Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jakie napięcie powinien generować alternator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jakie napięcie powinien generować alternator?

    Cześć,
    Mam pytanie dotyczące prawidłowego napięcia jakie powinien generować alternator. Mam Civica 1.4 z 2003r. Po podłączeniu się do komputera odczyt mi pokazuje, że na uruchomionym silniku alternator generuje prąd o napięciu 13.7V.
    Nie jest to za mało? Nie chciałbym by mi padł akumulator

  • #2
    To masz bardzo dobre ładowanie, teoretycznie powinno być 14v, ale ja również mam podobnie. Sprawdź jeszcze jakie jest napięcie po włączeniu wszystkich odbiorników energii(świateł,wentylatorów,radia,....)
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic

    Comment


    • #3
      prawidłowo ładujący alternator powinien mieć 14,2V - 14,4V. Faktycznie u mnie też jest około 14,0v -14,1V, ale w IV-gen miałem zawsze 14,4 i czasem słyszałem komentarze mechaników że z tego powodu szybciej mi będzie z akumulatora woda odparowywać i faktycznie do cel (skrajnych z klemami) nieco wiecej musiałem dolewać niż do pozostałych, ale to raz na rok, przy kontroli przed zimą.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Czyli za nisko?

        Comment


        • #5
          Według mnie jeśli z włączonymi odbiornikami prądu jest takie(13,7V) to jest w porządku, jeśli jednak jest niższe to coś jest nie tak
          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
          sigpic

          Comment


          • #6
            Ok sprawdze to z klimą ogrzewaniem radiem itd itp...

            Comment


            • #7
              Kiedys jeden z mechanikow mi mowil, ze z wlaczonymi odbiornikami pradu napiecie nie powinno spasc ponizej 13,5V.

              U siebie w VII rowniez mam okolice 14 - 14,2V jadac na swiatlach bez klimy z wlaczonym radiem.
              The 1st. - EJ9
              The 2nd. - ES7
              The 3rd. - FD7
              The 4th. - CU2
              ------------------------------------------------------------------

              ------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                W lecie mierzyłem wartości napięcia aku i ładowania miernikiem, takie wyniki uzyskałem:
                12,55V- aku 3 dni w domu
                14,4V- na biegu jałowym (obroty silnika wysokie oraz niskie)
                13,9V -na biegu jałowym z włączonymi wszystkimi urządzeniami elektrycznymi, nawet lampką w bagażniku
                12,6V-silnik zgaszony po ostrej jeździe
                Last edited by grzes41gt; 06-02-2015, 10:25.
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • #9
                  moim zdaniem dane wzorcowe ! .
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Chyba jest ok. Pytałem bo przed wymianą łożysk w alternatorze jak włączyłem radio to po kilku minutach z radia dobiegało pikanie a na wyświerlaczu sie pojawiał "komunikat" TP jeżeli dobrze pamietam. Teraz jest chyba ok.

                    Comment


                    • #11
                      a co wspólnego z alternatorem ma
                      Zamieszczone przez scoobany Zobacz posta
                      "komunikat" TP
                      : informacje drogowe?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Wydawało mi się że ma to coś wspólnego z ładowaniem - nie wiedziałem że są to informacje drogowe. Jak sie to obsługuje?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez scoobany Zobacz posta
                          Jak sie to obsługuje?
                          Odsylam tu znajdziesz tam wszystkie funkcje RDS.
                          The 1st. - EJ9
                          The 2nd. - ES7
                          The 3rd. - FD7
                          The 4th. - CU2
                          ------------------------------------------------------------------

                          ------------------------------------------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Z opisu wynika że radio powinno się przełączyć automatycznie na informacje drogowe a u mnie objawiało sie to pikaniem i wyłączeniem radia hmmmm...

                            Comment


                            • #15
                              ...tzn. raio które słuchałeś nie podaje komunikatów drogowych ...jest jakąś "popierdółkową stacją"
                              hehe ...Cris odesłał dobrze .... ale jeśli się nie umie "czytać między wierszami" ..to taka odpowiedź nadal nic nie mówi ... zatem po co jest TP?
                              Prosto mówiąc po to żę jak słuchasz innych źródeł jak np. muzyki z CD ...a koniecznie chcesz słyszeć Komunikaty Drogowe, to ustawiasz odpowiednią stację nadającą takie komunikaty! np. opady śniegu, korki, zamknięte drogi bo pikieta strajkowa ....a ty jedziesz w Polskę...więc np. PRP1 (bo Polskie Radio Prog 1) nadaje takie zawsze 5 min przed pełną godziną ...to podczas słuchania ulubionej muzy z CD-ka ...za 5min pełna godz uruchomi sięautomatycznie Radio ...poda komunikaty drogowe o utrudnieniach drogowych i po komunikacie Na żywo! automatycznie przełączy się z powrotem na Muzykę z CD.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X