Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

auto nie odpala - akumulator do śmieci?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • auto nie odpala - akumulator do śmieci?

    Witam, zacznę od tego, że mam to autko od 2 dni i dziś nie odpaliło, po krótkiej diagnozie stwierdziłem, że to wina akumulatora. Zabrałem akumulator do domu, okazało się, że jest kompletnie rozładowany. Dziwne, bo koleś który jeździł tym autem, woził też tubę, wzmacniacz, a to pobiera pewnie dodatkowo więcej mocy, na dodatek miał blisko do pracy(3km) więc auto nie miało zbytnio czasu żeby podładować akumulator. Ja aktualnie jeżdżę bez audio, bo wszystko wyjął i taka niespodzianka?
    Dodam, że ten akumulator szybko się ładuje, bo z 6 zapalonych lampeczek zostały już tylko 2, a ładuje się może 1,5 godziny. Prostownik ustawiony na 12V.
    Jak to widzicie
    Last edited by Robus66; 04-09-2014, 00:35.
    Toooo fast Toooo furious Tooo fast Act a fool maaan!

    Civic EJ9 12.2009 - 01.2014


  • #2
    Szybkie ładowanie to oznaka najczęściej zużytego aku... szybko się ładuje a jeszcze szybciej pada... mój padł tak oooo.... zgasiłem autko i niestety już go nie odpaliłem.... Co do aku w twoim aucie jest jeszcze jedna możliwość....niestety niekoniecznie miła... poprzedni właściciel mógł po prostu wyjąć dobre aku i dać ci szrota abyś tylko dojechał do domu ;/ podjedz do mechanika niech sprawdzi ci stan aku i czy nie pobiera ci coś cały czas prądu...

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Robus66 Zobacz posta
      Prostownik ustawiony na 12V. Jak to widzicie
      Musi być na 12V, bo taka jest instalacja. Nie 6, nie 24 tylko 12. Istotne jest też jakim natężeniem prądu ładowania go traktujesz. Czy masz możliwość ustawienia czy automat decyduje. Zasadą jest, że im mniejsze natężenie tym lepiej, choć wydłuża to czas ładowania. Nie powinno ono być większe ( w A ) niż 1/10 pojemności wyrażanej w Ah. Czyli tak naprawdę poniżej/równe 4A.

      Comment


      • #4
        Dzisiaj spotkała mnie rano nie miła niespodzianka. Odpalam raz, trochę długo kręci ale się odezwał. Mówię "coś jest nie tak" i gaszę go i próbuje odpalić jeszcze raz. Niestety bez skutecznie. Lecę do domu po multimetr- sprawdzam AKU, tam 13,5V. Wsiadam do auta podpinam się pod zapalniczkę, ja mu w rozruch a on prawie 0V. Czy ktoś mi może potwierdzić/zaprzeczyć moje przypuszczenia że aku do wymiany. Jeżeli zajechany byłby rozrusznik i dawał np. zwarcie to wywaliłby główny bezpiecznik, a napięcie zginęłoby z auta w ogóle. Wszystko wskazuje na zużyte AKU, ponieważ napięcie jest ale brakuje pojemności i dlatego spada praktycznie do zera przy dużym poborze. Chyba nie ma co się bawić w ładowanie staruszka, tylko od razu kupić nowy...

        Comment


        • #5
          niby wszystko się zgadza z opisem jaki przedstawiłeś, ile lat ma aku? Faktem też jest że w momencie rozruchu w zapalniczce może pojawić się 0V (1 sek zniknięcie wyświetlacza radia itd), cały prąd w tym momencie idzie na rozruch. Możliwe że aku. ale ile ma lat? ...dla pewności wyjmij go i zawieź do warsztatu (elektromechanika) by pod obciążnicą sprawdzić jego moc. Jak się potwierdzi że nie trzyma mocy no to wymiana.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            W sumie racja z tym spadkiem w zapalniczce. Akumulator ile może mieć lat to nie wiadomo. Auto mam prawie 2 lata (bez kilku tygodni), a ja go nie wymieniałem.

            Comment


            • #7
              jeśli aku. już nie jest oryginalny to: gwarancja 2 lata, jeśli wytrzyma 3 lata to dobry, jeśli 4 lata to rewelacja, jeśli więcej niż 4 lata to w mojej ocenie doskonały!
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Pierwszy strzał okazał się właściwym. Akumulator do wymiany. Teraz kręci aż miło

                Comment

                Working...
                X