Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie działa centralny zamek po zmianie klapy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie działa centralny zamek po zmianie klapy

    Mam następujący problem. Jak niektórzy wiedzą, a niektórzy nie. Miałem rozbita tylna szybę i musiałem zmienić klapę. Wstawiłem nowa, podpiąłem wiazke elektryczna. Teraz tak, działa podświetlenie tablicy jak powinno, 3 światło stop też, podgrzewanie szyby też. Nie działa za to centralny zamek. Silnika wycieraczki póki co nie mam, bo muszę kupić z angielskiej wersji.
    Co do zamka. Po zamontowaniu działał centralny w samochodzie, ale w klapie nie reagował. Mam jedną luźna wtyczkę ale założyłem że jest ona do silniczka wycieraczki. Szukałem czemu nie działa ale nie znalazłem.
    Klapę zamknąłem na kluczyk, 4 drzwi z pilota.
    2 dni później jechałem z rana do miasta, otworzyłem drzwi pilotem, pojechałem. Na parkingu stał 4h. Po tym czasie wracam do samochodu, klikam pilot i brak jakiej kolwiek reakcji centralnego zamka. Kierunki migały i widziałem że zielony kluczyk immobilajzera też działa bo miga na desce. Chciałem otworzyć samochód kluczykiem ale bardzo tęgo działa. Udało się otworzyć/włożyć kluczyk . Rozbroiłem immobilizer pilotem, odpaliłem i pojechałem. Do tej pory mi nie działa centralny i nie wiem czemu.
    Poczytałem inne tematy i widziałem że może być centralka, słowniki i nie wiem co jeszcze.
    Odłaczyłem akumulator na 15 min i żadnych zmian. Co sprawdzić teraz? Jest jakiś bezpiecznik? Centralny powinien działać też z kluczyka ale nie działa.

  • #2
    W trybie Edycji masz 12h na dokonanie poprawek w treści, nie trzeba pisać nowego Wątka, to dla porządku .

    OK,
    Zamieszczone przez Pankiew Zobacz posta
    Chciałem otworzyć samochód kluczykiem ale bardzo tęgo działa
    tu jest prosto - wtryśnij jakiegoś preparatu smarującego w zapadki zamka i rozruszaj go delikatnie kluczykiem.
    Zamieszczone przez Pankiew Zobacz posta
    Rozbroiłem immobilizer pilotem, odpaliłem i pojechałem.
    tu nie kumam wszystkiego, nie rozbroiłeś immobiliser tylko po prostu otwarłeś C-Z z pilota. Czy masz Alarm i dodatkowy zestaw pilotów od Alarmu? (pisz precyzyjnie nazywając rzeczy bo to ma znaczenie).
    Na pewno jest tak że jak rozepniesz układ C-Z, odpinając wtyczkę którakolwiek w drzwiach to C-Z nie będzie działał. Dlatego jeśli jest odpięta wtyczka z zamka tylnej klapy to (nie sprawdzałem) ale wynika z tego że efekt jest taki sam, C-Z nie działa. Jakim cudem to zadziałało 1 raz nie wiem.
    Zamieszczone przez Pankiew Zobacz posta
    Po zamontowaniu działał centralny w samochodzie, ale w klapie nie reagował.
    no więc, jeśli byłby zepsuty siłownik a wtyczka zapięta - to układ będzie działał - jest zamknięty obwód. Jeśli nie działa to jest niezamknięty obwód C-Z albo coś wpiąłeś nie tak. A może tam siłownika nie ma? sama goła klapa? jest tam siłownik? jesteś pewny?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Przepraszam. Edytowałem ale pisze z komórki to możliwe że podwoiła temat.
      Co do drugiego cytatu. Tak, nie mam alarmu tylko mam pilot który działa z c-z i załącza przy tym immobilizer. Nie mam dodatkowych pilotów.
      Teraz co do działania zamka. Jak złożyłem klapę to kilka razy dla próby zamykałem i otwierałem drzwi i przez cały czas działał centralny zamek prócz klapy. Dopiero po dwóch dniach przestał działać.
      Co to siłownika w drzwiach. Zamontowałem siłownik, bo przekładałem wszystko że swojej klapy, bo ta co kupiłem, była gola. Chyba że coś źle Zamontowałem. Ciekawi mnie jedna niebieska wtyczka, która została luzem, nie pamiętam czy była gdzieś wpieta

      Comment


      • #4
        musisz tam się jeszcze raz z tą klapą i wtyczkami przywitać i posiedzieć trochę. Skoro działało a nie działa to coś jest źle pospinane.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzięki Rambo, chyba wiem co. Policzyłem wtyczki i wygląda jakby mi brakowało jednej. Może gdzieś się zablokowała jak przez blachę wkładałem. Pewnie temu klapa nie działa. Możliwe że reszta centralnego zamka nie będzie chodzić bez klapy?
          Przyglądam się wiązce i nie mam jednej 3 pinowej wtyczki tylko nie wiem jakim cudem skoro nie ma nigdzie urwanej i wszystko przełożyłem 1:1 :/ i znalazłem wtyk na tą wtyczkę właśnie w zamku klapy ;/ brr zawsze jakieś problemy
          Last edited by Pankiew; 17-10-2016, 13:16.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Pankiew Zobacz posta
            Możliwe że reszta centralnego zamka nie będzie chodzić bez klapy?
            tak, tak jak pisałem, masz nie zamknięty obwód. Może być popsuty silnik, może być uszkodzony siłownik, ale wtyczki muszą być pospinane.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              :/ to jakim cudem centralny działał zaraz po złożeniu? (Prócz klapy).
              I jakim cudem nie mam 2 wtyczek, takich co sa w wiązce z klapy angielskiej, chociaż nie widać w mojej wiązce urwanego kabla, ani przerwanego pancerza?
              Odpiąłem swoją wiązkę z wtyczki wyciągnąłem z klapy. Do nowej klapy włożyłem kawałek druta by lepiej się przeciągało. Przykleiłem swoją wiązkę taśmą izolacyjną i przeciągnąłem bez problemu. Raz co prawda mi się przyblokowało przy przeciąganiu, ale nie ciągnąłem na chama, wycofałem i jeszcze raz puściłem i było ok. Tak mi to mózg lansuje, że nie mogę. Nie mam jak teraz do tego przysiąść, dopiero w sobotę zobaczę. Może by kupić całą wiązkę? Z innych wersji nadwozia będzie pasowała? bo w sumie budową się tylko różni klapa, ale wiązka na logikę powinna byc taka sama.
              Zauważyłem że jak padł centralny, to przepaliła mi się żarówka podświetlenia tablicy z prawej strony i przednie drzwi pasażera nie sygnalizują, że zostały otwarte...
              A zamek dalej chodzi opornie, przesmarowałem najpierw WD40 a potem jak obciekło to wpuściłem smar silikonowy. Przez kilka włożeń kluczyk jako tako wchodził lżej, ale teraz z powrotem się blokuje... coś pewnie z wkładką jest, albo jak centralny zamek padł, to źle się wkładka ustawiła i może lekko podniesione cięgno blokuje jej odpowiednie ułożenie, bo kluczyk wchodzi tak do 1/3 długości i ciężko mi go włożyć czy wycofać. Z 5 razy tak pobropuję i wchodzi...
              Hmmm z elektryki jestem noga.. jak mi się nie uda tego zrobić to chyba oddam do mechanika tylko nie bardzo mi się chce, wolałbym sam naprawić, no ale skoro nie dam rady to co poradzę.

              Comment


              • #8
                tu nie trzeba być specjalista, ale coś mi sie wydaje że przepinałeś klapę i wiązkę na podpiętym akumulatorze?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Tak... na podpiętym... się zastanawiam czy jakiś bezpiecznik nie poszedł?
                  Wcześniej jak Honda stała bez klapy, to podłączyłem pod prostownik i sobie stała i się ładowała przed zimą. Robiłem trochę krótkich odcinków, to chciałem podładować by nie mieć przy mrozach problemów.
                  Myślisz, że jak na podpiętym akumulatorze robiłem to poszło zwarcie?

                  Comment


                  • #10
                    możliwe że zrobiłeś jakieś zwarcie przy demontażu/montażu. Od bezpieczników zacznij: https://www.civicforum.pl/showthread...zeka%C5%BAniki
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Ok, dzięki za ten wątek, zaraz do lekarza lece to nie spojrzę teraz tylko "przelecę" a potem do pracy, to jutro prszysiąde i sprawdze bezpieczniki. Jak któryś będzie dobry a osmolony to też wymienie dla świętego spokoju.

                      PS: nie pamiętam czy na pewno ale u mnie bezpieczniki są chyba trochę inaczej. Na zdjeciu patrze ze 1,4,7 maja po kolei 30,10,15 A a mi się wydaje ze u mnie wszystkie są po 10A... ale to zobacze i zdjęcie potem zrobię.
                      Last edited by Pankiew; 19-10-2016, 13:18.

                      Comment


                      • #12
                        I tako... Trzeba było wtyczkę wymienić jedną, bo nie stykała jak trzeba i zamek się zablokował jakoś w połowie, dopiero po jego rozebraniu i nasmarowaniu ruszył, a elektryka centralnego zamka ożyła. Takie oto było rozwiązanie. Amen
                        Musiałem dać do elektryka, bo ja nie mogłem dojść co jest nie tak, niestety

                        Comment

                        Working...
                        X