Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Weryfikacja pomiaru geometrii zawieszenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Weryfikacja pomiaru geometrii zawieszenia

    Wymieniłem wahacz - lewy górny w samochodzie i zrobili mi po tym geometrię zawieszenia. Daję link do tych pomiarów co wyszły i prosiłbym o wasza weryfikację:



    Zauważyłem na wcześniejszych oponach pościnane, łyse wewnętrzne brzegi. Czy te kąty z tyłu to są w porządku na czerwono tak jak jest na tej tabeli? Chciałbym żeby wszystko było ok bo założyłem nowe opony to bez sensu jeździć żeby od razu ścinało je.

  • #2
    OMG jaki kąt pochylenia na prawym tyle! masz z jednej strony negatyw, z drugiej prosto koło. pewnie ze w takich ustawieniach opona w srodku bieznika beda sie scierac bardziej. i mozliwe ze autko bedzie znosic troche.
    ja bym sie zapytam czy nie moze zrobic czegos z tym tylnym prawym kolem. az dziwne ze tylko jedno kolo masz tak, moze krzywy wahacz? peknieta sprezyna? samochod stoi rowno?

    tylko prawy tyl wydaje sie problematyczny
    sigpic

    Comment


    • #3
      Sprężyna jest OK. Czy wahacz krzywy nie wiem. Wydaje się że samochód stoi równo.Co ja mogę wiedzieć - nie znam się, mechanicy nie widza w tym widocznie problemu :| Co z tym można zrobić? A jest możliwość regulacji pochylenia kół z tyłu ?
      Last edited by berserker; 03-04-2010, 13:08.

      Comment


      • #4
        moze byc nawet regulacja z przodu. ale musialbys miec regulowane wahacze. mozliwe, ze jakas tulejka gumowa jest wyrobiona. mimo wszystko zapytalbym mechanika. dziwne, zeby tylko na jednym kole tak bylo. negatyw robi sie sam wiekszy im bardziej masz obnizone zawieszenie (tez)
        sigpic

        Comment


        • #5
          Nie mam obniżonego zawieszenia. Zrobię jeszcze raz geometrię na stacji diagnostycznej nie u tego mechanika gdzie robiłem tylko gdzie indziej. A możliwe jest to że te kąty wyszły tak jak miałem właśnie podczas pomiaru oponę starą 10 letnią, startą od wewnątrz na tym kole z tyłu z prawej strony właśnie? A teraz mam założone nowe opony czy to nie ma wpływu na wynik kątów? W sumie z tego wykresu wynika że pochylenie koła jednego z przodu się zmieniło jak coś ustawili to nie wiem w końcu czy to się reguluje czy nie?

          Comment


          • #6
            no sama opona jka sie ulozy z powodu starcia tez moze powodowac takie nachylenie kola.
            jedz do tego samego mechanika. niech ci sprawdiz jeszcze raz - moze uda ci sie wtedy za free w ramach gwarancji powiedz, ze dalej znosi w jedna strone
            sigpic

            Comment


            • #7
              A na okręgowej stacji kontroli pojazdów można tylko sprawdzić geometrię czy też wyregulują mi coś jeśli jest potrzeba?

              Comment

              Working...
              X