Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dziwny odgłos z tyłu pod obciążeniem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dziwny odgłos z tyłu pod obciążeniem

    Witam, niestety nie znalazłem podobnego problemu na forum, więc zakładam nowy temat.
    Problem dotyczy tyłu podczas jazdy z pasażerami na tylnej kanapie na pokładzie (min.2 os.). Z obciążonym tyłem pojawia się odgłos w postaci takiego jakby przeskakiwania ( nie jest to stukanie). Byłem dzisiaj u mechanika, sprawdził wahacze, wszystkie tuleje, sprężyny i amory (te na pewno do wymiany, amory lewy 65% prawy 56%, a sprężyny pod obiciążeniem siadają tak, że między koło a nadkole wchodzą tylko 2 palce). Honde kupiłem pół roku temu, a od miesiąca pojawia się ten dźwięk, ale tylko kiedy mam obciążony tył. Czy spotkał się ktoś już z takim problemem albo wie coś na ten temat? Mechanik stwierdził, żeby jeździć dopóki dźwięk się nie zmieni na lepsze bądź gorsze.

  • #2
    A wszystkie śruby ściskające tuleje są dokręcone? Kup jakiś jasny spray i pochlap to,będzie widać czy coś się nie przemieszcza.

    Comment


    • #3
      No właśnie mechanik wszystkie posprawdzał, niby nie ma luzów ani nie wyglądają na wymęczone. Mam się z nim jeszcze w tyg. przejechać z obciążeniem, żeby posłuchał ze środka, bo rozważamy też, że może być to od hamulców. Ewentualnie drugi mechanik mówił, że może być to ta tuleja, która jest przy mocowaniu amortyzatora na wahaczu (nie jestem pewny czy dobrze napisałem). No i specyficzne jest to, że nie są to stuki, a z większą prędkością ten dźwięk znika. A z tym sprejem będzie problem, bo mieszkam za granicą i ciężko jest wbić się gdzieś na podnośnik (podejrzewam niemałą opłate), a z poziomu parkingu to trochę ciężko się tam dostać, a pogoda też nie pomaga. A pytam tutaj, bo może ktoś się z tym spotkał, ale dzięki za pomysł

      Comment


      • #4
        Na regulacji zbieżności jest koszyk z nakrętką wewątrz profilu,często ludzie urywają tą blaszkę,a potem nie mają jak dociągnąć i zgrzyta.
        Tej śruby nie należy dotykać bez uprzedniego spryskania jej odrdzewiaczem przez otwór w profilu i to conajmniej kilkukrotnym w odstępach parodniowych.

        Comment


        • #5
          Dzięki za pomysły pogadam z mechanikiem jak będzie miał czas

          Comment


          • #6
            Witam, okazało się, że po zmianie opon z całorocznych na letnie i zmianie rozmiaru opony problem ucichł. Były całoroczne 175/60 r14, a teraz mam założone 195/50 R15. Jakby ktoś miał podobny problem, gdy wszystko jest ok w zawieszeniu to polecam sprawdzić na innych oponach. Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Gruby1995 Zobacz posta
              teraz mam założone 195/50 R15.
              To jedyny słuszny rozmiar dla tego auta

              Comment

              Working...
              X