe, podkreślam typowe dla hondy czy Toyoty czy nawet Reno Clio się spotkałem że można jeździć z głębokim minimum ba no 1 cm poniżej minimum i kontrolka się nie zaświeci!
                  Nie oznacza to że nie ma smarowania, bo jest, natomiast aby się zaświeciła musi naprawdę prawie nie być oleju.
                  Tak że przypuszczam że czujnik jest sprawny i generalnie po tej stronie - czyli diagnostyki jest ok.
                  Po prostu dolej olej. 7-gen bez względu na silnik (prócz diesla) w zależności od egzemplarza biorą olej po jakimś czasie. Moja teoria jest taka że to od olejów Eko Energy które były wtedy mocno lansowane, gdy byłe one (te hondy) sprzedawane.
                  Masz to auto od niedawna? że taki wysyp pytań?
                  Proponuję wymień olej z filtrem na Shell'a 5W-40 i regularnie obserwuj poziom co 1000km.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Nie wysyp usterek po prostu jestem w Polsce i naprawiam wszystko to co miałem wcześniej do naprawy, tylko pilot od centralnego faktycznie mi się popsuł.

                    Comment


                    • #11
                      no to C-Z jest do opanowania samemu, wg zawartych instrukcji, poczytaj o szczegółach MHz jak będziesz szukał /dobierał pilota - byś dokupił pilota z MHz jak trzeba. No i wyszukiwarka tematów polecam.
                      Last edited by rambo7; 28-10-2016, 09:29.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X