Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

przeguby?łożyska?coś innego...??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • przeguby?łożyska?coś innego...??

    Witam
    Od pewnego (w sumie już dłuższego czasu) mam problem. przeczytałem chyba wszystkie posty na temat dziwnych stuków,ale żadne z objawów nie były identyczne z moimi.
    Może zacznę od informacji
    - Honda Civic. '96, 1.4 , 3D
    - układ kierowniczy (drążki, sworznie itp) wymienione. część w zeszłym część w tym roku
    - zużyte tuleje na tylnych i przednich wahaczach wymienione niedawno
    - Opony mają ok. 1,5 roku. żadnych defektów
    - zbieżność ustawiona
    - osłony na przegubach: OK

    Teraz konkrety:
    Przy jeździe na wprost słychać dosyć głośny szum, przy czym nasila się on w momencie opadania samochodu po "wyskoku" na nierównościach.
    Dodatkowo czasami pojawia się coś jakby bicie czy dudnienie przy w sumie niewielkim skręcie,ale przy prędkości ok >50 km/h np. na łuku na zjeździe z autostrady. Pojawia się to przy skręcie w lewo jak i w prawo. Na kierownicy w zasadzie nic nie czuć

    Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?

    Dodam jeszcze tylko, że zrobiłem tak jak znalazłem w którymś z postów, aby sprawdzić czy to nie przeguby(skręt i stosunkowo szybki start), ale nie słyszałem żeby coś stukało. Ruszałem tak dodatkowo półosiami i są nieduże luzy osiowe i poprzeczne, ale sprawdzałem też w samochodzie ojca (Punto 1gen) i u niego są nawet większe luzy a nic nie dudni na zakrętach.

    Ogólnie zastanawiam się czy to mogą być łożyska (jeżeli chodzi o szumy),ale czy byłyby aż tak zużyte żeby powodować bicie ?

    Za wszystkie sugestie co to może być i pomoc oczywiście z góry wielkie dzięki.
    pozdrawiam
    P.s. Trochę się rozpisałem, ale chciałem udzielić wystarczających informacji

  • #2
    To łożysko.Dodatkowo sprawdż sworznie wahacza.
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      Ja rowniez stawiam na lozyska, bo mialem ten sam problem z tym, ze mi nie bilo tylko wylo

      Comment


      • #4
        Witam
        Na wstępie chce podziękować za sugestie.
        Ogólnie to niestety jakoś nie jestem przekonany do łożysk, głównie z powodu tego dudnienia, no ale pewnie się mylę.
        Dodatkowo dopisze jeszcze objawy które ostatnio zauważyłem:
        przy jeździe, jak zaczynało hałasować, to wciskałem sprzęgło i "chrobotać" przestawało, ale szum dalej był.
        Byłem też na szarpakach na stacji diagnostycznej i jakoś specjalnie nic nie wykazało (w każdym razie koleś nic nie powiedział ) poza tym, że jak prawe koło było podniesione, wrzuciłem 2, pomału "ruszyłem" i już przy niewielkiej prędkości było słychać nie tyle sam szum co właśnie takie jakby stukanie/bicie czy "chrobotanie".
        Znalazłem coś takiego na forum (w V gen.)
        Tak właśnie to może być przegub a dodam jeszcze że wewnętrzny przegub to czasem potrafi szumieć w czasie jazdy na wybojach i na zakretach podobnie jak łożysko, a trekocze przy ruszaniu na wprost i to nie zawsze
        Co o tym sądzicie?
        Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi te poprzednie i te następne
        pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Skoro przy jeździe, przy wciskaniu sprzęgła cichło to wyglądało by że to łożysko w skrzyni szumi .... ewentualnie dodatkowo hałas powoduje łożysko koła.

          Comment


          • #6
            Dodam że Przeguby są 4 w aucie a dokładnie 2 pary. Sprawdź te wenętrzne przeguby, czy tam osłonka cała

            Comment


            • #7
              Witam
              Na początku chciałbym podziękować za odpowiedzi.
              Trochę czasu minęło, ale okazało się że to jednak skrzynia biegów- łożyska prawdopodobnie te przy przegubach wewnętrznych, co skutkuje tym, że coś gdzieś w środku o coś ociera
              Ogólnie mechanik stwierdził,że nie ma sensu tego rozbierać i naprawiać, bardziej opłaca się kupić używke, ale póki wycieków nigdzie nie ma- jeździć.
              No i tak już trochę jeżdżę,ale chciałbym się już zapytać z jakich wersji silnikowych mogę włożyć skrzynie? znalazłem na forum że pasują też z V gen. oraz tabele [QUOTE]https://www.civicforum.pl/vi-1995-20...-piatkazz.html[/QUOTE, ale nie za wiele mi to mówi. znalazłem też już skrzynie z IV gen: (nr silnika: D15 B2) oraz z V gen: (nr. silnika też D15 B2). Będą pasować? Może jeszcze jakieś inne spasują? Ja mam D14 A3.
              Z góry wielkie dzięki
              Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Z całej d serii 6 generacji masz plug & play z tego co mi wiadomo. Ze słyszenia tylko wiem żeby nie polecieć do d14 ze skrzynką z d16 bo potem dramat
                Z 6 gena masz dowolność - czy z sedana, czy z anglika - pasuje i koniec.

                Comment


                • #9
                  Witam
                  Podziękowania dla Shczepcio za odp.
                  Dokładniejsza odpowiedź jaką udało mi się zdobyć:
                  " Witam, mozesz zalozyc kazda skrzynie s20 lub s40 czyli od 5gena lub 6
                  gena, oprocz skrzyni z silnikow dohc ( sa inne polosie) silnik d16a9, cala
                  reszta pasuje. "
                  Także dla mnie odp satysfakcjonująca
                  pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

                  Comment

                  Working...
                  X