Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

dziwny odgłos dochodzący ze schowka - chyba nawiew

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • dziwny odgłos dochodzący ze schowka - chyba nawiew

    Cześć
    pojawił mi sie taki problem, że przy zimnym silniku (głównie przy zimnym, ale przy lekko rozgrzanym też się zdarzyło) podczas uruchomienia nawiewu na wyższe obroty w celu odparowania szyb z okolic schowka wydobywa się głośne buczenie, jakby drżenie.. tak jakby wiatrak nawiewu o coś ocierał..
    trwa to od kilku do kilkunastu senkund ..
    czy ktoś spotkał się z czymś takim?? a może wie jak to zlikwidować??
    oczywiście wyłączyć wysokie obroty nawiewu potrafię, ale to problemu nie rozwiązuje

    dzięki za pomoc

  • #2
    Przy -20 stopniach zaraz po odpaleniu auta mialem takie same objawy... Mysle ze to wina niskiej temperatury. Teraz kiedy w nocy jest 0 lub na + tego objawu juz nie ma...

    Ale moze u Ciebie cos innego jest przyczyna... Trudno powiedziec...

    Pozdro
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Tak u mnie dokładnie tak jest tylko przy minusowych temperaturach. Dziś np gdy odpalałem autko przy 0 stC. to nie ma tego odgłosu...

      robiłeś coś z tym ?

      Comment


      • #4
        Nie. Nic nie robilem... Wszystko dziala jak nalezy...

        Pewnie moznaby jakos to przesmarowac albo cos... Ale narazie nie przeszkadza mi jak jest...
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Dołącze się do wątku. Ja mam troszke inny problem. kiedy włącze nawiew na 1 to słysze jakieś regularne trykanie. Nie słychać na 2,3,4
          Dzwięk pojawił się nagle, dochodzi z okolicy schowka czyli całego zespołu nawiewu a nie z kratek. Mogło coś tam wpaść ?? jakiś liść czy gałązka ?????
          Co proponujecie ??
          Civic 3D 96'

          Comment


          • #6
            Zerknąć i wymienić filtr kabinowy

            Comment


            • #7
              Pewnie bym tak zrobił ale nie mam takiego filtra choc mam A/C podobno te pierwsze roczniki nie miały..

              Dwa posty wyzej napisałem ze moj to 1996 rok i chodzi mi o VI gen. kiedy mialem napełnianą klime facet powiedział ze nie ma filtra. Patrząc do schowka widze że nie ma żadnej kieszeni na filtr.
              Last edited by rambo7; 21-03-2012, 21:34. Powód: edit

              Comment


              • #8
                Jak może nie być filtra? Nawet w maluchach był kawałek gąbki żeby nic większego nie wpadło

                Comment


                • #9
                  Patrzyłem na manuala i nie posiadam takiej kieszeni jak na schemacie ...

                  Comment


                  • #10
                    Filtron produkuje filtry do np. 1.5i wyprodukowanych po 11/95 z uwagą, że przeznaczone do samochodów z A/C. A Ty masz młodsze auto (96) z A/C. Wejdź na www.filtron.pl i wpisz dokładne dane swojego bolidu. Będziesz wiedział wszystko z dokładnością do 1 miesiąca. Pzdr.
                    Last edited by rambo7; 21-03-2012, 21:37. Powód: uporządkowanie Wątku :)

                    Comment


                    • #11
                      ja mam 97r i tez nie mam fitra kabinowego mimo ze posiadam A/C i to ze jest klima to nic nie znaczy poprostu nie wszystkie maja

                      Comment


                      • #12
                        No więc problem tkwi gdzie indziej. Jeżeli odgłos pojawia się po włączeniu nawiewu na najniższych obrotach i po chwili zanika, zaś na wyższych nie ma go wogóle, to moim zdaniem wentylator nawiewu przypomina o sobie i o swoich potrzebach związanych z wiekiem.
                        Nie wiem jak mocowana jest oś tego konkretnie modelu, ale wyraźnie widać, że stabilizuje się przy wyższych obrotach. Zaczyna działać efekt żyroskopu i jest cicho. Przy wchodzeniu na obroty wibruje i to słychać do osiągnięcia odpowiedniej ich wartości. Według mnie trzeba się do niego po prostu dobrać i sprawdzić.
                        Gdyby problem tkwił w jakimś obcym elemencie, który wpadł do nawiewu, to wraz ze wzrostem obrotów wentylatora odgłos mógłby się zmieniać ( inna częstotliwość ) ale nie zanikać całkowicie.
                        Pzdr.

                        Comment


                        • #13
                          Nawiązując do wypowiedzi Syriuszteam ( dźwięk słychać na niskich obrotach a na wyższych zanika ) to na pewno trzeba się dostać do wentylatora i na początek przesmarować ośkę na której się porusza wiatrak.

                          Comment

                          Working...
                          X