Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Piasta z łożyskiem

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Piasta z łożyskiem

    Witam !
    Kupiłem honde civic 1.4 90 km 97r. i musze w niej wymienić tylne łożysko . Poczytałem i dowiedziałem sie że trzeba to zrobić wymieniając je wraz z piastą . Dowiedziałem sie również że do samochodów z abs potrzeba jakiejś droższej wersji tej piasty ? Prosze o porady jak sie za to zabrać . Dziekuje za odpowiedzi .

  • #2
    tak to prawda, że trzeba z piastą wymienić.

    Różnica w cenie też jest gdyż do wersji z ABS jest inna niż bez ABS co jest równoznaczne z różnicą w cenie. Jeśli masz ABS to szukasz piasty do auta z ABS - ma charakterystyczne ząbki na obwodzie

    Tak wygląda z ABS:
    16z.jpg
    A tak bez
    14588664.jpg
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      Aha dzieki za zdjecia . A nie można czasem przełożyć ten element z abs-u na piaste bez abs-u bo coś tak gdzieś przeczytałem ?

      PS Zapomniałem dodać istotną informacje że to wersja fastback
      Last edited by daxio14; 10-05-2013, 10:38.

      Comment


      • #4
        Tego nie wiem... Ale szczerze wątpię żeby coś takiego było możliwe.
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Swego czasu bawiłem się z wyciskaniem tego łożyska na prasie i potwierdzam-pierścień zewnętrzny jest wytoczony wewnątrz piasty i jest integralną częścią elementu
          Co do pierścienia ABS-widać że jest on wciskany.Można by się pobawić z wyciskaniem i ponownym wciśnięciem na nową piastę
          ビートル ジョン

          Comment


          • #6
            Zdaje mi sie że jest to możliwe z prostego wzgledu widziałem sam pierścień do kupienia. No i jeszcze mam tu linki do kupienia tej piasty
            https://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=11f1ab75&cat[cmf]=312&cat[cmo]=7e0&cat[cve]=216c&cat[art]=8cc96&cat[atg]=1164e79&offset=1&sort=2#tabs=0

            Czy taka by mogła być ? (sory za jakiś taki olbrzymi link )

            Comment


            • #7
              Cześć.
              Link u mnie jest nieaktywny więc nie pomogę w wyborze. Co do manewrowania z pierścieniem abs-u mam wątpliwości co do zasady.
              Owszem, byłby sens ekonomiczny wykorzystania "starego" pierścienia po zdjęciu i osadzeniu na nowej piaście. Tylko fabrycznie jest to tłoczone na gorąco i nie wiem, czy uda Ci się zdjąć stary bez jego rozkalibrowania i osadzić idealnie osiowo na nowej piaście. Jeśli nie, to cała zabawa na nic i tylko koszta powiększysz zamiast je zmniejszyć.
              Bo niewątpliwie bezsensowne jest kupowanie nowej piasty i pierścienia aby to skompletować. Zysk iluzoryczny a brak gwarancji skuteczności działania i gwarancji jako takiej na piastę.
              Biorąc pod uwagę trwałość dobrej piasty, nie wiem czy warta skórka za wyprawę. Kupujesz raz na wiele lat. Przemyśl ten problem i zadecyduj czy widzisz sens w takim "oszczędzaniu".
              Pzdr.

              Comment


              • #8
                https://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUpSMTc0LjI0 prosze tu jest link nowy . Ale ciekawe jest to że to samo kosztuje na tej stronie 360 zł a na innej ta sama piasta kosztuje 240 zł . W sumie macie racje nie ma co chyba kombinować z tym pierścieniem od abs-u bo można sobie tylko pogorszyć sytuacje ;/

                Comment


                • #9
                  Da się przełożyć pierścień z ABSowej do bez ABSowej. Jeździłem na takiej piaście miesiąc, gdy czekałem na uwzględnienie reklamacji.

                  Comment


                  • #10
                    A jeśli chodzi o demontaż i montaż to jakieś uwagi ? Podpowiedzi ? Wskazówki ?

                    Comment


                    • #11
                      tu masz link z takiej naprawy super prosta sprawa https://forum.samnaprawiam.com/podwo...ivic-vt372.htm

                      Comment


                      • #12
                        A ja mam tarcze wiec tam trzeba z tyłu odkręcić 2 śruby bodajże 14 (żeby wyjąć tarcze ) ? a tak to reszta chyba to samo ?

                        Comment


                        • #13
                          tak to musisz odkrecic zacisk i zdjac tarcze jaki klucz do zacisku nie wiem bo miałem bębny z tyłu z przodu jest 12 do zacisku i 17 do jarzma reszta analogicznie

                          Comment


                          • #14
                            Tych śrub od tarcz prawdopodobnie nie odkręcisz. Jako że będziesz miał nową piastę to od razu możesz je rozwiercać i pójdzie szybko. Dwa dni temu wymieniałem piastę u ojca (rover 416 więc konstrukcja identyczna)
                            - Stuk! Puk!
                            - Kto tam?
                            - Panewka!

                            --- Moje 5D ---

                            Comment


                            • #15
                              do tych śrub jest potrzebny wkrętak udarowy co pobijasz młotkiem i odkręcasz śrubki ja takie coś kupiłem jak z przodu tarcze robiłem

                              Comment

                              Working...
                              X