byłem zdeterminowany by to założyć i udało się...
* sposób montażu pokazany jest na przykładzie civica 1.7CTDi, w przypadku benzyniaków jedyna różnica może być w znalezieniu [+12V] po stacyjce trzeba znaleźć źródło.
Układ
Zamówiłem i zakupiłem Moduł świateł dziennych u pana Roberta Kozieła który przygotował mi zestaw do zamontowania, koszty = 105zł z przesyłką.
Robert Kozieł
tel: 501-350-790 orange
tel: 604-133-134 T-Mobile
[email protected]
nick na allegro "kremikr"
możliwe opcje:
Ceny za:
- sterownik podstawowy 35 zł
- sterownik z gaszeniem dziennych po zaciągnięciu ręcznego 45 zł
- układ pomiarowy z diodą led 10zł
(układ ma sens jeżeli trzeba ciągnąć kabel zasilający do kabiny
to wtedy pomiar następuje na tym kablu i jeżeli przez kabel
płynie prąd większy niż 1,5 ampera to zaświeca się biała płaska
dioda led ) sygnalizując że dzienne świecą.
za każdy przekaźnik z podstawką który trzeba zastosować 10 zł (w moim zestawie poszły 4 szt)
nowe kostki do H4 po 5 zł = 10 zł
kable, peszle = 10 zł
taki zestaw jak mój to około 95 zł + przesyłka około 10 zł
Układ: to instalacja wpinana w oryginalne oświetlenie samochodu! - to nie są LEDY ani inne tego typu układy - Instalacja układu oparta jest na przekaźnikach i na oryginalnym oświetleniu i świecą żarówki (tylko 2 żarniki drogowych) H4 normalnie w kloszach jak fabryka zrobiła. Instalacja jest bezinwazyjna! tzn. nie została uszkodzona żadna część w samochodzie i w każdej chwili można powrócić do układu fabrycznego w max 60 sek!.
Jako że w Hondzie Civic sterowanie światłami odbywa się za pośrednictwem tzw. "Sterowanie Masą" nie da się założyć Modułu sterowanego Plusem (+) jakie często są w ofertach np. allegro.
W skrócie układ zamienia Sterowanie Masą - na Sterowanie Plusem - po to by zaadoptować Moduł do układu sterowania samochodu.
Dlaczego TEN Układ nie ma sobie równych?!:
w całej tej przeróbce założenie przekaźników
jest bardziej istotne bo uchronią właścicieli
od kłopotu w przyszłości.
Przykłady:
Poniżej przypadkowe dowody iż jest tylko kwestią czasu ,
że gdzieś na linii od manetki do żarówki zacznie się psuć połączenie
na jakiejś kostce lub w samej manetce, światła
mijania będą coraz gorsze aż przestaną świecić
Na tej linii dla mijania płynie około 10 amperów !!!
Po założeniu przekaźników na tej linii płynie 0,3 ampera !!!
Przykładowe niedomagania tu:
Automat świateł dziennych jest przy okazji wartością dodaną
... dlaczego?...
bo :
-nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł
-oszczędza włókna żarówki świateł mijania
(rzadziej trzeba je wymieniać)
-nie zmieniamy nic w wyglądzie pojazdu montując LED-y
-jest bezawaryjny, w razie problemów zawszę służę pomocą
dlatego każdy moduł posiada mój numer telefonu, aby w przyszłości
łatwiej było nawiązać kontakt.
Co Istotne, nawiązując do powyższych niedomagań - UWAGA: nie zasilamy już świateł przez manetkę która jest daleko od żarówek gdzie powstają straty na kablach i w samej manetce. Zatem styki manetki nie wypalają się w przyszłości.
Zestaw
W zestawie znalazło się:
1. Zestaw 2 przekaźników + Moduł sterowniczy z podstawką (znajduje się przy Lampie Lewej),
2. Zestaw 2 przekaźników z podstawką (znajduje się przy Lampie Prawej),
3. Kompletnie przygotowane okablowanie z odpowiednio długimi kablami (dla komory silnika civica VII generacji),
4. Kostki przyłączeniowe,
5. peszele maskujące i zabezpieczające okablowanie,
własny niezbędnik:
1. lutownica, (cyna kalafonia etc)
2. koszulki termokurczliwe,
3. opaski zaciskowe
4. śrubokręt krzyżak/płaski
5. kombinerki,
7. nóż/ obcinacz typu cążki
8. nasadka 10 z przedłużka na grzechotce
9. WD40 (niezbędny do odkręcenia skorodowanych nieco śrub karoserii do założenia oczka masy),
10. kawałki pianki izolacyjnej, z uwagi na umieszczenie - amortyzującej (jak ktoś chce),
11. zabezpieczenie bezpiecznik 10A w mufce do przyłączenia w zworce - [+12V po stacyjce]
12. 6 szt. konektorków "męskich" do podpięcia w kostkę oryginalną H4.
wszystko przedstawione jest na 3-ciej Fotce poniżej.
Zaczynamy od Lampy Prawej (po str pasażera):
1. Zdejmujemy osłonę plastikową szczeliny błotnika przedniego i tam umieszczamy 2 przekaźniki mocując je opaskami zaciskowymi - tak by swobodnie dochodziły kable do KOSTKI żarówki H4.
2. MASA - odkręcamy śrubkę płaskownika trzymającego rurkę klimy i tam zakładamy oczko Masy (lutowaną z kabelkiem)
3. Zakładamy z powrotem osłonę plastikową błotnika które przy okazji maskują przekaźniki,
4. Kable (wiązki kabli) wsadzamy w cienkie peszele i maskujemy.
5. Kostkę zestawu (NOWĄ) zakładamy na żarówkę H4
6. Kabelki w wiązce 3szt: (czerwony / biały / niebieski) przygotowałem (polutowałem i zaizolowałem) wcześniej "męskie piny" i wpinamy odpowiednio do Oryginalnej Kostki w sposób jak pokazałem na Foto, izolujemy całą kostkę z pinami tak by się przypadkiem nic nie wypięło.
(UWAGA!!!! : Kostka Oryginalna po odpięciu "plecków" - trzeba się zapoznać jak lecą kable. Należy tak przypasować kolorki z Układu Modułu czerwony/biały/niebieski - do Oryg. Kostki - by się nie pomylić !!!! _FOTO-Schemat to pokazuje!!!
Koniec roboty dla Prawej Lampy.
Przechodzimy do Lampy Lewej (po stronie kierowcy):
7. Kabelek NIEBIESKI (długi wychodzący z przekaźników po Prawej) wsadzamy w cieniutki peszel i przeciągamy w kierunku Lewej Lampy wzdłuż górnej części chłodnicy (w tym celu trzeba odpiąć 4 spinki trzymające Zderzak) i wychodzimy przy Lampie Lewej. Peszel który przeciągniemy przypinamy opaskami zaciskowymi do profili wzdłuż pasa przedniego nad chłodnicą tak, by nie wplątał się w sprężarkę lub nie obcierał o żadne ruchome części. Kabel ten niebieski będzie wpięty do środkowego pinu Przekaźnika świateł Długich - Drogowych - jak na FOTO-Schemacie.
8. W identyczny sposób robimy po stronie Lewej tj.: demontujemy plastikową osłonę profilu błotnika - umieszczamy 2 przekaźniki z Modułem - unieruchamiając opaskami - zakładamy peszele - wszystko tak by swobodnie można się podpiąć do kostki żarówki H4.
Zakładamy z powrotem maskowanie plastikowe błotnika.
9. Masę (oczko na kablu) montujemy do śrubki przy dolocie (pod rurą dolotu - ona trzyma puszkę bezpieczników) - 10-ka na przedłużce.
10. Wypinamy całą puszkę bezpieczników z zaczepów (identycznie jak w przypadku montażu podgrzewacza "Stanadyne") i wyszarpujemy denko puszki i przeciągamy ŻÓŁTY kabel - (na Foto-Schemacie) który idzie w to samo miejsce które już znamy (do ZWORKI) czyli [+12V] po stacyjce. Przerabiamy tak byśmy mieli w tym miejscu 2 wyjścia po stacyjce jedno dla Stanadyne 2-gie dla Świateł dziennych) - dla świateł dzienny też montujemy MUFKĘ na bezpiecznik! - zamykamy puszkę.
11. Wpinamy NOWĄ kostkę Układu do żarówki H4 a 3 kabelki (czerwony / biały / niebieski) wpinamy do Oryginalnej kostki identycznie jak dla żarówki H4 po Prawej stronie - pokazane jest na - FOTO-Schemacie.
KONIEC roboty.
(niektóre rzeczy jak polutowane końcówki męskie zrobiłem wcześniej w domu, czas montażu przygotowanego Zestawu 40min.)
__________________________________________________ _________________
* tekst i wsparcie techniczne pan Robert Kozieł. Manual & Photo by rambo7

Światła Dzienne w Hondzie Civic VII generacji 2001-2003
(tylko dla przedlifta z pojedynczymi żarówkami H4 (3-pinowe) w reflektorze! dla polifta gdzie światła mijania mają żarówkę H1, a drogowe HB3 instalacja będzie inna - jaka? - trzeba pisać do Pana Roberta)* sposób montażu pokazany jest na przykładzie civica 1.7CTDi, w przypadku benzyniaków jedyna różnica może być w znalezieniu [+12V] po stacyjce trzeba znaleźć źródło.
Układ
Zamówiłem i zakupiłem Moduł świateł dziennych u pana Roberta Kozieła który przygotował mi zestaw do zamontowania, koszty = 105zł z przesyłką.
Robert Kozieł
tel: 501-350-790 orange
tel: 604-133-134 T-Mobile
[email protected]
nick na allegro "kremikr"
możliwe opcje:
Ceny za:
- sterownik podstawowy 35 zł
- sterownik z gaszeniem dziennych po zaciągnięciu ręcznego 45 zł
- układ pomiarowy z diodą led 10zł
(układ ma sens jeżeli trzeba ciągnąć kabel zasilający do kabiny
to wtedy pomiar następuje na tym kablu i jeżeli przez kabel
płynie prąd większy niż 1,5 ampera to zaświeca się biała płaska
dioda led ) sygnalizując że dzienne świecą.
za każdy przekaźnik z podstawką który trzeba zastosować 10 zł (w moim zestawie poszły 4 szt)
nowe kostki do H4 po 5 zł = 10 zł
kable, peszle = 10 zł
taki zestaw jak mój to około 95 zł + przesyłka około 10 zł
Układ: to instalacja wpinana w oryginalne oświetlenie samochodu! - to nie są LEDY ani inne tego typu układy - Instalacja układu oparta jest na przekaźnikach i na oryginalnym oświetleniu i świecą żarówki (tylko 2 żarniki drogowych) H4 normalnie w kloszach jak fabryka zrobiła. Instalacja jest bezinwazyjna! tzn. nie została uszkodzona żadna część w samochodzie i w każdej chwili można powrócić do układu fabrycznego w max 60 sek!.
Jako że w Hondzie Civic sterowanie światłami odbywa się za pośrednictwem tzw. "Sterowanie Masą" nie da się założyć Modułu sterowanego Plusem (+) jakie często są w ofertach np. allegro.
W skrócie układ zamienia Sterowanie Masą - na Sterowanie Plusem - po to by zaadoptować Moduł do układu sterowania samochodu.
Dlaczego TEN Układ nie ma sobie równych?!:
w całej tej przeróbce założenie przekaźników
jest bardziej istotne bo uchronią właścicieli
od kłopotu w przyszłości.
Przykłady:
Poniżej przypadkowe dowody iż jest tylko kwestią czasu ,
że gdzieś na linii od manetki do żarówki zacznie się psuć połączenie
na jakiejś kostce lub w samej manetce, światła
mijania będą coraz gorsze aż przestaną świecić
Na tej linii dla mijania płynie około 10 amperów !!!
Po założeniu przekaźników na tej linii płynie 0,3 ampera !!!
Przykładowe niedomagania tu:
Automat świateł dziennych jest przy okazji wartością dodaną

bo :
-nie trzeba pamiętać o włączeniu świateł
-oszczędza włókna żarówki świateł mijania
(rzadziej trzeba je wymieniać)
-nie zmieniamy nic w wyglądzie pojazdu montując LED-y
-jest bezawaryjny, w razie problemów zawszę służę pomocą
dlatego każdy moduł posiada mój numer telefonu, aby w przyszłości
łatwiej było nawiązać kontakt.
Co Istotne, nawiązując do powyższych niedomagań - UWAGA: nie zasilamy już świateł przez manetkę która jest daleko od żarówek gdzie powstają straty na kablach i w samej manetce. Zatem styki manetki nie wypalają się w przyszłości.
Zestaw
W zestawie znalazło się:
1. Zestaw 2 przekaźników + Moduł sterowniczy z podstawką (znajduje się przy Lampie Lewej),
2. Zestaw 2 przekaźników z podstawką (znajduje się przy Lampie Prawej),
3. Kompletnie przygotowane okablowanie z odpowiednio długimi kablami (dla komory silnika civica VII generacji),
4. Kostki przyłączeniowe,
5. peszele maskujące i zabezpieczające okablowanie,
własny niezbędnik:
1. lutownica, (cyna kalafonia etc)
2. koszulki termokurczliwe,
3. opaski zaciskowe
4. śrubokręt krzyżak/płaski
5. kombinerki,
7. nóż/ obcinacz typu cążki
8. nasadka 10 z przedłużka na grzechotce
9. WD40 (niezbędny do odkręcenia skorodowanych nieco śrub karoserii do założenia oczka masy),
10. kawałki pianki izolacyjnej, z uwagi na umieszczenie - amortyzującej (jak ktoś chce),
11. zabezpieczenie bezpiecznik 10A w mufce do przyłączenia w zworce - [+12V po stacyjce]
12. 6 szt. konektorków "męskich" do podpięcia w kostkę oryginalną H4.
wszystko przedstawione jest na 3-ciej Fotce poniżej.
__________MONTAŻ__________
Zaczynamy od Lampy Prawej (po str pasażera):
1. Zdejmujemy osłonę plastikową szczeliny błotnika przedniego i tam umieszczamy 2 przekaźniki mocując je opaskami zaciskowymi - tak by swobodnie dochodziły kable do KOSTKI żarówki H4.
2. MASA - odkręcamy śrubkę płaskownika trzymającego rurkę klimy i tam zakładamy oczko Masy (lutowaną z kabelkiem)
3. Zakładamy z powrotem osłonę plastikową błotnika które przy okazji maskują przekaźniki,
4. Kable (wiązki kabli) wsadzamy w cienkie peszele i maskujemy.
5. Kostkę zestawu (NOWĄ) zakładamy na żarówkę H4
6. Kabelki w wiązce 3szt: (czerwony / biały / niebieski) przygotowałem (polutowałem i zaizolowałem) wcześniej "męskie piny" i wpinamy odpowiednio do Oryginalnej Kostki w sposób jak pokazałem na Foto, izolujemy całą kostkę z pinami tak by się przypadkiem nic nie wypięło.
(UWAGA!!!! : Kostka Oryginalna po odpięciu "plecków" - trzeba się zapoznać jak lecą kable. Należy tak przypasować kolorki z Układu Modułu czerwony/biały/niebieski - do Oryg. Kostki - by się nie pomylić !!!! _FOTO-Schemat to pokazuje!!!
Koniec roboty dla Prawej Lampy.
Przechodzimy do Lampy Lewej (po stronie kierowcy):
7. Kabelek NIEBIESKI (długi wychodzący z przekaźników po Prawej) wsadzamy w cieniutki peszel i przeciągamy w kierunku Lewej Lampy wzdłuż górnej części chłodnicy (w tym celu trzeba odpiąć 4 spinki trzymające Zderzak) i wychodzimy przy Lampie Lewej. Peszel który przeciągniemy przypinamy opaskami zaciskowymi do profili wzdłuż pasa przedniego nad chłodnicą tak, by nie wplątał się w sprężarkę lub nie obcierał o żadne ruchome części. Kabel ten niebieski będzie wpięty do środkowego pinu Przekaźnika świateł Długich - Drogowych - jak na FOTO-Schemacie.
8. W identyczny sposób robimy po stronie Lewej tj.: demontujemy plastikową osłonę profilu błotnika - umieszczamy 2 przekaźniki z Modułem - unieruchamiając opaskami - zakładamy peszele - wszystko tak by swobodnie można się podpiąć do kostki żarówki H4.
Zakładamy z powrotem maskowanie plastikowe błotnika.
9. Masę (oczko na kablu) montujemy do śrubki przy dolocie (pod rurą dolotu - ona trzyma puszkę bezpieczników) - 10-ka na przedłużce.
10. Wypinamy całą puszkę bezpieczników z zaczepów (identycznie jak w przypadku montażu podgrzewacza "Stanadyne") i wyszarpujemy denko puszki i przeciągamy ŻÓŁTY kabel - (na Foto-Schemacie) który idzie w to samo miejsce które już znamy (do ZWORKI) czyli [+12V] po stacyjce. Przerabiamy tak byśmy mieli w tym miejscu 2 wyjścia po stacyjce jedno dla Stanadyne 2-gie dla Świateł dziennych) - dla świateł dzienny też montujemy MUFKĘ na bezpiecznik! - zamykamy puszkę.
11. Wpinamy NOWĄ kostkę Układu do żarówki H4 a 3 kabelki (czerwony / biały / niebieski) wpinamy do Oryginalnej kostki identycznie jak dla żarówki H4 po Prawej stronie - pokazane jest na - FOTO-Schemacie.
KONIEC roboty.
(niektóre rzeczy jak polutowane końcówki męskie zrobiłem wcześniej w domu, czas montażu przygotowanego Zestawu 40min.)
__________________________________________________ _________________
* tekst i wsparcie techniczne pan Robert Kozieł. Manual & Photo by rambo7
Comment