Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka SRS i błąd. Co począć?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka SRS i błąd. Co począć?

    Witam

    Na początku lutego po mrozach zapaliła sie kontrolka SRS. Samochód został podpięty w serwisie do komputera. Kod nr. 09-1 'Przerwa lub *niewyraźnie zapisane* w obwodzie Napinacza Prawego Pasa Bezpieczeństwa. Błąd skasowany i ponad 150 też.
    W dniu dzisiejszym kontrolka znów się zapaliła, nie chcę jechać do ASO, żeby znów wzieli kasę za samo odczytanie. Macie pomysł co to może być i jak się za to zabrać?

    Pozdrawiam
    Honda Civic 1.8 i-VTEC 4D

  • #2
    Może to będzie pomocne https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=16402
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      Chyba odszyfrowałem, to co mam zapisane prócz numerka to opis: Przerwa lub zwiększony opór w obwodzie Napinacza Prawego Pasa Bezpieczeństwa, czyli błędy?

      41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
      42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
      Honda Civic 1.8 i-VTEC 4D

      Comment


      • #4
        We wpisie #9 tego Posta znalazłem sporo na temat SRS - musisz przdczytać przekanany jestem że coś wyłowisz analogicznego do swojej sytuacji: https://www.civicforum.pl/showthread...ight=kontrolka
        czyli 10 Postów do przejżenia .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Każdy temat jest mniej więcej o tym samym - masz błąd -> skasuj go, a może będzie dobrze - u mnie to już zostało zrobione w ASO, po 2 tyg kontrolka świeci się znowu. Może nie do końca jasno się wyraziłem w tamtym poście, ale zastanawiam się co może być przyczyną wyrzucenia tych dwóch błędów i jakiej naprawy się spodziewać.
          Honda Civic 1.8 i-VTEC 4D

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez keizam Zobacz posta
            41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
            42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
            wydaje mi się że odpowiedź jest prosta ale znaleznienie przyczyny trudniejsze...
            czy grzebałeś ostatnio w aucie odpinałeś coś zwiazanego z systemami bezpieczeństwa?
            ustarki są w obszarze elektryki pierwsza wskazuje ze coś nie pzewodzi w obwodach napiancza pasa pasażera
            druga za duża oporność w tym samym obwodzie.
            czyli coś raz łączy a raz nie - postrawdzaj kostki i wszystkie połączenia spryskaj preparatem odsiarczającym sprawdź na ile sie da czy jakiś kabekek nie przetarty itd. ewidentnie gdzieś nie ma przewodności.
            Szkoda jeździć do aso i płacić ... a nie lepiej kupić było Skaner za 100zł i mieć non stop urządzenie do końca życia i wkażdej chwili ? niż 150zł dawać za 1 podłącznienie - dla mnie jest to niezrozumiałe.
            Last edited by rambo7; 25-02-2012, 21:25.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              keizam, odłącz akumulator, zdejmij plastik osłaniający napinacz pasa od strony pasażera i rozłącz wtyczkę elektr. od napinacza, oczyść styki. Być może tylko styki zaśniedziały (wtyk/gniazdo) i dlatego wywala błąd. Brudne/zaśniedziałe styki powodują zwiększenie rezystancji (oporności) a w skrajnych przypadkach brak przewodzenia.

              Złóż to później i skasuj błąd (spróbuj samemu, to proste), jest duża szansa że już nie powróci.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Z pewną nieśmiałością w tym zacnym gronie, ale myśl z wtyczką elektryczną od napinacza może być strzałem w 10. Mój kolega męczył się tak z Zafirą. Tam kostka była pod wykładziną fotela pasażera. Duża zmiana temperatury zimą, wilgoć jesienią i serwis kasował Go nie likwidując przyczyny. Dopiero jakiś elektryk specjalizujący się w alarmach posłuchał co i kiedy się działo, dobrał się do kostki, wysuszył, wyczyścił, potraktował preparatem, zaizolował. Po kilku latach Zafira zmieniła właściciela bez jednego zbędnego mrugnięcia SRS. Pzdr.

                Comment

                Working...
                X