Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Awaria alternatora, Po naprawie auto nie jedzie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Awaria alternatora, Po naprawie auto nie jedzie

    Witam jadąc pękła mi podstawa alternatora spadł pasem wszystko zgłupiało czyli zaświeciły się różne światełka na desce obrotomierz szalał itd sądziłem że wymienię podstawę i będzie oki a jednak po wymianie podstawy zamontowaniu alternatora auto odpala na wolnych obrotach gaśnie dodam gazu zaczyna pracować czasem nierówno hek miga miga auto nierówno pracuje hek się zaświeca i kontrolka ładowania (która z czasem gaśnie ) auto nie jedzie dławi się szarpie wszystkie przewody bezpieczniki są oki po wykasowaniu błędów nic nie daje zaczyna sie wszystko od nowa nie wiem gdzie tkwi problem gdzie szukać auto jak odpalam ma słabe ładowanie po dodaniu gazu niby jest w alternatorze wymienili mi szczotki i łożyska nic to nie dało niby wedle naprawiacza alternator jest oki

  • #2
    Po pierwsze pominąłeś Regulamin, już Pkt 2 mówi gdzie piszemy pierwszy post. Warto przeczytać chociaż do połowy by sie lepiej poruszać po forum.

    Zamieszczone przez markowy Zobacz posta
    nierówno pracuje hek się zaświeca i kontrolka ładowania
    auto informuje że nie masz prawidłowego ładowania czyli alternator nie podaje 14,20V to jest oczywiste.
    Zamieszczone przez markowy Zobacz posta
    wszystkie przewody bezpieczniki są oki (...) jak odpalam ma słabe ładowanie po dodaniu gazu niby jest w alternatorze wymienili mi szczotki i łożyska nic to nie dało niby wedle naprawiacza alternator jest oki
    jak widać nie jest ok, nie może być tak że na wolnych obrotach nie ma ładowania 14,20V a jeśli tak jest tzn żę masz zwalony alternator. Wracaj do fachmana i niech go naprawia albo udowodni że na wolnych obrotach na 14,20V - musi mieć tyle bez dyskusji że dobry. Niech weźmie miernik i sam się przekona że jeśli na wolnych obr nie ma 14,20V to nich nie opowiada bajek że altek dobry.
    Last edited by rambo7; 15-07-2015, 12:01.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      czyli wszystkie te problemy to alternator jego wina ?

      te szarpanie nierówna praca ?

      podłączając komp pod gniazdo diagnostyczne też miałem problem raz widzi raz nie błędy jakie pokazał to przepustnic sterowanie np czyli po prawidłowym naprawieniu czy wymianie na dobry alternator wszystko powinno wrucić do normy ?


      Nie pisz posta pod swoim postem, skorzystaj z możliwości edycji poprzedniego
      Last edited by grzes41gt; 15-07-2015, 12:12. Powód: Połączenie postów

      Comment


      • #4
        aby silnik i jego podzespoły (sterowane elektrycznie!) mogły prawidłowo działać (szarpanie, kolebotanie na boki to ze słabej iskry przecież, napięcie w gnieździe OBD, Checki itd) musi być zapewnione napięcie ładowania 14,20V na wolnych obrotach ! nawet przy włączonych światłach i innych odbiornikach. Jeśli Miernik tego nie potwierdza - to nie szukaj dziury w sprawnym samochodzie - do wymiany / naprawy jest alternator - koniec kropka.
        Zamieszczone przez markowy Zobacz posta
        czyli po prawidłowym naprawieniu czy wymianie na dobry alternator wszystko powinno wrucić do normy ?
        tak jest! nie ma innej możliwości.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Ok sprawdzę dam znać jak wyszło.
          Dziękuje za wskazówki

          Comment


          • #6
            Witam niestety nic to nie dało alternator sprawdzony wymienione wszystko co potrzebne poza diodami które na stole u fachowca pokazały że są oki napięcie 14.20V auto dalej zachowuje się tak sam ie mogę podłączyć się przez gniazdo diagnostyczne z kompem auta fachowiec od alternatora stwierdził nie ma przekazywanego prądu nie ma go na białym przewodzie idącym wiązka do cewek zapłonowych biały kabel odepnę alternator efekt jak było przypięty jak było czyli odpalam dławi auto hek miga po ok 30 sek świeci się na stałe kontrolka od ładowania się świeci obrotomierz nie działa ( przy starcie zanim przejdzie w tryb awaryjny działa ) już nie wiem co i gdzie szukać poddałem się

            Comment


            • #7
              trzeba małymi krokami wykluczyć konkretne obszary, sprawa ma sie tak:
              - podmiana alternatora na inny - sprawdzenie co się dzieje? (mimo że alternator był regenerowany - nie można wykluczyć że coś jest nie tak?),
              - odłączenie alternatora tj: odpięcie wtyczki i odkręcenie 1 przewodu 12V. - uruchomić silnik (ładowanie będzie się świecić) ale czy mruga Check Engine wraz z klikaniem przekaźnika przy ECU? - jeśli CE się nie świeci - to problem po stronie altermatora lub instalacji elektrycznej na trasie alternator - skrzynka bezpieczników,
              - sprawdzenie bezpiecznika 10A (pod maską) odpowiedzialnego za wzbudzenie alternatora,
              - sprawdzenie przekaźnika przy ECU który klikał w tempo kontrolki CE,
              - sprawdzenie dużych bezpieczników głównych.

              Po rozmowie wiem że: nie ma napięcia we wtyce OBDII, obrotomierz nie chodzi, przekaźnik przy ECU mruga w rytm kontrolki CE, silnik szarpie jak by na świecach nie było 12V a w sieci jest jakby 6V - no to normalna sugestia "coś" robi zwarcie.
              Regulator napięcia / prąd wzbudzenia alternatora gdy pracuje na niskich obrotach - to są sugestie dla elektryka.
              Powyższe e testy dały by odpowiedzi za który obszar się wziąć inaczej ciężko będzie.
              Alternator posiada tylko wtyczkę i przewód zasilania 12V mocowany nakrętką.
              Czy piny wtyczki się nie uszkodziły? - któryś z nich odpowiada za wzbudzenia alternatora na niskich obrotach. Znowu pytanie o alternator czy: układ wzbudzenia - wtyczka - ECU ma przejście? Wydaje sięjak by do ECU nie dochodzi napięcie 12V bo na wtyczce diagnostycznej ISO OBDII nie ma napięcia 12v.
              Bezpiecznik tzw reset ECU 7,5V musi być sprawny.
              Last edited by rambo7; 24-07-2015, 11:02.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X