Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Centralny zamek - nietypowy problem

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Centralny zamek - nietypowy problem

    Witam,

    jestem od niedawna posiadaczem Hondy Civic rocznik 2003 silnik 1.4.

    Od momentu zakupu mam problem z centralnym zamkiem w samochodzie. Najpierw odmówił posłuszeństwa centralny zamek drzwi lewych (pasażer), rozebrałem więc go wyjąłem termistor, zamieniłem na blaszkę - wszystko grało. Później to samo w drzwiach kierowcy ta sama procedura.

    Teraz wystąpił nowy problem. W pewnym momencie C.Z. przestał całkowicie działać, a wyglądało to tak:
    1. podjechałem pod sklep zamknąłem drzwi - wszystko było OK (chociaż tak na prawdę to nie wiem czy drzwi się na 100% zamknęły).
    2. otwarłem drzwi z pilota - otwarły się tylko dwa zamki (tylko te przy których nie operowałem - ciekawe czy to zbieg okoliczności) - pozostałe postały zamknięte.
    3. otwarłem resztę drzwi ręcznie i próbowałem zamknąć wszystko z pilota - brak reakcji
    4. próbowałem zamknąć kluczykiem - brak reakcji

    Lampka w środku reaguje na próbę otwarcia z pilota świecąc się, gaśnie dopiero po zamknięciu ręcznie zamka w drzwiach.

    Zastanawiam się czy padł sterownik C.Z czy może za te wszystkie operację odpowiada ten mały sterownik C.Z. który jest w siłowniku drzwi kierowcy i to on się popsuł (dotąd nawet kiedy nie działał siłownik w drzwiach kierowcy reszta zamków reagowała). Generalnie światło cofania i liczniki działają więc to pewnie nie wina bezpiecznika (z tego co doczytałem są na jednym).

    Spotkał się może ktoś z problemem zupełnie nie reagującego C.Z. ??

    Cześć. Wróć proszę do Regulaminu. Potem do wyszukiwarki.
    Last edited by syriuszteam; 20-08-2013, 14:35.

  • #2
    ja myślę jednak że to typowy problem, jest kilka pytań które się nasuwają: o jakiej lampce (w środku która reaguje na próbę otwarcia) piszesz? - to jest część alarmu? bo ja żadnej lampki nie posiadam.
    Moderator już zwrócił uwagę na to co trzeba zrobić. Sądzę, a nawet jestem przekonany że jeśli skutecznie poszukasz to znajdziesz co najmniej 3 obszerne Manuale w tej sprawie i co najmniej dwa razy tyle Wątków w temacie. Jeśli jednak nie znajdziesz, lub jeśli po przeczytaniu tego co już zostało napisane nie wyjaśni Ci to problemu - pisz.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam,

      w końcu rozwiązałem wczoraj problem samodzielnie. Okazało się, że spalony jest bezpiecznik od centralnego zamka ten w kabinie silnika (sądziłem, że te w kabinie silnika są mocniejsze, a te w przedziale pasażerskim słabsze, a okazało się, że jest prawdopodobnie na odwrót - nie sprawdzałem ale na logikę to tak właśnie jest). Prawdopodobnie bezpiecznik spaliła moja prowizoryczna naprawa silniczka od centralnego zamka (zastąpiłem kontaktrony które przewodziły prąd do wirnika silnika dwiema kulkami z cyny mając nadzieję ze trochę pochodzi) która chyba jednak była zbyt prowizoryczna (chociaż kilkadziesiąt razy pochodziło ). Kupiłem na allegroszu i wymieniłem siłownik C.Z., wymieniłem bezpiecznik i wszystko śmiga super.

      @rambo7
      Lampa o której pisałem to oświetlenie kabiny. Prześledziłem wszystkie wątki ale nie znalazłem nic o kompletnie martwym C.Z. . Zmyliły mnie te bezpieczniki, myślałem, że moce są na odwrót.

      Temat można uznać za zamknięty

      pozdrawiam
      Neolukas

      Comment


      • #4
        nie trzeba szukać wyszukiwarką , napisałem że: są co najmniej 3 obszerne Manuale skoro są~! to są! - Dział - Zrób to Sam. bez szukania - są! .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X