Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Antena "dachowa" rezystancja żyły

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Antena "dachowa" rezystancja żyły

    Honda 1,6 110 KM rocznik 2001, stan ogólny wspaniały. Radio firmowe działało trochę słabawo, zanikały często stacje na UKF, na CD tylko format klasycznego audio. Rozebrałem co było trzeba i udało mi się zmienić radio na znakomitego PIONEERA, wiecej formatów na CD, itd. Ale radyjko nadal ma problem z niektórymi stacjami, mimo wyłączonych LOCAL i REG. Tego problemu nie ma w innych samochodach.
    Wzmacniacz antenowy testowałem, wzmacnia za mocno, słychać przebicia innych nadawców. Zmierzyłem rezystancję żyły antenowej
    od dachu po wtyczkę (środkowy bolec) - przejścia nie ma, opór nieskończony. Na ekranie anteny opór ekranu z masą samochodu pomijalny. Natomiast niespodzianka przy pomiarze oporu bolca wobec jego masy - równe 99,5 kilooma, około 100 Kilo powiedzmy. Co jest? Czyżby gdziesik był jakiś symetryzator czy separator - ten ostatni chyba nie, ale ?? Proszę o pomoc. PS. Radio firmowe ma kod, który zgubiłem, qrcze, jeszcze w listopadzie ubr. zmianiałem rozrząd i trzeba było odpiąc akumulator, koda do radia miałem ale poszedł gdzieś . Gdybym chciał z powrotem założyć, będzie problem. Trza by rozkodować. ??? Radio firmowe próbowałem ustawiać na UKF na wszelkie sposoby, z Localem off i on, nic to nie dało.
    Pytanie - czy antena ma mieć taką rezystancję wobec masy, czy cosik tu nie tak ??? Przepraszam za gadulstwo..

  • #2
    Zamieszczone przez Pollux Zobacz posta
    Zmierzyłem rezystancję żyły antenowej od dachu po wtyczkę (środkowy bolec) - przejścia nie ma, opór nieskończony.
    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale skoro nie ma przejścia przewodu sygnałowego pomiędzy wtyczką przy radiu i anteną to radio nie może dobrze zbierać stacji (bo nie ma anteny).

    Comment


    • #3
      Tak byłoby w przypadku "czystej" anteny. Moje pytanie - czy może ma ona wzmacniacz lub jakiś symetryzator - wtedy oczywiście przejścia bezpośredniego nie będzie. I może być tak, że rezystancja miedzy bolcem a masą będzie miała jakąś dużą wartość. W serwisie w Płocku powiedzieli mi, że podobno ma ona jakiś rodzaj wzmacniacza. PODOBNO.. Nie mogę go jednak znaleźć, musiałbym odkryć cały kabel antenowy od dachu po wtyk przy radiu. Co tam siedzi , qrcze ?? Skąd wziąć schemat ?? Najchetniej wywalił bym wszystko i puścił czysty nowy kabel, ale to dość trudna sprawa...Nawet odchylenie podsufitki mi niezbyt idzie..Mam dojście do kabla tuż pod dachem, może odkręcę ją - od nowości nikt nie robił takich cyrków...

      Najbradziej frapujące jest to, że po odkręceniu pręta antenowego fale wszystkie zanikają, radio milknie, czyli jakośtam toto działa...
      Last edited by pain; 07-03-2015, 12:08.

      Comment


      • #4
        Masz rację, w przypadku wzmacniacza czy filtra rezystancja może być różna. Zobacz schemat który dodaję do załącznika, jest tam diagram numer 8 z instalacją audio i anteną.
        Załączone pliki

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez kompiler Zobacz posta
          Masz rację, w przypadku wzmacniacza czy filtra rezystancja może być różna. Zobacz schemat który dodaję do załącznika, jest tam diagram numer 8 z instalacją audio i anteną.
          Serdecznie dziękuje za zainteresowanie i podpowiedź - jednakże to jest taki schemat-diagram typu blokowego bardziej, nie zas rasowy pełny schemat instalacji. Kabel od anteny wychodzi skądś i wchodzi "gdzieś" ( ten od roof antenna), yellow/green też skądś wychodzi i dokądś prowadzi. Żadnych wskazówek który jest który, a najważniesze czy oba idą wprost do wtyczki przy radiu, czy po drodze "żyły" nie ma jakiegos kondensatora szeregowego, albo układziku typu RC lub wzmacniacza. Gdyby tak było, to tłumaczyło by rezystancję między masą a żyłą 99,5 kOhm i brak czystego przejścia od żyły na dachu do bolca wtyczki.
          Enigma pozostaje nadal..

          Comment


          • #6
            Na internecie znalazłem zdjęcie tzw modułu anteny, jest tam właśnie ten żółty przewód, powinieneś szukać w samochodzie czegoś takiego

            uploadfromtaptalk1425754150689.jpg

            Comment


            • #7
              Jeszcze raz dziekuję - ja tez widziałem to zdjęcie. Czyli jest to wzmacniacz antenowy -CIVIC ANTENNA AMP(LIFIER), data produkcji lipiec któryśtam 2001. Jeśli TAKI SAM jest u mnie, to z ogromną ochotą wywalę go na zbity łeb (lub na chwilę), puszczę czystą antenę lub swój bardzo miły wzmacniacz dający ok. 10dB wzmocnienia i/lub separator. Na tym radyjku PIONEER nigdy nie miałem kłopotów z odbiorem z czystej anteny w samochodziku nieporównanie mniej doskonałym ( Lanos). A wzmacniacz tylko mi poprawiał i tak doskonały humor. Tu mam same nieciekawe akcje pt. zaniki - i tak samo było z radiem firmowym Hondowym. Problem tylko - gdzie ten wzmacniacz jest, najlepsze miejsce to jak najbliżej anteny, mniej zakłóceń do wzmocnienia. Moduł ten może być nieciekawy konstrukcyjnie lub uszkodzony...
              PS. Miałem chyba rację z tymi wnioskami z pomiarów rezystancji. Przejścia czystego nie będzie, jeśli żyła anteny wchodzi do wzmacniacza...jakaś duża rezystancja jest też uzasadniona miedzy żyłą i masą...

              Comment


              • #8
                Daj znać jak znajdziesz to dziadostwo, bo mam ten sam problem z odbiorem stacji co Ty
                Też będę musiał naprawić, albo usunąć, ewentualnie wymienić ten wzmacniacz.
                Pozdr.

                Comment


                • #9
                  Najgorsze, że jak dotąd nikt nie potrafi podpowiedzieć z praktyki gdzie on jest, podać jego schemat, ew. bliższe dane, etc. Nikt nic nie wie, w serwisie ASO w Płocku bawią się w zgadywanki. Mówią mi o MODULE antenowym, że może jest. MODUŁ to niekoniecznie wzmacniacz. Jakie kable gdzie wchodzą i kędy wychodzą, czy wzmacniacz w ogóle jest, jak jest zasilany, itp., itd. Mam niewielką ochotę na rozpieprzanie podsufitki i słupków, ale chyba do tego dojdzie. Szukałem na zachodnich forach Hondy, jak się zdziwiłem gdy przeczytałem o kłopotach bliźniaczych z radiami w Los Angeles czy Detroit..Co do tej pory jest pewne : primo : Nie mam przejścia ( z żyły na dachu do bolca wtyki radia, zwykle rezystancja w czystych antenach bez wzmacniacza jest 0 Ohm lub naprawdę fragment lub parę Ohm. Secundo: Rezystancja między bolcem a masą anteny lub samochody jest 99 KiloOhm. Tertio: Wykręcenie pręta antenowego całkowicie uniemożliwia odbiór jakiejkolwiek stacji, no może te bardzo silne słychać z ogromnymi szumami. Czyli jakośtam działa. Kombinacje z REG OFF/ON, AF ON/OFF, czy LOCAL ON/OFF nie mają najmniejszego sensu. To samo dzieje się z radiem firmowym, którego nie chcę, Pioneer jest znacznie ciekawszy. Tak z praktyki - antenka jest za mała by mogła dobrze pracować bez wzmacniacza. Musi toto gdzieś być i chyba jest walnięte lub nie dochodzi jego zasilanie . Druga możliwość to zwarcie jakieś między żyłą i masą. Poszukam..aż dojdę do rozwiązania sprawy.

                  Comment


                  • #10
                    Wygląda na to że jest taki moduł w VII gen. demontaż Modułu anteny dla wersji nadwozia HB.

                    Test wejściowy modułu anteny

                    1. Wymontować prawą osłonę słupka C (tylna szyba).
                    2. Upewnić się, że wkręt mocujący (A) modułu anteny jest dokręcony momentem 9,8 N·m (1,0 kG·m).

                    Schemat: (przedstawia to co pokazał kompiler na foto we wpisie #6).

                    3. Odłączyć złączkę 2-stykową od modułu anteny (B).
                    4. Włączyć zapłon (II) i włączyć ogrzewanie szyby tylnej.
                    5. Sprawdzić napięcie między stykiem nr 2 i masą. Powinno być napięcie akumulatora.

                    Jeśli nie ma napięcia, sprawdzić następujące przyczyny:

                    • Uszkodzony przekaźnik ogrzewania szyby tylnej.
                    • Przepalony bezpiecznik Nr 11 (40 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.
                    • Przerwa w przewodzie BLK/YEL.
                    6. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem Nr 1 i stykiem Nr 1 20-stykowej złączki modułu audio. Obwód powinien być zamknięty.

                    Jeżeli nie jest zamknięty, sprawdzić, czy nie ma przerwy w przewodzie YEL/GRN.
                    7. Odłączyć złączkę (C) ogrzewania szyby tylnej ( OUT) od modułu anteny.
                    8. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem ujemnym ogrzewania szyby tylnej i masą nadwozia.
                    Obwód powinien być zamknięty.

                    Jeśli obwód nie jest zamknięty, sprawdzić następujące przyczyny:

                    • Przerwa w przewodzie BLK.
                    • Przerwa w przewodzie ogrzewania tylnej szyby.
                    • Słaba masa (G701).
                    UWAGA:
                    W przypadku modułu do SEDAN'a znajduje się on w bagażniku, należy odsłonić prawą boczną osłonę tapicerki, lub na szybie - wtedy dojście od spodu półki.

                    (ci panowie z serwisu dobrze podpowiadali, w większości psujących sie samochodów jak AUDI czy VW taki moduł istnieje i znajduje się w bagażniku - dokładnie jak w przypadku Hondy civic SEDAN.).

                    Wersja SEDAN:
                    Rozłączyć wtyczki A1 i B1.

                    Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami A1 i B1.
                    Obwód powinien być zamknięty.
                    Jeśli w obwodzie jest przerwa, wykręcić dwa wkręty i wymienić cewkę anteny na szybie. W sedanie Cewka znajduje się przy tylnej szybie - trzeba zdemontować tylna półkę by sie tam dostać.


                    Z całości sytuacji wynika że ogrzewanie tylnej szyby jest ściśle powiązane z instalacją ANTENY.
                    Jest bardzo duża korelacja miedzy: wyjściem przewodu antenowego z radia do modułu - z modułu do cewki z cewki do pasków ogrzewania tylnej szyby i do masztu anteny.
                    Paski ogrzewania pełnią funkcje "wzmacniacza" anteny.
                    Jeśli któreś z pasków grzania tylnej szyby są przerwane mogą być kłopoty pracą Anteny.
                    Załączone pliki
                    Last edited by rambo7; 14-03-2015, 17:10.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Serdecznie dziękuje za zainteresowanie i odpowiedź. Proszę zwrócić uwagę, że link "Wymontować osłonę prawego słupka C. (tylna szyba)" jest niewłaściwy, prowadzi do nieistniejącego "file:///D:/L00/HTML/10/S5A1E10J26273400000KDLT55.HTML". Jeśli można - proszę o uzupełnienie.

                      Comment


                      • #12
                        informacje nie były z internetu zatem linka nie ma. Jeśli coś jeszcze w tym temacie będzie potrzebne, będę drenował zasoby własne, ale praktycznie wiele w temacie już nie będzie.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Jasne że nie z Internetu, lecz z dysku D od Szanownego Kolegi. Chodziło mi o szczegóły co do rozbierania słupka - moja Honda C VII HB jest tak świetnie utrzymana, jakby przed kilku laty wyszła z salonu (mimo wieku 2001, przebieg 56000 km sprawdzony) że boję się cokolwiek naderwać / oderwać /odszarpać. Wyczynem dla mnie było rozebranie elementów coby dostać sie do radia firmowego, podmianę na Pioneera DEH-1300MP wykonałem bezbłędnie, niczego po drodze nie uszkodziwszy. Teraz mogę dostać się do radia w minutkę, przedtem nie miałem odwagi odkręcać śrub od strony kierownicy i schowka, że o innych plastikach prowadzących do radia nie wspomnę..

                          Comment


                          • #14
                            rozebranie plastików w tylnej klapie jest b/proste - wszystko trzyma sie na zatrzaskach, fakt bywa że coś pęknie przy zdejmowaniu. Musze pogrzebać za jakiś czas napisze jak się do tego zabrać.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment

                            Working...
                            X