Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Auto samoczynnie gaśnie, kontrolki wariują. (alternator).

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Auto samoczynnie gaśnie, kontrolki wariują. (alternator).

    witam i pomocy

    Honda Civic 2004 r 1.4 samoczynnie gaśnie na około 1/10 sekundy i znowu odpala.
    Jak odpali zaczynają wariować wskaźniki na desce obrotomierz pada i spalanie pokazuje w cały świat, po krótkiej chwili wraca wszystko do normalności.
    Auto gaśnie na wolnych obrotach podczas postoju i podczas jazdy przy różnych obrotach.
    Podłączono pod komputer i okazuje się że ni z tego następuje zanik zasilania i w tedy gaśnie.
    Czy może ktoś miał taki przypadek

  • #2
    Proponuję zacząć od lektury forum zwanej Regulaminem
    Co do problemu to zacznij od rzeczy najprostszej jak samodiagnostyka. Jak to zrobić znajdziesz już na forum. Jednak dla mnie pachnie to jakimiś kłopotami z elektroniką i obstawialbym komputer.
    sigpic
    Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
    Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

    Comment


    • #3
      Ewentualnie może to być wina stacyjki pamiętam jak mi gasło samoczynnie auto ale po pewnym czasie siadła stacyjka i od razu po odpaleniu gdy kluczyk cofnął się na swoją pozycję przed pozycją start autko od razu gasło po wymianie stacyjki problem zniknął samodiagnostyka to podstawa

      Comment


      • #4
        auto zaprowadzone zostało do mechanika, załatwił zastępczy sterownik ale nie pasował i teraz załatwia kolejny.
        Chcą sprawdzić czy oprogramowanie jest walnięte, lub czy fizycznie jest uszkodzony sterownik.
        Stacyjka działa dobrze sprawdzali przynajmniej tak twierdzą.
        W sumie to zaczęły się dziać dziwne akcje po wymianie czujnika temperatury i termostatu. Może to spowodowało uszkodzenie sterownika, źle może coś podłączyli albo zwarcie zrobili.

        Jeszcze jedna dziwna sprawa się pojawiła, włącza się check engine jak jest mało powietrza w tylnym kole, jak je napompuje to check się wyłącza. Może to jakiś zbieg okoliczności ale to już 3 raz tak się działo. Czy może być jakiś system który za to odpowiada ?

        Ze starą hanią 1996 nie było tyle problemów, 6 lat nią jeździłem ani razu nie odmówiła posłuszeństwa, ponad 300 000 tysięcy przejechanych kilometrów a silniczek warczał jakby dopiero z fabryki wyjechał

        Comment


        • #5
          mało prawdopodobne by sterownik nawalił.
          Zamieszczone przez jacek126 Zobacz posta
          po wymianie czujnika temperatury i termostatu.
          czy czujnik wymieniony na oryginalny? jak nie to będą kłopoty na 100%. jakie były powody wymiany czujnika temp cieczy? to bardzo rzadko psujący się element. (mam nadzieje że oryginału nie wywaliłeś może się przydać).
          Zamieszczone przez jacek126 Zobacz posta
          włącza się check engine jak jest mało powietrza w tylnym kole,
          to nie ma ze sobą związku jest to zbieg okoliczności, natomiast kluczowa sprawą jest Check Enngine. Dziwię się że mechanik nie zaczął od tego ..a zabrał się za komputer... albo Cię naciąga albo o CE nie wie .. .
          NIe ma co o czymkolwiek pisać gadać i badać ... wszystko jest wydawaniem kasy w błoto. Kluczowa sprawa to:
          - odczytać kod błędu jak się pojawi,
          - jeździć i czekać aż się ponownie pojawi CE, jak się pojawi,
          - ponownie odczytać CE - jeśli potwierdzi się że to ten sam kod wtedy trzeba pomyśleć co robić.
          Więc możemy się bawić w dywagacje i wróżenie ... jedyna informacja od której możemy coś poważnie gadać i doradzać to potwierdzony kod błędu DTC.

          Nie ma co sie umartwiać, nie wiemy w jakim stanie jest auto ale widać że nie w fabrycznym tzn ktoś już grzebał i nie poradził sobie i teraz jest trudniej dojść do istoty problemu.
          Sam nie wiele piszesz co było robione przy silniku... podchodzimy tak jak by tam jeszcze nikt nigdy nie grzebał ..a tak nie jest ...grzebał ktoś i wymiana czujnika już jest podejrzana ... jak mówię jeśli czujnik nie jest oryginalny to będa jaja na 100%.
          Last edited by rambo7; 17-10-2015, 20:19.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Przy silniku na 100% nic nie było robione, tylko wymiana czujnika temperatury i termostatu no i wymiana świec.
            Check Enngine, siał błędami wszystkimi jakimi miał, po wymianie sterownika na nowy nadal silnik gasł i wszystko wariowało.

            Ale już zlokalizowano usterkę.
            Co się okazało, walnięty był regulator napięcia, mechanik podpiął komputer, lepszy miernik z pamięcią i tak sobie czekał co się będzie dziać.
            Wyszło że co jakiś czas sterownik dostaje większą dawkę prądu i się wyłączał, a reszta sprzętu wariowała.

            Comment


            • #7
              Witam,

              wracamy do punktu wyjścia, problem chwilowo rozwiązany, auto nadal gaśnie.

              Udało się ustalić tylko tyle że jest z problem prądami, co pewien czas są skoki napiecia. Po wymianie regulatora było oki tylko przez 1 godzinę. auto wróciło na warsztat.

              Comment


              • #8
                jeśli są skoki napięcia to zająłbym się alternatorem.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  byłem w piątek u mechanika, powiedział że wyciągnął alternator i na stole działa normalnie, jak go montuje do samochodu przestaje działać tak jak powinien

                  załatwić ma na poniedziałek zastępczy alternator, zobaczymy co będzie z nowym sprzętem się działo

                  Comment


                  • #10
                    to jest dobre rozwiązanie, jeśli jest tak możliwość podmianki to świetnie - trzeba z tego skorzystać, koniecznie daj znać na czym stanie.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Sprawa rozwiązana, walnięty alternator uszkadzał wszystko, regulator napięcia a tym samym sterownik.

                      Wymieniono alternator, ponownie regulator napięcia i sterownik (płytę) koszt 700 zł całej zabawy.

                      Autko chodzi jak marzenie

                      Comment

                      Working...
                      X