Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

obniżenie zawieszenia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • obniżenie zawieszenia

    Witam!
    Mam pytanko... Jeżdżę HC VI gen. HB
    Zawieszenie w mojej Hani jest oryginalne i chciałbym je trochę obniżyć (teraz jest prześwit ok 7 cm (od koła do błotnika na felgach 13")
    Letnie koła mam na feldze 15" (opony 195/60/15) i chciałbym żeby były tak na styk powiedzmy, ale nie chcę jakoś bardzo utwardzać zawieszenia - tylko je trochę obniżyć...
    CO polecacie??
    Nie chcę wydawać 1000 na nowe amory i sprężyny, może wystarczą same spręzyny??
    I jeszcze jedno. Czy lepiej zalozyc na lato felgi 15" na oponach 195/60/15 czy 16" na oponach 205/45/16???? Bo obawiam się że jak Hanię trochę pouszczę to nie wejdą mi te 16 a nie chce tracic na komforcie jazdy. Znowu te 60-tki wydaja mi sie takie baloniaste...
    Dzieki za odpowiedzi.

  • #2
    Z tego co wiem, to 195/60/15 nie wejdzie w ogóle. Powinno być raczej 195/50.15 - tak jak ja mam i jest idealnie. Co do 16" to 205/45/16 jest dobrym rozmiarem, tylko trochę zamuli ci Hankę, bo są to już duże i szerokie koła, poza tym ucierpi komfort jazdy. Springi obniżające na seryjne amory - otóż wiele osób neguje ten pomysł, głównie ci, którzy tego nie mają, a wiadomo - wiedzą najlepiej. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które wrzuciły i obniżające springi do seryjnych amorów i nie narzekają w ogóle. Jest większa sztywność, gleba, ale i komfort też pozostaje (zmniejszony, ale zawsze). I wcale nie jest tak, ze amortyzatory od razu się posypią. Wiadomo - zużycie ich jest większe, ale nie na poziomie, że masz 80% skuteczności, a po roku 45%. Co to, to nie.

    Comment


    • #3
      To ja się dopinam. Lecz ja mam odwrotną sytuacje.Posiadam sportowe zawieszenie Koni "niskie" i do tego koła z oponami letnimi 195/55/16 i tu mam problem, bo chciałbym włoży na zimę te 16" oczywiście z oponami zimowymi i podnieśc zawieszenie.
      1.CO polecacie kupic sprężyny i załóżyc na te amory czy cały komplet?
      2. Czy muszę ustawiac zbieżnośc jeżeli wymieniam tylko amortyzatory?
      3. czy podejda opony o rozmiarze 205/55/16 ??
      pozdrawiam


      to jest model ty felg tylko nie wiem jakie ma ET i szerokośc Hijoin H-230 16 cali Hyper Gold (obecnie jestem za granicą a auto pozostało w Polsce i nie mam możliwości sprawdzenia tego)
      Last edited by mario17_1989; 26-12-2009, 16:23.

      Comment


      • #4
        Witam

        Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zadam pytanie tutaj.
        Przymierzam się do zmiany zawieszenia.Wchodzą te 2opcje :
        1. Seryjne amory plus jakieś sprężyny jakieś "dobre" typu Eibachy ale ona chyba obniżają -30/30 a chodzi mi o jakieś -40.Czy coś możecie polecić.?
        2 Opcja To już jakieś sportowe amory + sprężyny w jakiś przystępnych cenach.Czy coś z tego się nadaje do 6gena HB?



        Albo może coś w tej cenie innego?

        Comment


        • #5
          Mam ten sam problem co Ty Aeki.
          Ale:
          1. szkoda mi kasy na gwintowane zawieszenie (sprężyny + amorki) za 1000 z kawałkiem
          2. jeździłem na takim zawieszeniu w Hondzie 5 gen. = komfort prawie jak na taczkach na naszych polskich drogach - na równym było kozak

          Musisz się zastanowić co chcesz osiągnąć. Czy tylko obniżyć zawieszenie i utrzymać jako taki komfort jazdy - wtedy kupujesz tylko sprężyny, które są przystosowane do seryjnych amorów, albo obniżasz i utwardzasz - wtedy kupujesz zestaw. Moim zdaniem gra nie warta świeczki.
          1. w zimę się nie najeździsz bo na każdej zaspie będziesz się wieszał
          2. latem jak przez przypadek wpadniesz w dziurę będziesz miał problem i w najlepszym wypadku uszkodzisz tylko oponę, w najgorszym i felgę też ...
          3. wjazdy na krawężniki - zapomnij

          Myślałem o tym długo i u mnie opcja jest taka:
          1. felgi 15" borbet (większych nie ma sensu)
          2. nowe opony 195/50/15 (bo np. Bravuris 2 za 4 szt. kosztują z przesyłką 670 - kolega ma już 3 komplet i bardzi zadowolony - nalewki, używki ok. 160 - 180 pln/szt.)
          3. sprężyny obniżające ok 40mm (na allegro widziałem taki komplet za 320 z fajnymi gumowymi nakładkami przy końcach jak znajdę tą aukcję prześle Ci link NP. https://moto.allegro.pl/item86783651...vic_96_01.html)

          Podsumowując. Jeśli nawet takie sprężyny wyrobią Ci amorki na tyle że będziesz musiał je wymienić to i tak wyjdzie Ci to taniej niż jak kupisz nowe zawieszenie. Seryjne zostawiasz sobie na zimę i jak śniegu napada zdejmujesz obniżające i śmigasz dalej....
          Ale to tylko mój punkt widzenia...
          A kasę wydałbym np. na fajne dokładeczki do zderzaków albo coś innego
          POZDRAWIAM!!!
          Last edited by Gość; 25-01-2010, 14:22.

          Comment


          • #6
            Dzięki że odpwoiedziałeś

            No ja też sie rozglądam za felami 15 i też stwierdziałem ze to max.Tylko teraz zastawiam się nad którymi.
            No też bardziej myśle o sprężynach ale coś lepsze niz jamex bo one chyba nie są za dobre troche opini czytałem na ich temat, tylko te Eibachy albo H&R?
            Bo też musze fele kupić (i tutaj myśl czy czegoś szukać używanego na allegro z oponami , czy nowe wszystko), a jakbym dorzucił Giwny to nie wiem jak z kasą.

            Czy może ktoś używa jakiegoś zawieszenia co podałem linki?

            Comment


            • #7
              Co prawda mam 5D ale mam amory seryjne i do tego sprężyny H&R -40 są dosyć twarde ale jazda w zakrętach jest przyjemna. Co do komfortu to nie narzekam mimo że mam felgi 205/45/16 tak więc H&R mogę polecić

              Comment


              • #8
                Aeki jeśli chodzi felgi, to trochę już ich przerobiłem i powiem Ci jedno. Na allegro można kupić felgi fajne za 1200 pln, ALE: jeśli to są felgi firm krzaków to musisz się liczyć z tym że stopy aluminium z jakich są wykonane nie zawsze są wysokiej jakości. Felgi firmowe: Borbet, BBS, ABT itp. charakteryzują się tym, że w razie uszkodzenia, stop z którego są wykonane nadaje się do prostowania, spawania itd. Niestety felgi efektowne, ale zbyt tanie jak na swój design są bardziej "kruche" więc licz się z tym, że w razie "awarii" (nie daj Boże :P) skazany jesteś na kupno nowej felgi, a 1 sz. ciężko spasować.
                Moje felgi wyglądają tak:

                na wiosnę wrzucam tak jak pisałem opony o profilu 50 i felgi maluję na biało (zastanawiam się czy jeszcze do tego nie wypolerować rantów ale to się zobaczy czy będzie mi się chciało :P)

                Link to tych sprężyn dałem tak po prostu żeby pokzać o co mi chodzi ale też będę szukał H&R'a
                Była aukcja na allegro ale jakoś jej nie ma póki co. Jakbyś znalazł wal na prv.
                No i napisz czym jeździsz to może pomogę CI dobrać jakieś felgi

                POZDRO Hondziarze

                Comment

                Working...
                X