Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka oleju gaśnie przed uruchomieniem silnika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka oleju gaśnie przed uruchomieniem silnika

    Witam mam pytanie przy przekręconej stacyjce a nie uruchomianym silniku pali się akumulator ale to oczywiste ale tez się pali kontrolka oleju ale po za paleniu od razu gaśnie czy to normalne.
    tu jest filmik jak to mniej więcej wygląda.


    EDIT. Cris

    i jeszcze jedno nie pali mi sie lampka od zapalonych świateł jak to naprawić czy można wkręcić żarówkę czy tam jest dioda
    Last edited by Crisownik; 04-02-2014, 11:30.

  • #2
    Z ta kontrolka od oleju to wydaje mi sie to normalne. Silnik nie pracuje, nie ma smarowania dlatego swieci. Wg mnie powody do zmartwienia by byly jakby nie gasla po starcie silnika.
    Last edited by rambo7; 04-02-2014, 13:56. Powód: edit r7
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
      i jeszcze jedno nie pali mi sie lampka od zapalonych świateł jak to naprawić czy można wkręcić żarówkę czy tam jest dioda
      Nie pali się i nie będzie. Honda nie ma kontrolki sygnalizującej zapalenie postojowych i tzw. mijania. Jedynie drogowe mają niebieską kontrolkę ich włączenia.
      Sygnalizacją włączonych świateł jest tu podświetlenie całej tablicy wskaźników. Tak więc nie szukaj zielonej kontrolki znanej z innych samochodów, bo jej nie znajdziesz.

      Co do kontrolki oleju też wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ma ona za zadanie sygnalizować brak ciśnienia oleju. To ciśnienie wytwarza pompa, która zaczyna pracować po zapaleniu silnika. Tak więc kontrolka świeci do momentu wytworzenia ciśnienia odpowiedniego do przepływu oleju. Zapalenie tej kontrolki przy uruchomionym ( pracującym ) silniku stanowi ostrzeżenie i należy wtedy niezwłocznie sprawdzić przyczynę. Może to być trywialny niski poziom oleju, niewystarczający do właściwego smarowania, ale może też być np. usterka pompy oleju.

      Tak więc na chwilę obecną wszystko masz w jak najlepszym porządku. Tak jak być powinno.

      Pozdrawiam.

      Comment


      • #4
        Panowie, tak zastanawiam, będzie zwarto i czytelnie , pasuje tomasz661? ...no i popraw się z tym pisaniem, bo dostaniesz przydomek ale`tomasz661
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Teraz dopiero zauważyłem istotną rozbieżność pomiędzy tytułem a treścią wątku !
          "kontrolka oleju gaśnie przed uruchomieniem silnika" w tytule i to jest nieprawidłowe !
          Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
          ale tez się pali kontrolka oleju ale po za paleniu od razu gaśnie czy to normalne.
          Odnosiłem się w swoim wpisie do treści i tego co zobaczyłem na filmiku, uznając wszystko za prawidłowe działanie.
          Więc dla podsumowania tematu odpowiedz proszę, gdzie piszesz prawdę? W tytule czy w treści? Gaśnie ta kontrolka przed uruchomieniem silnika czy po za_ paleniu od razu gaśnie?

          Comment


          • #6
            mój błąd sorki
            po odpaleniu
            Last edited by syriuszteam; 05-02-2014, 00:06.

            Comment


            • #7
              a teraz drugie dolałem oleju dzisiaj i chyba za dużo jest przed samym max czy mam próbować wyciągnąć go za pomocom wężyka przez otwór bagnet czy czekać aż się wypali ?
              dolewałem olej pierwszy raz w życiu i nie ogarnąłem

              Potraktuj poważnie zalecenie Rambo7 co do zasad pisowni.
              Last edited by syriuszteam; 05-02-2014, 00:22.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
                przed samym max
                Jeśli nie przekroczyłeś max to zostaw na dzień, dwa. Ustaw na poziomej płaszczyźnie i sprawdź po nocy ile masz. Honda jest "wrażliwa" w tym względzie i niewielkie pochylenie przód/tył daje bardzo rozbieżne wyniki.
                Jeśli pomiar nie przekroczy max to możesz jeździć. Jeśli przekroczy, to wskazane jest odessanie nadmiaru. Wzorcowe "w połowie pomiędzy min i max" nie jest dogmatem tylko zaleceniem. Ważne jest aby nie przekraczać tych wskazań.
                Co do meritum sprawy zmienię tytuł i wątek zamykam. Kontrolka działa jak powinna i wskazuje na dobre działanie pompy. W innych sprawach pisz w adekwatnych wątkach lub załóż odrębny.
                Pozdrawiam.

                Comment

                Working...
                X