Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Manual - Test Wskaźników VII gen. usterka wskaźnika temp i paliwa.

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Manual - Test Wskaźników VII gen. usterka wskaźnika temp i paliwa.

    Witam
    Ostatnio musiałem zdemontować licznik swojej Hondy VII Sport , musiałem wyjąć wszystkie wskaźniki by dostać się do środka . Po złożeniu zauważyłem że nie działa mi wskaźnik temp i paliwa . Próbowałem je lekko wyciągnąć a to docisnąć niestety bez rezultatów . Wskaźnik od paliwa lekko drgnie przy włączeniu zapłonu natomiast po zatankowaniu czy przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zostaje w tym samym miejscu . Co począć .?


    EDIT:
    Temat Posta zmodyfikowany i awansowany to rangi MANUALA

    Manual Samodiagnostyka - Test Sprawności Działania Wskaźników VII generacja 2001-2005r.
    r7


    warto prześledzić cały Post z uwagi na cały problem oraz zamieszczony (w dalszej części - Post #12) Film by maciek711 który pokazuje Procedurę testu oraz widoczne niedomagania.
    Last edited by rambo7; 10-04-2012, 11:49. Powód: Edycja Posta do rangi MANUALA - Test - Procedura Diagnozy Wskaźników

  • #2
    ok, czyli wskaźnik poziomu paliwa nie działa, i nie działa do dziś?
    co ze wskaźnikiem temperatury - działa?
    Jest metoda na sprawdzenie kontrolek wskaźników itd. ale najpierw daj znać jak to się zachowuje.
    Przede wszystkim trzeba zacząć od sprawdzenia bezpieczników pod kierownicą.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wskaźnik temperatury nie działa kompletnie można go ustawiać w pozycji jakiej się chce , natomiast paliwa po przekręceniu zapłonu lekko drgnie , pomimo że jest około pół baku paliwa wskaźnik nie reaguje , lekko drgnie około 3mm i tak zostaje do lekkiego opadnięcia po około godzinie przy wyłączonym zapłonie . Często wyjmowałem wskaźniki od temp i paliwa by dobrze je ustawić jednak za którymś razem po prostu przestały wskazywać . Być może celując w otwór wskaźnika uszkodziłem coś co jest obok otworu np.jakieś zwoje (nie bardzo wiem jak to określić ) . Przed chwilą sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są ok .

      Comment


      • #4
        Tym wątkiem otworzę dość ciekawy wpis dotyczącym Samodiagnozy Wskaźników nadało by się to na osobny Post ale zobaczymy co wyjdzie.

        Z tego co się orientuję chyba na całym Forum nie ma na ten temat słowa a okazuje się że VII generację też można przetestować pod kątem Samodiagnozy Wskaźników.

        Procedura samodiagnozy wskaźników

        Zestaw wskaźników posiada funkcję samodiagnozy.

        •Sprawdzanie obwodu uruchamiania brzęczyka.
        •Kontrola obwodu uruchamiania kontrolki
        •Kontrola sygnału wejściowego wyłącznika
        •Sprawdzanie segmentów LCD - wyświetlacz licznika
        •Kontrola obwodów napędowych zestawu wskaźników (szybkościomierza, obrotomierza, wskaźnika poziomu paliwa, wskaźnika temperatury płynu chłodzącego)
        •Linia komunikacyjna (linia sygnału temperatury płynu chłodzącego między wskaźnikiem i ECM/PCM)


        Wejście w tryb funkcji samodiagnozy

        Przed uruchomieniem funkcji samodiagnozy sprawdzić bezpieczniki nr 9 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i nr 10 ( 7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

        1. Nacisnąć i trzymać przycisk ustawiania/zerowania.

        2. Włączyć światła.

        3. Włączyć zapłon (II).

        4. W czasie 5 sekund wyłączyć światła, następnie włączyć i wyłączyć je ponownie.

        5. W czasie 5 sekund zwolnić przycisk ustawiania/zerowania, a następnie nacisnąć i zwolnić przycisk trzy razy.



        UWAGA:

        •W trybie samodiagnozy regulator natężenia oświetlenia wskaźników działa normalnie.
        •W trybie samodiagnozy przycisk ustawiania/zerowania wykorzystywany jest do rozpoczęcia sprawdzania obwodu zasilania brzęczyka i kontroli obwodu uruchamiania zestawu wskaźników.
        •Tryb samodiagnozy wyłącza się, gdy samochód przekroczy prędkość 2 km/h lub gdy wyłączony zostanie zapłon.


        Sprawdzanie obwodu uruchamiania brzęczyka
        Podczas wchodzenia w tryb samodiagnozy brzęczyk pięciokrotnie wydaje sygnał dźwiękowy.

        Kontrola obwodu uruchamiania kontrolki
        Podczas wchodzenia w tryb samodiagnozy światła kontrolek migają.
        Migają lampki następujących kontrolek:
        Kontrolka pasów bezpieczeństwa, kontrolka ładowania, kontrolka rezerwy paliwa, kontrolki przeglądu okresowego, kontrolka drzwi, kontrolka pokrywy/drzwi bagażnika, kontrolka układu hamulcowego, wskaźnik położenia dźwigni A/T (z wyjątkiem [P], [R], [N] w przypadku automatu).

        Kontrola sygnału wejściowego wyłącznika
        Po wyłączeniu się okresowego dźwięku brzęczyka w początkowej fazie samodiagnozy brzęczyk zaczyna wydawać ciągły sygnał dźwiękowy podczas przełączania poniższych wyłączników z pozycji wyłączonej do pozycji włączonej.
        Następujące wyłączniki wyzwalają sygnał dźwiękowy brzęczyka:
        Wyłącznik tylnych świateł przeciwmgielnych.
        Sprawdzanie segmentów LCD wyświetlacza
        Podczas wchodzenia w tryb samodiagnozy segmenty LCD Licznika oraz temperatury zewnętrznej migają pięciokrotnie.

        Kontrola obwodu uruchamiania zestawu wskaźników
        Podczas wchodzenia w tryb samodiagnozy wskazówki szybkościomierza, obrotomierza, wskaźnika poziomu paliwa i wskaźnika temperatury płynu chłodzącego wahają się między położeniem minimum a maksimum, a następnie powracają do położenia minimum.

        UWAGA:
        Po wyłączeniu się brzęczyka, wskazówki wskaźników powracają do położenia minimum, a naciśnięcie przycisku ustawiania/zerowania rozpoczyna sprawdzanie obwodu uruchamiania brzęczyka (jeden sygnał dźwiękowy) oraz ponownie kontrolę obwodu uruchamiania zestawu wskaźników.
        Kontroli nie można wznowić, zanim wskazówki wskaźników nie powrócą do położenia minimum.

        Jeśli wskazówka nie wychyla się lub też brzęczyk nie brzęczy, należy wymienić moduł zestawu wskaźników.

        Kontrola linii komunikacyjnej
        W trybie samodiagnozy po przeprowadzeniu kontroli segmentów LCD Licznika/Licznika dziennego funkcja samodiagnozy rozpoczyna kontrolę linii komunikacyjnej.
        Zaświecenie się wszystkich segmentów świadczy o prawidłowej komunikacji.
        Jeśli na wyświetlaczu pojawi się słowo „Error”, oznacza to uszkodzenie w linii komunikacyjnej między zestawem wskaźników, multipleksowym modułem sterującym i ECM/PCM.


        Wyjście z trybu funkcji samodiagnozy
        Wyłączyć zapłon.
        UWAGA: Funkcja samodiagnozy wyłącza się, gdy samochód przekroczy prędkość 2 km/h.
        __________________________________________________ __________________________________________________ _____



        przetestuj, i sprawdź co się dzieje, jeśli po samodiagnostyce, nadal nie będzie odzewu ze strony wskaźników - zajmiemy się konkretnie nimi.

        zapytam jeszcze o to co się dzieje na tablicy? - czy przypadkiem nie ma żadnego Check Enigine ?

        (film pokazujący test wpis #12)

        Filmik kolegi rafaello4422 https://youtu.be/KFt1eLVxetI
        Last edited by rambo7; 04-04-2013, 07:27. Powód: uzupełnienie
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Na tablicy wszystko jest ok. Próbowałem się dostać do lampki SRS jak pewnie pamiętasz miałem problem z nie świecącą się kontrolką airbag , okazało się że jakaś mądra głowa zakleiła żarówkę jakimś czarnym silikonem ( nie wiem jak to się stało że nie zauważyłem tego przy kupnie samochodu ) , kontrolka świeciła się cały czas , pomógł sam reset SRS . Zaraz sprawdzę diagnozę wskaźników.

          Edit:
          Sprawdziłem , kontrolki migają , wskaźniki obrotomierza jak i prędkościomierza oczywiście działają natomiast wskaźnik temp jak i paliwa pozostają w miejscu zero reakcji.
          Last edited by rambo7; 05-04-2012, 14:01. Powód: po sobie wstawiaj EDIT

          Comment


          • #6
            OK, czyli mamy pewność że Procedura testu wskaźników działa.
            Nie działa nadal wskaźnik temperatury silnika oraz wskaźnik paliwa.

            Problem dotyczy obwodów elektrycznych, najbardziej "podejrzany" jest Multipleksowy Moduł Sterujący, ale o tym później.
            Musimy wrócić do początku, wyjmowałeś silnik rozumem cały i odpinałeś wszystkie niezbędne wtyczki.
            Czy rozpinałeś jakieś wtyczki pod kierownicą i za schowkiem, generalnie jakie wtyczki w kabinie? dokładnie możesz napisać ?

            czy działa Immobiliser?
            Last edited by rambo7; 05-04-2012, 14:01. Powód: uzupełnienie wpisu
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Nie miałem o tym pojęcia
              Oby nie była ta wiedza potrzebna ale dzięki wielkie Guru

              Comment


              • #8
                Po odkręceniu licznika odpiąłem dwie wtyczki niebieską jak i zieloną . Zdjąłem obudowę wierzchnią licznika ( plastikową zasłaniającą tarcze ) by dostać się do wskaźników,wyjąłem je wszystkie delikatnie by wyjąć całą białą tarczę . Po zdiagnozowaniu problemu z kontrolką srs ( która była przyczyną rozkręcenia licznika) i złożeniu wszystko działało razem ze wskaźnikami paliwa i temperatury natomiast źle wskazywały dane . Po kilkakrotnej
                korekcji wskaźników (wyjmowaniu igiełek i wkładaniu na prawidłowe miejsca ) zupełnie przestały działać . Nie ingerowałem w nic innego .

                Comment


                • #9
                  ok, w takim razie sądzęże już przestały działać w momencie złożenia po 1-szym razie potem to było już tylko gorzej tzn wskazania pomału leciały na łeb, to żę korygowałeś ustawienie wskaźników ręcznie już było "po ptokach" i tu możę być pies pogrzebany - tak namieszałeś że prawdopodobnie wskaźniki działają !!!
                  ale tak nimi namieszałeś że one są rozkalibrowane na amen !
                  Absolutnie nie należało ich ruszać !!!

                  Ja tu teraz nie wiem od czego sie płodzić !?

                  brałem za winnego Multiplexowy Moduł sterujący a konkretnie że przy demontażu coś nie wpoiłeś do Skrzynki bezpieczników albo coś nie styka albo coś sie zepsuło.
                  Teraz muszę zweryfikować co napisałeś, dorzucić do tego trzeba grzebanie we wskaźnikach - tego nie należało ruszać !!!

                  przyczyn możę być wiele:
                  - Moduł sterujący multipleks nie może odebrać sygnałów od zestawu wskaźników,
                  - Moduł sterujący multipleks nie może odebrać sygnałów od ECM/PCM.
                  - ECM/PCM nie może odebrać sygnałów od multipleksowego modułu sterującego i zestawu wskaźników,

                  do tego rozkalibrowane wskaźniki ....


                  tak to wygląda dla zrozumienia w skrócie o Multipleksie:
                  Funkcje komunikacji multipleks

                  Aby obniżyć ilość wiązek przewodów, przez wspólne linie komunikacji multipleks są przesyłane sygnały cyfrowe zamiast normalnych sygnałów elektrycznych przesyłanych przez pojedyncze przewody.

                  •Sygnały wejściowe każdego wyłącznika są zamieniane na sygnały cyfrowe w procesorze głównym (CPU).
                  •Sygnały cyfrowe są przesyłane z modułu nadajnika do modułu odbiornika jako serie sygnałów.
                  •Sygnały nadajnika są zamieniane na sygnały wyłącznika w module odbiornika, który włącza odpowiedni element lub nadzoruje wyłącznik.
                  •Między ECM/PCM i zestawem wskaźników są niezależne linie komunikacyjne



                  *schemat jest przykładowy i może się różnić w zależności od wersji, już mówię że w dieslu jest nieco inaczej.
                  Last edited by rambo7; 05-04-2012, 14:50. Powód: uzupełnienie wpisu
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Na ten czas, musisz wykonać zadanie:

                    rozbierz ponownie całe zegary tak, by mieć do nich jak najszybszy dostęp do wtyczek ale niczego nie wypinaj.

                    Rozgrzej auto tak by na 100% było rozgrzane tak by silnik był gorący jak cholrea, zatankuj bak do pełna.

                    wyłącz silnik, wyjmij kluczyk i zdemontuj wskaźniki i ustaw tak by wskazanie temperatuy było na 1/2 a wskazanie ilości paliwa na 5/6 NIE na MAX ! tylko 1mm przed max.

                    złóż do kupy i zapnij wtyczki (nie składaj całych zegarów tylko zostaw tak by wszystko było podpięte ale była szybka możliwość demontażu.

                    Pojeździj tak 1-2 dni chodzi o to byś sprawdził jak sie zachowuje auto kiedy ostygnie , postoi 1 dzień itd....czy wychylenia wskazówek zmienią się ?!

                    na ten czas zakładam że je tak rozkalibrowałeś że jest całkowita kicha.

                    Dlatego po wykonaniu Testu Procedury samodiagnozy wskaźników nic nie zareagowało - tak sądzę ...bo ja tylko świecę wiedzą ale jasnowidz nie jestem.

                    Jak silnik po rozgrzaniu ostygnie i przekalibrujesz wskazówki - wykonaj ponownie test wskaźników, mówiłeś że któryś dryga minimalnie ... możliwe że on jeszcze niminalnie sie łapie w ustawienia fabryczne.
                    Last edited by rambo7; 05-04-2012, 14:54.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Jeśli działały i kilkakrotnie korygowałeś ustawienie wskazówek to tu może tkwić problem. Sam nigdy nie zmieniałem tarcz na zegarach, ale czytałem jakie problemy mieli Ci, którzy to robili po raz pierwszy. Cewki odpowiadające za zmianę wychylenia wskazówek są super delikatne i łatwo ulegają mechanicznemu uszkodzeniu właśnie przy manewrach ich ściągania i zakładania. Może po prostu je uszkodziłeś przy ostatnim założeniu i teraz nie dają błednych wskazań tylko żadne ? Elektronicy z Forum zapewne powiedzą czy to prawdopodobna przyczyna. Bo jeśli działały dając błedne wskazania, to może sygnał z czujników dochodził ale mógł być zniekształcany przez uszkodzone cewki, aż wreszcie po kolejnym manewrze nie wywołał żadnej reakcji, bo uszkodzenie się pogłębiało z każdym manewrem i cewki padły ostatecznie ?
                      Pzdr.

                      Comment


                      • #12
                        Ok zrobię tak jak mówisz .
                        Ps.Znalazłem na szrocie cały licznik do tego modelu lecz z wersji angielskiej , czy przydadzą się ewentualnie z niej jakieś części ?

                        oto link jak to wygląda
                        w zbiorniku jest prawie pusto
                        wskaźnik temperatury można dowolnie regulować .
                        Wskaźnik paliwa można ustawić też jak się chce , najgorsze że nie chce opadać po wyłączeniu zapłonu

                        https://www.youtube.com/watch?v=jSGh...ature=youtu.be

                        Last edited by rambo7; 11-09-2012, 10:26. Powód: nowy adres do Filmiku "Test zegarów".

                        Comment


                        • #13
                          Nie wiem tylko czy ten test wskaźników robiłeś na rozgrzanym silniku /? ...zakładam że tak, więc:
                          Filmik wyjaśnia nam że:
                          wtyczki (całego licznika) są podpięte i jest komunikacja z wskaźnikiem paliwa i Multiplexem - to pewne, nie wiem co ze wskaźnikiem temperatury - bo nie zareagował?

                          Jeśli tak stałeś (na rozgrzanym silniku) i całe zegary były podpięte, trzeba je zdemontować i dobrać się do wskazówek ...ale .... ale ..... w taki sposób byś miał możliwość zdjęcia wskazówki ale zapnij wszystkie wtyczki i załącz na ON II tak jak na filmiku by było wszystko podłączone.

                          Więc:
                          silnik gorący, w baku masz pusto, wskazówki na wierzchu a cały licznik podpięty i kluczyk na ON.
                          odczekaj chwilę minim. 30 sek.
                          - wskaźnik temperatury - stoi prawidłowo (dokładnie jak trzeba 1mm przed połową),
                          - ustaw wskaźnik paliwa na 2mm przed czerwoną kreską rezerwy,

                          wykonaj ponownie Test wskaźników, sprawdź czy po wyjściu z trybu testu opada po wyłączeniu kluczyka.
                          Po wyjściu z trybu testu włóż kluczyk i zobacz czy sie ustawi na pozycji ponad rezerwą (zgodnie z tym co masz w baku).

                          cały czas zakładam że nic nie jest odpięte na linii /Bak paliwa - wskaźnik/ to co robimy daje nam 100% pewność że jest komunikacja na trasie Wskaźnik - Sterownik Multiplexowy, natomiast nie mam pewności czy jest komunikacja Multiplex - Bak.
                          Sprawdź wszystkie połączenia dookoła Skrzynki bezpieczników w której jest Moduł multipleksu (wtyczek jest kilka sprawdź czy wszystkie są dobrze wsadzone!
                          Last edited by rambo7; 06-04-2012, 08:10.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Test zrobiłem na rozgrzanym silniku , wskaźnik temperatury kompletnie nie reaguje . Ustawiłem go tak jak pisałeś niestety nie opada , nie ma też łączności w trakcie przeprowadzonego testu zegarów, wszystkie wtyczki sprawdziłem . W porównaniu ze wskaźnikiem paliwa wskaźnik temp nie opada bezwładnie po podniesieniu go palcem pomimo że silnik był rozgrzany . Wskaźnik paliwa w zależności od włożenia go w różne pozycje drga do góry gdzieś o 2mm . Pomyślałem że właśnie tyle mam w zbiorniku paliwa , niestety po zatankowaniu wskaźnik pozostaje w tym samym miejscu i nie opada . Ręce mi opadły ....
                            W innym liczniku który posiadam od wersji angielskiej zauważyłem że po podniesieniu palcem wskaźników temp jak i paliwa do maks one ładnie powoli bezwładnie opadają na dół.....

                            Comment


                            • #15
                              ...spokojnie cierpliwości...
                              no właśnie, próba podłączenia innego zestawu (całego licznika) dała by odpowiedź gdzie problem bo wynika z tego że skopane są:
                              1. wskaźnik paliwa
                              2. wskaźnik temp. silnika.

                              Jak mówisz podłączasz inne zegary i wszystko chodzi ok.
                              Rozumiem że Test wskaźników w angliku działa bez problemu? - sprawdzałeś?
                              jeśli tak (działają) to, nie będę kopał w dokumentacji, bo sprawa wydaje sie jasna, dasz rade (nie wiem czy to możliwe) przełożyć wewnętrzne "bebechy" wskaźnika paliwa i temp. silnika ?
                              Wychodzi na to że komunikacja Do liczników jest / one, nie dają znaku życia.
                              Last edited by rambo7; 06-04-2012, 14:19.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X