Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiania dużych cukierków + tuleje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Devilll spokojnie możesz inwestować w duet Brembo + Ferrodo , lub jak wcześniej było wspomniane komplet TRW.
    Sprawdzone, śmiga - bez problemów. Sam osobiście decyduje się na TRW (komplet). Mam również 5D, 90KM.
    EX Civic FN1
    EX Civic ED7
    EX Civic EP2
    EX Civic FD7 FL
    EX Civic FN2
    EX Civic FG1
    EX Civic FD7
    EX Civic EM2
    EX Accord CL3
    EX Accord CG8
    EX Civic MB6
    EX Civic MB4
    EX Civic MB2

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez devilll Zobacz posta
      Witam,

      W mojej hondzie muszę wymienić "duże cukierki" z obydwóch stron. Oddałem samochód do mechanika, lecz on rozkręcił trochę auto i stwierdził, ze tuleje są tak zapieczone, że nie da rady ich normalnie zdjąć, bez urwania jakiś śrub itd. Powiedział, że oprócz cukierków, muszę jeszcze wymienić 12 tulejek z tyłu i linkę do ręcznego, bo jej też nie da rady zdjąć, bez uszkodzenia.

      Możecie mi powiedzieć jakie mniej więcej, są koszty wymiany jednocześnie dużych cukierków i tych tulejek, czy wymieniając dwa duże cukierki trzeba faktycznie ściągać 12 tulejek i wszystkie muszę je wymienić? Ile tych tulejek z tyłu w ogóle jest, podobno 16, więc może wymienić od razu wszystkie?

      Nie mam zbyt dużo kasy, więc na razie cukierki kupiłem zamienniki jakieś z Delphi, może z rok pojeżdżę Następnym razem kupię OEMY.

      Czyli reasumując muszę kupić jeszcze komplet tych tulejek 12 albo 16 + robocizna z tymi cukierami i tulejami. Możecie powiedzieć ile mniej więcej mnie to wyjdzie? Jestem z Sosnowca, może ktoś również z tych okolic zna jakiegoś taniego mechanika , który by mi to zrobił ? Ten u którego byłem niestety zawalony robotą i mówi, że nie podejmie się tego, bo to robota na kilka dni..
      Niezłego masz machera. Po pierwsze tuleje się wypycha i wciska najlepiej prasą hydrauliczną (chyba 30 tonową ale nie pamiętam dokładnie). Resztę tulejek można wymienić na zaś. CO do zardzewienia, to facet chyba nie zna wd40 i metody na coca colę.

      Nie jest nigdzie powiedziane, że musisz wymieniać wszystkie cukierki po prostu popatrz na nie i sprawdź czy guma nie jest popękana. Jeśli nie to wymieniasz tylko uszkodzone (zawsz w parach prawa-lewa), robisz geometrię lub zbieżność (w zależności co wymieniłeś) i po zawodach.


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment


      • #18
        Panowie, czy przy wymianie tulei wahacza dolnego wzdłużnego (cukierków) jest konieczne rozpięcie przewodów hamulcowych?
        Mam bębny i mechanik powiedział , że taka czynność musi zostać wykonana i najlepiej jest w tym przypadku wymienić przewody hamulcowe ew ich część (30cm).
        Jakie przewody polecacie w takim wypadku?

        https://www.przewody-hamulcowe.pl/ho...edzianych.html takie będą odpowiednie?
        EX Civic FN1
        EX Civic ED7
        EX Civic EP2
        EX Civic FD7 FL
        EX Civic FN2
        EX Civic FG1
        EX Civic FD7
        EX Civic EM2
        EX Accord CL3
        EX Accord CG8
        EX Civic MB6
        EX Civic MB4
        EX Civic MB2

        Comment


        • #19
          czy przy wymianie tulei wahacza dolnego wzdłużnego (cukierków) jest konieczne rozpięcie przewodów hamulcowych?
          Nie, jeśli ma patent i będzie wymieniał cukiery na aucie ( mi tak wymieniał kiedyś) . Jeśli nie ma to będzie musiał wyciągać cały wahacz i rozpiąć przewód

          Comment


          • #20
            Ja też nie dawno wymieniałem i zamiast rozbierać cały zawias wystarczy odkręcić śruby mocujące wahacz od przodu, opuścić go kawałek wybić stare, wbić/wprasować nowe. dobry mechanik sobie z tym poradzi, nie ogar bedzie rozbierał całe zawieszenie, przewody hamulcowe, itp.
            Civic VTi B18C4 182 HP

            Comment


            • #21
              dobry gość tak jak u mnie wymieniał cukierki w 5 minut na stronę przy użyciu młotka je wbijał i to jest najlepsza metoda tak jak przedmówca pisze, tylko nie każdy mechanik to potrafi warto znaleźć kogoś kto tylko hondy robi

              Comment


              • #22
                Czyli w tym nie ma filozofii, wystarczy go delikatnie opuscić, wbić tuleje nową w miejsce starej i po sprawie ..
                To w takim razie poszukam kogoś kompetentnego :P
                Tak btw tych przewodów hamulcowych co w linku zamieściłem warto je założyć? W sumie moje auto ma już 17 lat także dla bezpieczeństwa nawet przydałoby się je zmienić...
                EX Civic FN1
                EX Civic ED7
                EX Civic EP2
                EX Civic FD7 FL
                EX Civic FN2
                EX Civic FG1
                EX Civic FD7
                EX Civic EM2
                EX Accord CL3
                EX Accord CG8
                EX Civic MB6
                EX Civic MB4
                EX Civic MB2

                Comment


                • #23
                  wiesz przewody hamulcowe można kupić już zestawy dedykowane do danego auta bo to tylko chodzi o długość przewodu i rodzaj końcówki na necie znajdziesz cały komplet

                  Comment


                  • #24
                    Pytanie..
                    Czy to możliwe , że nowe cukierki musza się dotrzeć? Zauważyłem, że po wymianie na nowe tak jakby tylne zawieszenie przy większych poprzecznych nierównościach dosc odczuwalnie "uderzało, tłukło" .. Czy to wina bardziej kończących się amorów?
                    Jakieś sugestie?
                    EX Civic FN1
                    EX Civic ED7
                    EX Civic EP2
                    EX Civic FD7 FL
                    EX Civic FN2
                    EX Civic FG1
                    EX Civic FD7
                    EX Civic EM2
                    EX Accord CL3
                    EX Accord CG8
                    EX Civic MB6
                    EX Civic MB4
                    EX Civic MB2

                    Comment


                    • #25
                      Na sto procent nie ma się tam nic docierać. Nawet nie jest to wskazane bo to jest guma. Są dwie opcje. Po pierwsze albo masz jakieś felerne cuksy zamocowane (ja osobiście jestem zwolennikiem tych z ASO) ale źle zostały zamocowane i nie pracują w sposób optymalny. Ewentualnie amory dają w cztery litery i ich żywot dobiega końca co w Polsce nie jest niczym nowym zważywszy że zawias Civiców jest dość twardy, nasze auta stare a polskie drogie takie jakie są. Teoretycznie w Polsce najlepsze zawieszenia wytrzymują koło 200 tys km i koniec.


                      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                      Comment


                      • #26
                        Założone są tuleje OEM Honda.. bedę musiał sprawdzić same amortyzatory na stacji diagnostycznej. Ale takie ich tłuczenie wskazuje mi na ich zużycie najprawdopodobniej.. Trzeba znaleźć przyczynę. Dzięki za sugestie
                        EX Civic FN1
                        EX Civic ED7
                        EX Civic EP2
                        EX Civic FD7 FL
                        EX Civic FN2
                        EX Civic FG1
                        EX Civic FD7
                        EX Civic EM2
                        EX Accord CL3
                        EX Accord CG8
                        EX Civic MB6
                        EX Civic MB4
                        EX Civic MB2

                        Comment


                        • #27
                          Mam pytanie. Z tyłu chce wymienić tuleje wahacza poprzecznego, te środkowe łączące amor z wahaczem. Czy muszę przed odkręceniem spiąć sprężynę by ta nie rozerwała amora gdy odkręcę go od wahacza?

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Dokas Zobacz posta
                            Mam pytanie. Z tyłu chce wymienić tuleje wahacza poprzecznego, te środkowe łączące amor z wahaczem. Czy muszę przed odkręceniem spiąć sprężynę by ta nie rozerwała amora gdy odkręcę go od wahacza?
                            Pomyśl przez chwilkę nad tym co napisałeś...... Oczywiście że nie musisz nic spinać
                            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                            sigpic

                            Comment

                            Working...
                            X