Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

"Turkotanie" na zapłonie ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • "Turkotanie" na zapłonie ?

    Witam
    Posiadam Hondę Civic VII 1.7 CDTI 2002r. Od niedawna zaobserwowałem dziwne zjawisko "turkotania" pod akumulatorem, tak bliżej lampy. Dźwięk jakby włożyć patyk w obracające się szprychy roweru, tylko bardziej głuchy Dźwięk słyszany jest po załączaniu stacyjki na pozycje II. Nie wiem czy nadal słychać go na pracującym silniku ponieważ zagłuszałaby go jego praca. Czasami dźwięk sam ustaje na zapłonie, ale nie zawsze. Po kilku załączeniach zapłonu dźwięk ustaje. Ma ktoś koncepcje co to może być ?
    Pozdrawiam
    Dzięki z góry
    Last edited by arti1987r; 23-11-2013, 20:50.

  • #2
    ja ...jasnowidz, odpowiem, ... to silniczek regulacji wysokości snopu światła odbłyśnika reflektora lewego.

    Jak tam z punktem 2 Regulaminu
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki rambo7
      Co oznacza ten dziwny przerywany dźwięk z silniczka? Dlaczego wydaje dźwięki skoro nie reguluje światłami ? Dodam że regulacja świateł działa.
      PS: Jeżeli chodzi o pkt. 2 Regulaminu to nie mogłem wymyślić odpowiedniego tytułu nieznająca lokalizacji usterki

      Comment


      • #4
        Niedługo przestanie hałasować jak się silniczek spali. Mnie denerwował ten dźwięk, więc wypiąłem wtyczkę przy lampie jak miałem ustawione na 0 na pokrętle (typowa usterka, część zintegrowana z lampą)

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez arti1987r Zobacz posta
          Jeżeli chodzi o pkt. 2 Regulaminu to nie mogłem wymyślić
          nie trzeba wymyślać - pisze że trzeba się przywitać, dodany jest link dla ułatwienia - to taki obyczaj.

          jck sugeruje że się silnik spali, jednak nie jest to reguła, niekoniecznie się spali. Jak się układ regulacyjny zagrzeje - to sie wysuszy - jak sie wysuszy to "turkotanie ustaje". Niestety zanim się wysuszy to "ustawienie się wypala" i będzie się pogłębiać - jak temu zapobiec? - opisałem poniżej.

          Zamieszczone przez arti1987r Zobacz posta
          Co oznacza ten dziwny przerywany dźwięk z silniczka? Dlaczego wydaje dźwięki skoro nie reguluje światłami ? Dodam że regulacja świateł działa.
          Generalnie wilgoć, głównie taka przypadłość mam miejsce w okresie słoty, elektryka szczególnie ponad 10cio letnie nie cierpi wilgoci, jak wszystko zresztą co elektryczne, ale i tak z instalacjami Civica jest nieźle w stos do konkurencji.

          OK, skąd to się bierze?
          najprawdopodobniej z tzw. zwarcia masy dla danego ustawienia. Na bębenku regulacji snopu światła mamy 4 pozycje wysokości. Jeśli bardzo długo najczęściej jest to ustawienie "0" lub "1" jeździmy 10 lat to po jakimś czasie następuje "migotanie" styku - (tak to nazywam, nie jestem elektrykiem) - takie zwarcie masy dla danego ustawienia.
          Ustawienia dla kazdej pozycji jest inne 0-1-2-3-4. wartość [V] jest zmienna.
          Regulator dla pozycji np. "0" lub innej np. "1" wydaje polecenie ustawienia ale przy okazji np. wilgoci zwiera obwód masy, nie potrafi się odkleić albo skleić ze stycznikiem i powstaje "turkotanie silnika" - przesuń - zatrzymaj = dzieje sie to tak szybko że powstaje efekt "turkotania".
          Podobnie jest w przypadku przekaźników, jeśli tzw. kotwiczka nie potrafi odkleić się od elektromagnesu (o ile to dobrze nazywam) to kiedy masz słaby akumulator (prawie padnięty) też powstaje efekt "turkotania" klekotania przekaźnika, który nie potrafi się "skleić" i podać prąd na rozrusznik.

          Mówisz że regulacja działa - ok ale mam wątpliwość - z pewnością działa - ale nie działa płynnie tzn.
          stań przed jakaś ścianą i popracuj Bębenkiem regulacji ale w taki sposób:
          - 0 i poczekaj na ustawienie
          - 1 poczekaj na ustawienie
          - 2 i poczekaj na ustawienie
          --- sprawdzaj czy obie lampy równo się przesuwają ...
          - z powrotem na 1 i poczekaj na ustawienie
          - na 0 i poczekaj na ustawienie

          od razu na 4 - poczekaj na ustawienie
          od razu na 0 - poczekaj na ustawienie

          prawdopodobnie zauważysz że w pewnych kombinacjach - popróbuj inne ustawienia dowolnie - (po prostu pobaw się) że w pewnych ustawieniach - silnik a tym samym odbłyśnik będzie się przycinał, lub nawet nie pójdzie dalej.
          Jak tak się stanie to,

          Co zrobić?
          nie wiem w jakim ustawieniu powstaje u Ciebie ten efekt???
          - załóżmy że powstaje przy ustawieniu "1".

          Wtedy ustaw w innej pozycji np 2 i tak zostaw.
          Zobaczysz że dla innej pozycji np. 2 - "turkotania" nie będzie . (będzie cisza, przy uruchamianiu rano gdy dasz kluczyk w pozycje II).

          Jesli pozycja 2 jest za niska - ustaw z powrotem na "0" (najlepiej przed jakąś ścianą) zaznacz (byle nie maluj po ścianach!!) zaznacz wysokość dla świateł w pozycji "0".
          Ustaw w pozycji "2" - podnieś maskę i ustaw ręcznie odbłyśniki do wysokości którą zaznaczyłeś na ścianie.
          W pozycji "2" "turkotania" - szarpania silnikiem już nie będzie.
          Tak to działa.

          Wtedy zawsze masz możliwość regulacji i nie trzeba wyjmować wtyczki jak jck zasugerował.

          no to teraz ... Rg pkt "przedstaw się" .
          Last edited by rambo7; 24-11-2013, 12:22.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Witam
            Masz racje to przez wilgoć. Nie działa mi regulacja na pozycjach 1,2,3, ale gdy silnik sie zagrzeje to wszystko jest ok. Czasami zaskoczy na jednej z pozycji i nie da sie wrócić do poprzedniej. Dzięki za pomoc pokombinuje coś z tym silniczkiem. Z centralnym zamkiem mi się udało (wg. instrukcji na forum) poprzez wymianę silniczków to i tu mi się uda
            PS: Już się przedstawiam Jestem Artur

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez arti1987r Zobacz posta
              gdy silnik sie zagrzeje to wszystko jest ok. Czasami zaskoczy na jednej z pozycji i nie da sie wrócić do poprzedniej.
              tak jest, dokładnie tak się dzieje, to nie wina silniczka a układu regulacyjnego.

              Artur, nie czytałeś Regulaminu, jest spec miejsce na przywitanie - tu wiem tylko ja że jesteś . https://www.civicforum.pl/forumdispl...staw-si%C4%99-!
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witam,Czyli to jeden se słabych punktów bo również mam taki mankament i tez lewa lampa
                Pozdrawiam

                Comment

                Working...
                X