Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka SRS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka SRS

    zaswiecila mi sie kontrolka srs nie wiem czemu sprawdzilem bezpieczniki wszystko ok a swieci czy ktos wie co trzeba zrobic czy trzeba jechac gdzies i podpiac pod komputer by sie dowiedziec co nie tak ?

  • #2
    odpinałeś (albo ktoś odpinał) czujniki poduszek, napinaczy pasów bezpieczeństwa?
    Last edited by rambo7; 13-11-2011, 21:11.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zrób samodiagnostykę
      opis czynności znajdziesz TU https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=16402
      ビートル ジョン

      Comment


      • #4
        niestety ale nie moge wejsc w przeslany przzez ciebie link

        Comment


        • #5
          Podepnę się pod temat. Sprawdziłem bezpieczniki, skasowałem błąd domową metodą kasowania ale lampka jak się świeciła tak się świeci. Podłączyłem się komputerem z interfejsem ELM i programem PCMSCAN i nic. Zero błędu ma ktoś z Was jakąś propozycję? Wiem ze układ SRS jest bardzo czuły możliwe ze mam jakiś spadek na regulatorze napięcia?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Macias84 Zobacz posta
            skasowałem błąd domową metodą kasowania ale lampka jak się świeciła tak się świeci.
            Czyli kasowałeś ale nieskutecznie. Teraz, albo błąd wynika z trwałej usterki, albo jednak nie udało się kasowanie. Mnie błąd SRS wyskoczył po długotrwałej ekspozycji słonecznej Hanki. Jak wsiadłem to kierownica parzyła a na desce można było grillować. Wtedy procedura kasowania pomogła dopiera za trzecim razem. Pierwsze dwa nie przyniosły potwierdzenia jej zakończenia. Dopiero trzecie podejście było skuteczne. Więc powtórz jeszcze procedurę kasowania i zwróć uwagę, czy każdy krok jest poprawny, aż do potwierdzenia zakończenia włącznie.

            Comment


            • #7
              Podłączyłem się jakimś specjalistycznym sprzętem kumpla z warsztatu. Błąd 07-02 wewnętrzne uszkodzenie modułu SRS ;( Mam pytanie gdzie jest ten moduł i czy da sie go wymienić a'la P2P? Jaki moduł mam kupić? Mam sedana z dwoma poduszkami powietrznymi z 2003 roku.

              Comment


              • #8
                Cześć.
                Moduł masz pod wykładziną podłogi za kolumną kierowniczą. Najłatwiej dojść do niego "po żółtych peszlach". Pamiętaj tylko, żeby odłączyć na minimum 5 minut aku, zanim cokolwiek robisz w obrębie SRS.
                Moduł pasuje P&P, ale nie odpowiem jaki jest w Twoim samochodzie. Najlepiej sprawdzić orginał po wymontowaniu albo w ASO po VIN. ( Choć jak ostatnio czytamy, ASO "montuje w VIII gen." układ przypominania o przeglądach", czego fabryka nie przewidziała lub zaniedbała? ).

                A nie jest przypadkiem tak, że masz zatkany odpływ skroplin z klimy i zawilgocone okolice montowania tego modułu? Sprawdź najpierw, czy to nie to. Bo samoistne "wewnętrzne uszkodzenie" to dość nietypowa sprawa. Moduł jest co prawda delikatnym "stworem", ale sam z siebie też nie powinien dać pas. Choć to elektronika, więc wiele nie potrzeba. Ale imao, warto zgiąć kręgosłup i "zmacać" wilgotność w tych okolicach.
                Pzdr.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                  Cześć.
                  Moduł masz pod wykładziną podłogi za kolumną kierowniczą. Najłatwiej dojść do niego "po żółtych peszlach". Pamiętaj tylko, żeby odłączyć na minimum 5 minut aku, zanim cokolwiek robisz w obrębie SRS.
                  Trzeba coś tam rozgrzebywać czy wystarczy sie wcisnąć pod kierownice?

                  Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                  A nie jest przypadkiem tak, że masz zatkany odpływ skroplin z klimy i zawilgocone okolice montowania tego modułu? Sprawdź najpierw, czy to nie to. Bo samoistne "wewnętrzne uszkodzenie" to dość nietypowa sprawa. Moduł jest co prawda delikatnym "stworem", ale sam z siebie też nie powinien dać pas. Choć to elektronika, więc wiele nie potrzeba. Ale imao, warto zgiąć kręgosłup i "zmacać" wilgotność w tych okolicach.
                  Pzdr.
                  Gdzie mogę szukać tego odpływu?
                  Jak tylko przyjdzie ładniejsza pogoda to chce się przygotować i wszystko sprawdzić.

                  BTW
                  mam coraz większe podejrzenia że moja Hania mogła mieć jakiegoś dzwona. Różne szyby, źle spasowana klapa bagażnika, widoczna różnica w ziarnie lakieru ;-(

                  Comment


                  • #10
                    Sprawdzenie drożności możesz zaobserwować włączając klimę i patrząc, czy ciut za przednią osią ( po jakimś czasie od jej włączenia ) kapie woda. Od środka trzeba więcej zachodu.
                    Zamieszczone przez Macias84 Zobacz posta
                    mam coraz większe podejrzenia że moja Hania mogła mieć jakiegoś dzwona.
                    Jeśli było tak jak podejrzewasz, to może być dosłownie wszystko, łącznie z "oszukaniem systemu SRS" poprzez zastąpienie poduszek układem symulującym ich zamontowanie. Tego jednak przez net nie sprawdzimy.
                    Opis mankamentów nie pozwala chyba na optymizm w tym względzie.
                    Pzdr.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                      Sprawdzenie drożności możesz zaobserwować włączając klimę i patrząc, czy ciut za przednią osią ( po jakimś czasie od jej włączenia ) kapie woda. Od środka trzeba więcej zachodu.
                      Czyli kapanie jest normalną oznaką poprawnie działającej klimy?
                      Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                      Jeśli było tak jak podejrzewasz, to może być dosłownie wszystko, łącznie z "oszukaniem systemu SRS" poprzez zastąpienie poduszek układem symulującym ich zamontowanie.
                      I nawet po podłączeniu specjalistycznego kompa to nie wyjdzie? Darn...

                      Comment


                      • #12
                        Panowie sprawdziłem czy nie mam mokrej wykładziny w okolicach modułu i wygląda na to że wszystko jest w porządku. Nie wiem niestety jak się do niego dobrać. Rozumiem ze muszę wymontować kanał, ale czy coś ponad to?
                        Moje drugie pytanie to czy jak uda mi sie go wymontować to czy mogę bez niego jeździć? W końcu i tak nie spełnia swojego zadania

                        edit.
                        Panowie macie jakiegoś manuala krok po kroku jak sie dobrać do modułu SRS?
                        Last edited by rambo7; 05-11-2014, 08:33.

                        Comment


                        • #13
                          Moduł SRS znajduje się "na dnie" konsoli środkowej (nisko pod lewarkiem).
                          Instrukcja mówi że aby sie tam dostać trzeba wyjąć konsole środkową. Może jest inny sposób by tam sie dostać a możę nie warto tam sie pchać tylko poszukać innej przyczyny?
                          Last edited by rambo7; 18-12-2018, 16:56.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            W HB tak ale w moim Sedanie już nie. DFX1985 już mi poradził na PW co i jak, wiec mam nadzieje że sobie poradzę. Postaram się w najbliższym czasie zdać relację.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Macias84 Zobacz posta
                              W HB tak ale w moim Sedanie już nie.
                              no to nie rób tajemnicy , to co,... jest w prawym siedzeniu? daj znać jak sobie poradziłeś z usterką ..tylko napisz coś dokłądniej , więcej.
                              Sami się wymieniacie informacjami a naród pragnący wiedzy ...
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X